Запровадження міжнародного номера банківського рахунку за стандартом IBAN в Україні та порядок обміну між ДПС та банками і іншими фінансовими установами
З 05.08.2019 набрав чинності Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів (наказ Міністерства фінансів України від 18.08.2015 №721) викладений у новій редакції, затверджений наказом Міністерством фінансів України від 09.07.2019 №292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінасових установах до контролюючих органів» ( далі — Наказ №292).
Відповідно до вимог вищевказаного наказу з 05.08.2019 ДПС забезпечується приймання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах, що надходять до контролюючих органів, за новою формою та структурою, номера рахунків в яких сформовані із дотриманням вимог Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454 (далі – стандарт IBAN).
Нові рахунки банків України відкриті за стандартом IBAN складатимуться з 29 буквено-цифрових символів в такій послідовності: — код України — UA — 2 букви; — контрольний розряд — 2 цифри; — код банку — 6 цифр; — рахунок — довжина номера рахунку не є фіксованою.
З 05.08.2019 по 31.10.2019 (протягом перехідного періоду, встановленого Нацбанком) банки направляють до контролюючих органів повідомлення про змінені рахунки платників податків за стандартом IBAN із зазначенням інформації щодо номера банківського рахунку, який було змінено, дати його відкриття й дати зміни рахунку за стандартом IBAN.
Також, зазначаємо, що усі обов'язки з відкриття нових рахунків покладено на банки. Банки України самостійно формують новий номер рахунку й відкривають його клієнту та повідомляють ДПС про закриття попередніх рахунків.
У 10-денний строк після закінчення перехідного періоду банки направляють контролюючим органам повідомлення про всі відкриті станом на 31.10.2019 рахунки клієнтів – платників податків.
Правобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області про підсумки деклараційної кампанії 2019 року
Підсумки проведеної кампанії декларування доходів 2019 року свідчать про зростання добровільної сплати податків.
«Стратегічним напрямом роботи Податкової служби є добровільне декларування доходів та добровільна сплата податкових зобов'язань. Надходження податку на доходи фізичних осіб від сплати задекларованих громадянами доходів є одним із резервів наповнення місцевих бюджетів. Тому громадяни мають розуміти, що, подаючи декларацію та сплачуючи цей податок, вони підтримують саме місцевий бюджет, який формує соціальну політику регіону», – зазначила в.о.заступника начальника управління-начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Інна Тихоненко.
Загалом по Правобережному управлінню з початку року 1879 громадян подали податкові декларації про майновий стан і доходи, якими задекларували отримані в 2018 році доходи на загальну суму 433,54 млн. грн. Громадяни самостійно визначили до сплати 8,75 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 1,49 млн.грн. військового збору.
У порівнянні з минулим роком показники суттєво покращились. Найбільша питома вага належить задекларованим доходам від продажу об'єктів рухомого та нерухомого майна – 92,98 млн. грн. Загалом спостерігається збільшення у порівнянні з минулими роком по усім видам доходів. Значну частину поряд з доходам від продажу об'єктів рухомого та нерухомого майна становлять такі показники як доходи від спадщини та дарування – 51,87 млн. грн., доходи від здавання майна в оренду – 19,24 млн. грн., іноземні доходи – 17,19 млн. грн. та інвестиційні доходи – 5,42 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року показник задекларованих іноземних доходів збільшився майже у два рази, або на 8,34 млн. грн.
І хоча кампанія декларування доходів громадян завершилась, ДПС не завершує роботу в частині залучення до декларування тих громадян, які зобов'язані були подати декларації про майновий стан і доходи та не зробили цього. За неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену законодавством.
Також нагадуємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України неподання платником податків податкової декларації є підставою для проведення документальної перевірки.
Громадяни, які бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки, мають право надати декларацію до кінця року, що настає за звітним, тобто до 31 грудня 2019 року включно.
«Гаряча лінія» щодо подання податкової звітності в електронному вигляді
На цьому тижні в Правобережному управлінні ГУ ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» щодо подання податкової звітності в електронному вигляді.
На запитання телефонуючих відповідав фахівець Новокодацької ДПІ Правобережного управління Олександра Василишина.
Під час спілкування платники податків дізнались про переваги подання звітності до податкової служби засобами e-mail. А саме, звітування в електронному вигляді має ряд незаперечних переваг:
- це економить час платників податків, адже відпадає необхідність відвідувати податкову інспекцію та витрачати час на подання звітності. Її достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм і передати через мережу Інтернет до податкового органу;
- зникає потреба слідкувати за оновленням бланків звітності та придбавати їх, так як програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій, платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);
- всі звіти автоматично перевіряються на наявність арифметичних помилок та описок;
- платник податків отримує підтвердження доставки звітності (податкова служба надсилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);
- суб'єкти господарювання отримують можливість провести звірки по платежах та відслідковувати наявність податкового боргу.
Для подання звітів в електронному вигляді необхідно:
- отримати ключ електронного цифрового підпису в одному з Акредитованих Центрів сертифікації ключів;
- зареєструватися в Електронному кабінеті платника податків, який розміщено на сайті ДПС України та доступний за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, за допомогою отриманого електронного ключа, як користувач Електронного кабінету;
- подати заяву до Договору про визнання електронного документообігу (після отримання квитанції про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді).
Визначення середньоринкової вартості автомобіля під час нарахування контролюючим органом транспортного податку
Правобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Касаційний адміністративний суд у складі Верховного суду у постанові від 29 січня 2019 року по справі №826/12372/16, предметом якої був розгляд питання правомірності нарахування податкового зобов'язання з транспортного податку з фізичних осіб за 2016 рік, звертає увагу на те, що зі змісту п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України та Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 року №66 вбачається, що повноваження та обов'язок щодо визначення середньоринкової вартості транспортного засобу покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку (Мінекономрозвитку).
Межі повноважень податкового органу під час нарахування транспортного податку полягають виключно у прийнятті податкового повідомлення – рішення на підставі отриманої від Мінекономрозвитку інформації про автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Відтак, підставою для прийняття контролюючим органом податкового повідомлення – рішення є отримана виключно від Мінекономрозвитку інформація.
Вартість подарунка, який перевищує 1043,25 грн. — оподатковується ПДФО
У Правобережному управлінні ГУ ДПС у Дніпропетровській області роз'яснюють, що з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) – у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Статтею 8 Закону України від 23.11.2018 р. №2629–VІІІ «Про державний бюджет на 2019 рік», з 1 січня 2019 року мінімальний місячний розмір заробітної плати становить 4173 грн.
Отже, якщо в 2019 році вартість подарунка, який надається юридичною особою фізичній особі, не перевищує 1043,25 грн. (4173 грн. х 25%), то його вартість не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Якщо вартість подарунка у 2019 році перевищує 1043,25 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, та військовим збором за ставкою 1,5%.
Сума доходу у вигляді дарунків, у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2019 році – 1043,25 грн.), у Податковому розрахунку за формою №1ДФ відображається за ознакою доходу "160".
У податковому відомстві нагадують, зазначена норма визначена пп. 165.1.39 ПКУ.
Електронне декларування за митними деклараціями на Дніпропетровській митниці ДФС
Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу (у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених МД) складає у серпні 2019 року 13 444 шт. (100 %).
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.08.2018 по 31.08.2018) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,5 % та складає 100 %.
У порівнянні з липнем 2019 року у серпні 2019 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД не змінився та складає 100 %.
Участь співробітників податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області у змаганнях
на чемпіонаті світу Bodyguard – 2019
У місті Києві пройшов десятий чемпіонат світу Bodyguard – 2019, де змагалися за перемогу 26 найкращих команд охоронців.
У змаганнях дебютували дві команди Державної фіскальної служби України, до складу яких увійшли троє дівчат та четверо хлопців із податкової міліції. Також на Bodyguard – 2019 були представлені команди правоохоронних відомств, спецслужб, а також служб безпеки президентів різних країн світу з Китаю, Білорусі, Молдови, Болгарії, Грузії, Румунії, Йорданії та Сербії.
Також, учасники долали смугу перешкод на автомобілі з ефектними прийомами екстремального керування транспортним засобом, змагалися зі стрільби з різних положень в умовах максимально наближених до бойових.
А на завершальному етапі – на швидкість шукали вибухові пристрої у транспортних засобах.
Незважаючи на те, що це був перший виступ у змаганнях такого рівня, команда Державної фіскальної служби України продемонструвала неабияку волю до перемоги і силу духу та набула цінного досвіду, за що була відзначена почесними медалями та сертифікатом десятого чемпіонату світу Bodyguard – 2019.
З початку року анульовано 60 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
У Дніпропетровській області станом на 01.09.2019 діє 13 878 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального по 4 895 суб'єктах господарської діяльності, серед яких щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 7 215 ліцензій, на тютюнові вироби – 6 125, на право роздрібної торгівлі пальним – 503 ліцензії та 35 ліцензій на зберігання пального.
З початку року платники податків Дніпропетровщини отримали 10 049 ліцензій, зокрема: 5 235 – на право торгівлі алкогольними напоями і пивом та 4 276 – на тютюнові вироби.
Разом з тим, протягом січня – серпня 2019 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1 556 ліцензій; анульовано – 1 530 ліцензій, в тому числі – 60 ліцензій за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Розпочала роботу офіційна сторінка ДПС у Дніпропетровській області у мережі Facebook
Нова сторінка у мережі Facebook Головного управління ДПС у Дніпропетровській області розпочинає свою роботу.
Усі податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на нашій новій сторінці. Запрошуємо вас приєднатися https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/
Крім того, за адресою dp.tax.gov.ua працює субсайт «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області».
До уваги платників!
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/391652.html повідомила, що з 1 жовтня 2019 року змінюються реквізити рахунків для сплати податків і зборів у зв'язку з їх відкриттям відповідно до вимог стандарту IBAN.
Державною казначейською службою України на виконання пункту 3 Постанови Правління Національного банку України від 28.12.2018 № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунка (IBAN) в Україні» забезпечено перехід на міжнародні номери рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів відповідно до вимог стандарту IBAN (29 літерно-цифрових символів).
Інформація щодо реквізитів зазначених рахунків розміщена на субсайтах територіальних органів ДПС офіційного вебпорталу ДПС (www.tax.gov.ua) у рубриці «Бюджетні рахунки».
Право на застосування податкової соціальної пільги для фізичної особи, яка працює неповний робочий день
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Норми встановлені п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України.
У 2019 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2 690,00 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1 921,00 грн х 1,4 ).
Отже, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.
Блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа здійснюється за заявою
Форма заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (далі – Заява) для блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДФС (далі – КН ЕДП ІДД ДФС) (www.acskidd.gov.ua) у розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».
Заява в усній формі подається заявником (користувачем) до КН ЕДП ІДД ДФС засобами телефонного зв'язку за номером (044) 284-00-10, при цьому заявник повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
► ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката;
► ключову фразу голосової автентифікації.
Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).
Заява у письмовій формі подається до відокремленого пункту реєстрації користувачів КН ЕДП ІДД ДФС за встановленою формою та засвідчується власноручним підписом заявника (користувача).
Реорганізація платника ПДВ, який застосовував касовий метод: формування податкового кредиту правонаступником
Сума від'ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника ПДВ що реорганізується шляхом:
► приєднання, злиття, перетворення, – підлягає перенесенню до складу податкового кредиту правонаступника у наступному періоді після підписання передавального акта відповідно до законодавства;
► поділу, виділення, – підлягає перенесенню до складу податкового кредиту правонаступника пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом у наступному періоді після підписання розподільчого балансу відповідно до законодавства.
Таке перенесення здійснюється у разі, якщо сума від'ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, що реорганізується, підтверджена документальною перевіркою контролюючого органу.
Норми встановлені п. 198.7 ст. 198 Податкового кодексу України.
Таким чином, перенесення суми від'ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника ПДВ, який реорганізується, до складу податкового кредиту правонаступника здійснюється у періоді, що настає після підписання передавального акта відповідно до законодавства, в якому підтверджено таке від'ємне значення документальною перевіркою.
У разі оплати товарів/послуг правонаступник не має права на віднесення суми ПДВ до податкового кредиту на підставі податкової накладної, складеної на платника ПДВ, який застосовував касовий метод та реорганізувався шляхом приєднання, злиття, перетворення.
Звернення громадян на контролі у ГУ ДПС у Дніпропетровській області
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов'язком службових осіб.
Впродовж січня – серпня 2019 року до органів ДПС Дніпропетровської області надійшло 273 письмові звернення громадян, що на 138 менше, ніж за відповідний період 2018 року. Тематика письмових звернень в більшості стосувалася наступних питань: контрольно-перевірочної роботи, консультації з питань податкового законодавства тощо.
До органів ДПС у Дніпропетровській області протягом року надійшло 13 колективних звернень від 100 громадян. Звернення розглянуті у визначені законодавством терміни.
З метою поліпшення інформаційного обміну з громадянами при ГУ ДПС створено спеціальну електронну поштову скриньку [email protected], звернення з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян».
Про новації податкового законодавства, електронні сервіси та особливості адміністрування податків
йшлося на кущовому семінарі
17.09.2019 проведено кущовий семінар для платників податків.
У семінарі прийняв участь фахівець управління комунікацій ГУ ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС). Вона звернула увагу присутніх на те, що Кабінет Міністрів України розпорядженням від 21 серпня 2019 року № 682-р «Питання Державної податкової служби», яке набрало чинності 28 серпня поточного року, передав Державній податковій службі України функції з реалізації державної податкової політики, а з 03 вересня 2019 року ГУ ДПС розпочало свою діяльність.
Крім того, платники отримали інформацію про початок функціонування нового вебпорталу ДПС України (https://tax.gov.ua), нового субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровської області» (https://dp.tax.gov.ua/) та відкриття нових офіційних сторінок «Державна податкова служба України» (https://www.facebook.com/TaxUkraine) та «ДПС у Дніпропетровській області» (https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/) у соціальній мережі Facebook.
Працівник податкової служби повідомила платникам про зміну з 01 жовтня 2019 року реквізитів бюджетних рахунків для сплати податків і зборів, відкритих відповідно до вимог міжнародного стандарту IBAN, останні зміни податкового законодавства, які набрали чинності у другому півріччі поточного року, та нагадала про важливість своєчасної сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Особливу увагу акцентовано на впровадженні інформаційних технологій, які дозволяють зберегти дорогоцінний час для бізнесу, а саме – на електронних сервісах ДПС України, скориставшись якими можна подати звітність, отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію у режимі он-лайн. Окремо учасники семінару проінформовані про сервіси та можливості Електронного кабінету.
Також на семінарі розглядались актуальні питання адміністрування ПДВ, спрощеної системи оподаткування, плати за землю та порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666.
Наприкінці семінару присутні отримали відповіді на питання стосовно податкового законодавства.
Заяви та запити для отримання інформації можна створити в Електронному кабінеті
Режим «Заяви, запити для отримання інформації» Електронного кабінету є прямим посиланням на підмножину звітів групи J13 або F13 у розділі «Введення звітності» та надає можливість створити найбільш популярні заяви і запити щодо отримання певної інформації від ДПС, зокрема:
► Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб;
► Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (Форма № 1-ЗВР);
► Запит про отримання довідки з реєстру платників податку на додану вартість (Форма № 1-ЗДР);
► Заяву про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів;
► Заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (Форма № 1-РОБД);
► Заяву про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації (Форма № 2-РОБД);
► Реєстраційну заяву платника податку на додану вартість;
► Реєстраційну заяву платника податку (Форма № 1-РН);
► Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма № 20-ОПП).
Слід зауважити, що послідовність роботи з документами (створення, редагування, підпис, надсилання, перегляд квитанцій та відповідей) описані у розділі «Введення звітності».
Платники також мають можливість переглянути відео-урок на прикладі створення Запиту про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб у розділі «Відеоуроки»
Нагадуємо, що сервіс Електронний кабінет розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua
Заповнення поля 3 «Призначення платежу» розрахункового документа податковим агентом при сплаті ПДФО
Податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розділом IV ПКУ.
Норми встановлені п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Заповнення поля 3 «Призначення платежу» розрахункового документа, призначеного для сплати податків та зборів до бюджетів, здійснюється відповідно до вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419 із змінами (далі – Порядок № 666).
Згідно з п. 1 Порядку № 666 при заповненні реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа у полі 3:
- друкується розділовий знак ";";
- друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
Тобто у полі 3 «Призначення платежу» розрахункового документа, який складається податковим агентом щодо ПДФО, проставляється або код ЄДРПОУ, або реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи, або реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючим органом, такого податкового агента.
Про порядок включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий
З 01.07.2019 транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий (далі – Перелік), створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік розміщується на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним п.п. «а» п. 2 частини другої ст. 91 Митного кодексу України. Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Норми встановлені п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
З метою забезпечення норм ПКУ постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – Порядок № 408).
Пунктом 16 Порядку № 408 визначено, що транспортні засоби, зареєстровані як акцизні склади пересувні, включаються до Переліку, створення та ведення якого забезпечується відповідно до п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 ПКУ.
Транспортні засоби, реєстрація яких як акцизних складів пересувних припинена, виключаються з Переліку.
Перелік розміщується на офіційному вебсайті ДПС.
До кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано на 3,8 млрд гривень більше ніж торік
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області (без урахування збору Дніпропетровського управління офісу ВПП ДПС) за січень – серпень 2019 року склали 16 млрд 952,5 млн грн, що на 3 млрд 823,1 млн грн більше аналогічного періоду 2018 року.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 9 млрд 583,9 млн грн, що перевищує минулорічні показники майже на 1 млрд 666,5 млн гривень.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом 2019 року майже 2 млрд 710,6 млн грн, що на 582,1 млн грн більше аналогічного періоду минулого року.
Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж восьми місяців 2019 року спрощенці області сплатили 1 млрд 843,3 млн грн, що на 337,84 млн грн більше рівня 2018 року.
Сума допомоги на поховання не є базою для нарахування єдиного внеску
Платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Норми встановлені абзацом 2 п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464)
Базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників, відповідно до п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5).
Згідно із абзацом шостим п. 3.2 розділу ІІІ Інструкції № 5 допомога на поховання відноситься до інших виплат, що не належать до фонду оплати праці.
Отже, не включається до бази нарахування єдиного внеску сума допомоги на поховання, яка виплачується родичам померлого працівника.
До уваги суб'єктів господарювання, які застосовують РРО!
Відповідно до п. 4 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями, суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані, зокрема:
► у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;
► забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;
► друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;
► зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.
В Електронному кабінеті надано доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень для фізичних осіб
Для фізичних осіб – платників податків в Електронному кабінеті надано он-лайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов'язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю.
Крім того, в режимі «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету платники податків – фізичні особи мають можливість переглянути дані щодо об'єктів рухомого та нерухомого майна, які є об'єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення.
Також за необхідністю в Електронному кабінеті за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов'язань по таких податках.
Звертаємо увагу, що сервіс Електронний кабінет розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua
Оподаткування ПДВ операцій з постачання та імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів
Тимчасово, до 1 січня 2022 року від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15 «Про затвердження переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2022 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість» із змінами).