У 90-х Україна втратила величезний Чорноморський торгівельний флот і флот «Антарктики». Я пам'ятаю, як більш верткі співробітники мого батька примудрялись списувати з суден якоря та гвинти, перепродаючи їх туркам за ціною металобрухту. Крали, що дурні, а мій батько з болем дивився на цей феєричний п…здець. Але ті, що в далекі 90-і крали електричні дроти та гвинти, зараз вважаються сивочолими фахівцями морської галузі, і розповідають про чесність, порядність та реформи на морі.

Але слід віддати належне — зі зміною часів змінився і підхід до розкрадання майна і коштів держави: тепер можновладці не тільки розпродають за безцінь, а й купують в дві ціни.

Я вже писав, як «Морська пошуково-рятувальна служба» (МПРС) відправила на утилізацію 9 своїх рятувальних суден. Це можна перевірити на сторінці Prozorro. На утилізацію своїх списаних суден МПРС мала витратити 1,3 мільйона гривень. І отримала виручку від продажу 643,6 тон металобрухту.  З перерахунку на сучасні ціни, то це близько 3,5 млн грн. У той же час на заміну утилізованому майну МПРС замовила у естонської компанії Baltic Workboats AS судно за 5,31 млн євро (164,13 млн.грн.) без ПДВ.

За умовами договору, до середини 2023 року виробник поставить в Одесу чи Чорноморськ швидкісне морське пошуково-рятувальне судно Patrol 26 WP SAR довжиною 26,5 м із трьома двигунами Volvo Penta D13-IPS1350. Воно розраховане на екіпаж із 5-6 осіб, має автономність не менше п'яти діб та дальність плавання 700 морських миль.

У відкритих джерелах немає цін саме суден Patrol 26 WP SAR. Однак у 2019 році німецька митниця замовила цьому виробнику три менші судна Patrol 24 WP за 11 млн євро, тобто по 3,67 млн євро за кожне.

Простою мовою, "Patrol 26 WP SAR" це покращена версія "Patrol 24 WP". Скажу так: той же катер, з тією ж начинкою і мотором, але трохи більший і важчий на 6 тон. Навіть у внутрішній специфікації естонської компанії "Patrol 26 WP SAR" він має найменування (проект PATROL 2402). Я можу допустити, що він коштує приблизно 4 млн євро. Тому залишається питання: куди піде різниця між вартістю і купівельною ціною. А це діапазон 1-1,5млн євро.

Для прикладу, Україна купила потужний британський криголам James Clark Ross за 5 млн доларів, а Морська пошуково-рятувальна служба пропонує звичайний катер купити в естонців за 6 млн дол. І це, як на мене, доволі не раціональний шлях використання державних коштів, тим більш, якщо згадати, що в Україні ще є потужності із виготовлення катерів.

І принагідно нагадаю, що керівника «МПРС» вмілого реформатора зі стажем, Віктора Сударєва два роки тому вже притягували до кримінальної відповідальності за неефективне використання держмайна та порушення актикорупційної політики.  Судові засідання досі тривають, адже кримінальні справи за фактами «вмілого керування» нікуди не поділись. Його ж заступник Володимир Работньов ще в 2009 році підозрювався СБУ у розголошені державної таємниці. Також за сумісництвом він е помічником народного депутата від «слуг» Ігоря Васильковського, який полюбляє швидкість і алкоголь, та наркотики

Як ми бачимо, команда реформаторів зібралась цікава… А головне досвідчена і професійна. Залишається одне питання – Віталій Кіндратів взагалі цікавиться минулим, особливо, кримінальнім минулим, тих, кого призначає на провідні посади до Морської адміністрації? Чи він сам у долі?!