Здійснена державна реєстрація Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області 01.08.2019 зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка є правонаступником прав та обов'язків ГУ ДФС у Дніпропетровській області у відповідних сферах діяльності.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області отримало код ЄДРПОУ 43145015 та знаходиться за адресою: 49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А.
Виконання обов'язків начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області покладено на Чуб Ганну Володимирівну.
Наступними етапами у побудові податкової служби стануть затвердження структури та штатного розпису служби.
Надання всебічної допомоги платникам у виконанні зобов'язань зі сплати податків та зборів, якісне виконання функцій податковою службою як органу, що реалізує державну податкову політику, та кваліфіковані працівники, які користуються довірою у платників податків, – це головні цілі, покладені в основу розвитку податкової служби.
Впроваджуватимуться рішення, спрямовані на клієнта, прозорість та антикорупційність.
У пріоритеті новоствореної служби – курс на нову якість трансформаційних процесів.
До спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності внесено зміни
Внесено зміни до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» станом на 30.07.2019.
Перелік змін та доповнень (версія 1.27.13.0):
Додано нові документи:
1. У зв'язку з набранням чинності Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»:
J/F 1305201 – Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру акцизних накладних;
J/F 1405201 – Витяг з Єдиного реєстру акцизних накладних;
J/F 1305301 – Запит щодо обсягу пального або спирту етилового, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН у розрізі акцизних складів/акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та умов оподаткування;
J/F 1405301 – Витяг щодо обсягу пального або спирту етилового, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН у розрізі акцизних складів/акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та умов;
J/F 1305401 – Запит щодо отримання реквізитів окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового;
J/F 1405401 – Витяг щодо отримання реквізитів окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового;
J/F 1305501 – Запит щодо суми податку, на яку платник акцизного податку має право зареєструвати Заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в СЕАРП та СЕ;
J/F 1405501 – Витяг щодо суми податку, на яку платник акцизного податку має право зареєструвати Заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в СЕАРП та СЕ.
2. Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені»:
J/F 1302001 – Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені.
Видалення версій документів:
У зв'язку з введенням нових кодів документів видалено:
J/F 1302602 – Запит щодо суми податку, на яку платник акцизного податку має право зареєструвати Заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в СЕАРП та СЕ;
J/F 1402602 – Витяг щодо суми податку, на яку платник акцизного податку має право зареєструвати Заявку на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в СЕАРП та СЕ;
J/F 1302702 – Запит щодо обсягу пального або спирту етилового, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН у розрізі акцизних складів/акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та умов оподаткування;
J/F 1402702 – Витяг щодо обсягу пального або спирту етилового, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН у розрізі акцизних складів/акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та умов;
J/F 1302802 – Запит щодо отримання реквізитів окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового;
J/F 1402802 – Витяг щодо отримання реквізитів окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового;
J/F 1303002 – Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру акцизних накладних;
J/F 1403002 – Витяг з Єдиного реєстру акцизних накладних.
Додано нові версії документів:
У зв'язку з необхідністю змін в процедурі реєстрації реєстраторів розрахункових операцій:
F/J 1314803 – Заява про скасування реєстрації книги обліку розрахункових операцій. Форма № 2-КОРО.
У зв'язку з удосконаленням інформаційної взаємодії між електронною системою публічних закупівель та ІТС ДФС України:
J1603102 – Запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі;
J1703102 – Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Корисна інформація оптовим реалізаторам алкогольних напоїв та тютюнових виробів
Звертаємо увагу, що на офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/59687.html розміщено перелік суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Ліцензійний реєстр виданих ліцензій на оптову торгівлю спиртом етиловим станом на 07.03.2017 року
Ліцензійний реєстр виданих ліцензій на оптову торгівлю тютюновими виробами станом на 05.08.2019 року
В Електронному кабінеті розмішено сервіс «Реєстр платників єдиного податку»
Повідомляємо, що у відкритій та приватній частинах Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua), платники податків мають доступ, зокрема до сервісу «Реєстр платників єдиного податку».
Нагадуємо, що робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Для перевірки даних, зокрема, про дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником податків або дату виключення з реєстру платників єдиного податку достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією (за наявності) та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.
До уваги платників податків – клієнтів банків!
Національний банк України (далі – НБУ) підготував пам'ятку для клієнтів банків у зв'язку із запровадженням в Україні міжнародного номера банківського рахунку IBAN.
Так, клієнти банків:
● з 05 серпня 2019 року зможуть отримувати від банку інформацію про зміну діючого рахунку за стандартом IBAN для інформування своїх контрагентів та зазначення у розрахункових документах.
Водночас зміна діючого номера рахунку за стандартом IBAN не призводить до зміни положень договору (договору банківського рахунку/розрахунково-касового обслуговування/банківського вкладу тощо);
● з 05 серпня 2019 до 31 жовтня 2019 року у документах на переказ коштів можуть заповнювати реквізити «Код банку» та «Рахунок» у будь-яких варіаціях.
У документах на переказ коштів в реквізитах платника/отримувача можуть заповнювати як пару реквізитів (номер рахунку платника/отримувача та код банку платника/отримувача), так і номер рахунку платника/отримувача лише за стандартом IBAN. У разі заповнення номера рахунку платника/отримувача за стандартом IBAN у реквізиті «Код банку платника/отримувача» зазначатимуть нуль;
● з 01 листопада 2019 року у реквізиті розрахункового документа «Рахунок» мають зазначати номер рахунку платника/отримувача тільки за стандартом IBAN.
Водночас банки України:
● з 05 серпня 2019 року:
► відкриватимуть рахунки (поточні, вкладні (депозитні), рахунки умовного зберігання (ескроу) відповідно до вимог стандарту IBAN;
► забезпечуватимуть формування виписки за рахунком клієнта від дати відкриття рахунку та суми вхідного залишку за діючим рахунком до зміни рахунку за стандартом IBAN («історія рахунку") з подальшим підтвердженням операцій на будь-яку дату після зміни діючого рахунку клієнта відповідно до стандарту IBAN;
► виконуватимуть документи про арешт коштів/примусове списання/стягнення коштів незалежно від номера рахунку, зазначеного в цих документах (діючий рахунок до зміни за стандартом IBAN/за стандартом IBAN);
● з 05 серпня 2019 до 31 жовтня 2019 року:
► прийматимуть до виконання документи на переказ коштів/зараховуватимуть кошти на рахунок отримувача за реквізитами, варіації заповнення яких вибрав клієнт-платник;
► повідомлятимуть контролюючі органи про зміну діючих рахунків клієнтів – суб'єктів господарювання за стандартом IBAN;
► подадуть (без заяв клієнтів) до органів Пенсійного фонду України/органів соціального захисту населення перелік рахунків за стандартом IBAN.
Нагадаємо, що з 05 серпня 2019 року в Україні запроваджено міжнародний номер банківського рахунку IBAN, який складається з 29 літерно-цифрових символів.
З 01 листопада 2019 року застосування IBAN буде обов'язковим для клієнтів усіх банків України під час здійснення переказів коштів як у національній, так і в іноземних валютах, зокрема і транскордонних переказів. Тобто всі перекази з 01 листопада 2019 року будуть здійснюватися лише з використанням IBAN.
Більш детальніше з інформацією можна ознайомитись на офіційному вебсайті НБУ за посиланням https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=92762722&cat_id=80928
Резервний РРО вводиться в експлуатацію не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт РРО
Нагадуємо, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.
Норми встановлені ст. 5 Закону України від 06 липня 1995року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" із змінами і доповненнями (далі – Закон № 265).
Пунктом 2 ст. 14 Закону № 265 передбачено, що у разі виходу з ладу РРО центри сервісного обслуговування зобов'язані забезпечувати відновлення його роботи протягом 7 робочих днів.
У разі незабезпечення центром сервісного обслуговування гарантійного ремонту РРО не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт РРО ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб'єкта господарювання резервний РРО (п. 4 ст. 14 Закону № 265).
Строк позовної давності минув: чи можна виправити помилки у звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску?
Нормами частини шістнадцятої ст. 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" із змінами та доповненнями встановлено: строк давності щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), застосування та стягнення сум недоїмки з єдиного внеску, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
Отже, страхувальник має право виправити помилки в звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску за періоди, за якими минув строк позовної давності.
ДФС продовжує конструктивний діалог з бізнесом
У ДФС України провели зустріч з представниками Європейської Бізнес Асоціації під головуванням в.о. Голови ДФС Дениса Гутенка. Такі робочі наради вже стали традиційними, оскільки дозволяють оперативно вирішувати питання, які виникають у бізнес-спільноти під час їх діяльності.
"Комунікації з бізнес-асоціаціями є важливим кроком для налагодження партнерських відносин між фіскальною службою та платниками податків. Це дозволяє оперативно вирішувати всі моменти та проблемні питання, які у них виникають. У діалозі ми маємо змогу віднайти те рішення, яке буде прийнятним і для бізнесу, і для держави", – наголосив в.о. Голови ДФС Денис Гутенко.
За словами керівника ДФС, фіскальна служба відкрита для бізнес-асоціацій і діалог із ними продовжуватиметься.
Під час зустрічі представники ЄБА мали змогу озвучити ті питання, які останнім часом частіше за все лунають від бізнесу.
Одним із питань, яке розглядалося під час зустрічі, стало застосування критичних індикаторів рівнів митної вартості, що використовуються в автоматизованій системі управління ризиками з метою контролю за задекларованою суб'єктами господарювання митною вартістю товарів. Так, за словами фахівців ДФС, на сьогодні при спрацюванні системи управління ризиків контроль за правильністю визначення митної вартості товарів здійснюється відповідно до законодавства та загальноприйнятної міжнародної практики. Водночас, впевнені в ДФС, наповнення критеріїв ризиків необхідно переглядати, аби уникнути зайвого спрацювання системи, над чим в службі і працюють.
Актуальним для бізнесу є також питання щодо реєстрації акцизних накладних і залишків пального у новій системі СЕАРП. Станом на 05 серпня 2019 року системою електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового вже зареєстровано 36,7 тис. розподільчих акцизних накладних та 36 тис. других примірників до них, понад 1 тис. заявок на поповнення лімітів, 126 тис. акцизних накладних та 64 тис. других примірників до них, 458 розрахунків коригування до акцизних накладних та їх других примірників – 861.
Для зручності платників та уникнення ними помилок при складанні акцизних накладних на вебпорталі ДФС постійно оприлюднюються роз'яснення та вся необхідна інформація.
Під час зустрічі також обговорили питання щодо відшкодування податку на додану вартість. На сьогодні платники, які мають право на бюджетне відшкодування, отримують його у разі узгодження контролюючим органам заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених Податковим кодексом України, – за результатами документальної перевірки. При цьому ДФС дотримується визначених кодексом термінів.
Порушувалися під час зустрічі і питання, які потребують вирішення за участі інших органів державної влади. Так, зокрема, визнання податкового кредиту з ПДВ по тимчасовим митним деклараціям, митне оформлення товарів з Російської Федерації, які ввезені до 01 липня 2019 року, коли почала діяти заборона щодо ввезення та оформлення таких товарів, застосування 7 % ставки ПДВ при ввезенні лікарських засобів медичного обладнання на клінічні випробування тощо потребують розгляду й іншими відомствами. Під час зустрічі було досягнуто домовленостей, що фахівцями фіскальної служби та представниками ЄБА робота за цими напрямами буде продовжена.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/388034.html
Автозаповнення платіжних доручень для сплати податків фізичними особами – сервіс Електронного кабінету
В Електронному кабінеті для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів.
Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):
► скоротити час при заповненні платіжних документів;
► мінімізувати помилки при заповненні;
► сплатити податки.
Для користування електронним сервісом необхідно в меню "Стан розрахунків з бюджетом" приватної частини Електронного кабінету обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.
Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію.
Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично.
Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007.
Податкова знижка за витратами на будівництво (придбання) доступного житла
Платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, суми витрат платника ПДФО на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Норми встановлені п.п. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону України від 25 грудня 2008 року № 800-VI "Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва" із змінами та доповненнями (далі – Закон № 800), доступне житло – збудовані і ті, що будуються за державної підтримки, житлові будинки (комплекси) та квартири (п. 1 ст. 4 Закону № 800).
Згідно з п. 4 Порядку надання державної підтримки та забезпечення громадян доступним житлом (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2018 року № 819 "Деякі питання забезпечення громадян доступним житлом" державна підтримка надається шляхом сплати за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджету 30 % або 50 % вартості нормативної площі доступного житла з урахуванням абзаців другого – четвертого п. 3 Порядку.
Одержувачі державної підтримки можуть отримувати кредит в банку для сплати частини вартості будівництва (придбання) доступного житла, що перевищує розмір державної підтримки, на умовах та у порядку, що визначені банком.
При цьому державна підтримка надається з розрахунку не більш як за 21 квадратний метр на одну особу та додатково 10,5 квадратних метра загальної площі житла на сім'ю. Решту вартості житла сплачує громадянин, який уклав договір про будівництво (придбання) доступного житла, за власні кошти (п. 3 ст. 4 Закону № 800).
Враховуючи те, що при будівництві (придбанні) доступного житла платник податків має право скористатися державною підтримкою у вигляді сплати державою 30 % або 50 %. вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або надання пільгового іпотечного житлового кредиту в уповноваженому банку, а решта вартості житла сплачується фізичною особою за власні кошти, то до складу податкової знижки включаються витрати, які особисто понесені фізичною особою на будівництво (придбання) доступного житла та погашення пільгового іпотечного житлового кредиту і відсотків за ним.
Для отримання податкової знижки платник податків подає до органу ДФС за місцем реєстрації декларацію про майновий стан і доходи, по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Військова служба за контрактом: ФОП – "єдинник" не звільняється від подання декларації і сплати ПДФО
Звертаємо увагу, що нормами частини другої ст. 2 Закону України від 25 березня 1992 року № 2232-XII "Про військовий обов'язок і військову службу" із змінами та доповненнями встановлено: проходження військової служби здійснюється, зокрема, громадянами України – у добровільному порядку (за контрактом) або за призовом.
Згідно з п. 296.2 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 ПКУ.
Платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця (п. 295.1 ст. 295 ПКУ).
Платники єдиного податку третьої групи – фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, та сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 296.3 ст. 296, п. 295.3 ст. 295 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, нормами ПКУ не передбачено звільнення ФОП – платників єдиного податку першої – третьої груп від нарахування, сплати та подання податкової декларації з єдиного податку у разі проходження військової служби за контрактом.
Особливості уточнення показників декларації акцизного податку суб'єктом роздрібної торгівлі
Нагадуємо, що форму декларації акцизного податку та Порядок її заповнення та подання затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 із змінами та доповненнями, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (далі – Порядок № 14).
Відповідно до абзацу другого п. 2 розділу І Порядку № 14 платник акцизного податку, який згідно з п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) є суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі і який здійснює реалізацію підакцизних товарів, заповнює та подає лише Розділ Д "Податкові зобов'язання з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" (далі – Розділ Д) та Додаток 6 "Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" (далі – Додаток 6) до декларації акцизного податку (далі – Декларація).
Декларація складається платником акцизного податку у порядку, встановленому ст. 48 ПКУ. Додатки до Декларації є її невід'ємною частиною (п. 1 розділу ІІ Порядку № 14).
Пунктом 16 розділу ІІІ Порядку № 14, зокрема, встановлено, що платник акцизного податку, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт недоплати – заниження податкового зобов'язання минулих звітних (податкових) періодів, зобов'язаний подати уточнюючу Декларацію разом із розрахунком суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов'язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах (Додаток 8), і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі 3 відс. такої суми до подання уточнюючої Декларації.
Згідно з п.п. 3 п. 7 розділу V Порядку № 14 підсумок показників за розділами I та II Додатка 6 зазначається в рядку "Усього за розділами I і II" та переноситься до четвертої графи рядка Д1.1 Розділу Д Декларації.
Отже, розділ Д Декларації заповнюється на основі показників, розрахованих у Додатку 6, і тому при поданні суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, уточнюючої Декларації до такої Декларації подається Додаток 6.
Про затвердження Змін до бюджетної класифікації
Відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" наказом Міністерства фінансів України (далі – МФУ) від 01.07.2019 № 282 внесені зміни до бюджетної класифікації, затвердженої наказом МФУ від 14.01.2011 № 11 "Про бюджетну класифікацію" зі змінами.
Так, у Класифікації доходів бюджету позиції:
"22010500 | Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів |
22010600 | Плата за ліцензії на право експорту, імпорту та оптової торгівлі спирту етилового, коньячного та плодового" |
замінено позиціями:
"22010500 | Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів |
22010600 | Плата за ліцензії на право експорту, імпорту та оптової торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом". |
Інформацію розміщено на офіційному вебсайті МФУ за посиланням https://www.minfin.gov.ua/news/view/nakazy-ministerstva-finansiv-ukrainy--?category=aspekti-roboti&subcategory=zakonodavstvo
Через Електронний кабінет можливо отримати копію раніше поданої звітності
Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827), на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.
Відповідно до п. 42¹.1 ст. 42¹ ПКУ Електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами, зокрема, здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що відбуваються в Електронному кабінеті, включаючи фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через Електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через Електронний кабінет у вигляді електронного документа, у тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі.
У приватній частині Електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа – суб'єкт підприємницької діяльності, громадянин тощо) надається доступ, зокрема, до перегляду та друку раніше поданої звітності.
Меню "Перегляд поданої звітності" надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду раніше поданої податкової, пенсійної та статистичної звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників.
Водночас користувач отримує перелік всіх звітів, поданих у відповідному звітному періоді. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.
Перегляд конкретного звіту здійснюється подвійним натисненням лівої кнопки миші, формується pdf-файл звіту зі всіма додатками.
Довгостроковий договір: визначення дати виникнення податкових зобов'язань з ПДВ виконавця та дати податкового кредиту замовника
Нагадуємо, що датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ виконавця довгострокових договорів (контрактів) є дата фактичної передачі виконавцем результатів робіт за такими договорами (контрактами).
Норми встановлені п. 187.9 ст. 187 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Для цілей п. 187.9 ст. 187 ПКУ довгостроковий договір (контракт) – це будь-який договір на виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва та якщо договорами, які укладені на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапного їх здавання.
Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до п. 187.9 ст. 187 ПКУ, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами) (п. 198.2 ст. 198 ПКУ).
Обмежень щодо здійснення бартерних операцій ФОП на загальній системі оподаткування ПКУ не передбачено
Нормами п.п. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено: бартерна (товарообмінна) операція – господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.
Згідно із статтями 715 та 716 Цивільного кодексу України за договором міни (бартеру) кожна із сторін зобов'язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар.
Кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін.
До договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, договір контрактації або інші договори, елементи яких містяться в договорі міни, якщо це не суперечить суті зобов'язання.
Об'єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).
Обмежень щодо здійснення бартерних операцій (взаємозаліків) ФОП на загальній системі оподаткування ПКУ не передбачено.
Отже, ФОП на загальній системі оподаткування має право здійснювати бартерні операції (взаємозаліки).
Обчислення податку на нерухоме майно у разі отримання об'єкта житлової нерухомості у спадщину
Спадкування – це перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Норми визначені ст. 1216 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ).
Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна (п. 1 ст. 182 ЦКУ).
Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є майно та/або майнові права, які обтяжені, та/або нерухоме майно та інше майно, щодо якого здійснюється державна реєстрація, зобов'язаний звернутися до нотаріуса або в сільських населених пунктах – до уповноваженої на це посадової особи відповідного органу місцевого самоврядування за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на таке майно (ст. 1297 ЦКУ).
Згідно з п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухоме майно), фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 476 із змінами.
У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок на нерухоме майно обчислюється для попереднього власника за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку на нерухоме майно контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 01 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Платники податку на нерухоме майно мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо об'єктів житлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку на нерухоме майно; розміру загальної площі об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку на нерухоме майно; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку (п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, для фізичної особи, яка отримала об'єкт житлової нерухомості у спадщину, податок на нерухоме майно обчислюється контролюючим органом за місцем її податкової адреси (місцем реєстрації) починаючи з місяця, в якому така фізична особа набула право власності.