У 90-х Україна втратила величезний чорноморський торгівельний флот і флот «Антарктики». Я пам'ятаю, як більш моторні співробітники мого батька примудрялись списувати з суден якоря та гвинти, перепродаючи їх туркам за ціною металобрухту. Крали, що дурні, а мій батько з болем дивився на цей феєричний п…здець.

Але ті, що в далекі 90-і крали електричну проводку і гвинти, зараз вважаються сідовласими фахівцями морської галузі, і розповідають про чесність, порядність та реформи на морі.

«Морська пошуково-рятувальна служба» (МПСС), підпорядковане Морської адміністрації, зібралося здати на утилізацію 9 своїх рятувальних суден. Хоча саме «старе» з них — 1981 року випуску, саме «молоде» — 1997 року, і тут мова про плавзасобах, які і далі можуть служити, якщо інвестувати достатньо грошей в ремонт.

Утилізації підлягають 9 плавзасобів, які перебували на балансі МПСС, зокрема:

Як каже сторінка на Prozorro. Продажі, на утилізацію своїх списаних суден МПСС хоче витратити 1,3 мільйона гривень. І замість також отримає трохи — виручку від продажу 643,6 тонн металобрухту, яку повинен виконати приватний підрядник ТОВ «Шип Репейр Сервіс» (м.Чорноморськ). Флот, що йде під списання важить трошки більше, але то все «усушка і утряска». Тим більш, в тендерних умовах чітко зазначено, що вага металобрухту «умовна».

На заміну утилізованому майну МПСС хоче купити один швидкісний рятувальний катер аж за 165 мільйонів гривень. Відповідний тендер відомство оголосило 8 жовтня.

Згідно техзавдання, довжина корпусу судна з екіпажом в 5-6 чоловік повинна бути 25-28 м, швидкість — не менше 30 вузлів (55,56 км / год), а при висоті хвилі 2,5 м — не менше 20 вузлів (37 км / год). Дальність плавання — не менше 700 миль (1296,4 км) при швидкості в 18 вузлів, автономність — 5 діб.

Судячи з параметрами техзавдання, ціна такого судна повинна бути істотно менша. Адже навіть яхта Van der Valk Continental 2017 року випуску (співпадає по заявленим критеріям) коштує 60 млн.грн. А це яхта, з усіма понтами і зручностями. Для прикладу,  Україна купила потужний британський криголам James Clark Ross за 5 млн.$, а Морська пошуково-рятувальна служба пропонує звичайний катер купити за 6 млн.$, як на мене це м'яко кажучи «перегіб».

Тож, якби я не вірив у те, що кожен хто має відношення до Морської адміністрації не досинає ночей, бо думає про країну та її інтереси, то я б звернув увагу, на високу масу «усушкі», бо можливо частину металу чи приладів елементарно розікрали, до 2021 року, або ми маємо справу з елементарним «розпилом». Також цікаво, чому ціна на катер завищена. Хоча може, МПСС дійсно хоче купити рятувальний катер класу LUX)

І нагадаю, що керівника «МПСС» вмілого реформатора зі стажем, Віктора Сударєва два роки назад вже за неефективне використання держмайна та порушення актикорупційної політики, і суди досі тривають. Його ж заступник Володимир Работньов ще в 2009 році підозрювався СБУ у розголошені державної таємниці. Також за сумісництвом він помічник народного депутата від «слуг» Ігоря Васильковського, який полюбляє швидкість і алкоголь.

Як ми бачимо компашка зібралась цікава…А головне досвідчена і професійна.