Як діяти у випадку стрімкої ескалації конфлікту з Росією (до рівня 2014 і навіть більшої інтенсивності).
Спочатку, треба усвідомити, що ланцюги керування діючими ЗСУ і рівень мобілізації (можливо, тотальної) мають швидко бути відновлені з метою протистояти масованій навалі з боку Росії.
Оцінимо три вхідних фактора які будуть тиснути на керівництво країни в дуже стислий період.
Перший — в поточний період найвищі посадовці з президентом включно ніколи не демонстрували здатність ефективно діяти під час кризи такої інтенсивності, не кажучи про збройний конфлікт рівня локальної війни.
Другий — з тих найвищих лідерів, що були інструментальними в протистоянні з Росією 2014-15 р.р. лише один на даний момент знаходиться в ВР. Це — Петро Порошенко.
Третій — будь-яке переформатування найвищих ешелонів влади займає тривалий час якщо використовувати інструмент дострокових виборів які не можна провести у разі стрімкого просування Росії вглиб нашої території.
Припустимо, Україна має терміново змінити кадри на всіх найвищих посадах (включно з президентом) де мусять бути відновлені люди, принципи і стосунки десь на рівні 2016 і пізніше, коли сформувались ефективні структури протидії агресії. Як це зробити?
Я пропоную наступний алгоритм. Він базується на усвідомленні діючим президентом, головою ВР і більшістю депутатів відповідальності за збереження країни і наявністю в них доброї волі протистояти навалі усіма можливими засобами.
Перший крок — головою ВР має бути обрано Порошенка.
Другий крок — діючий президент складає повноваження.
Третій крок — Порошенко перебирає функцію президента, згіднно Конституції.
Четвертий крок — оголошується воєнний стан
П'ятий крок — призначаються найвищі керівники, що демонстрували здатність діяти в 2014-19 р.р.
Цей процес може бути завершеним впродовж 3-6 діб, що задовільнить вимогу швидких заходів для утримання фронту. Я вважаю, цей план має лежати напоготові. Він реалістичний, позаяк ми маємо схожий прецедент лютого 2014 р. (хіба що без військового стану).