«Лондон із зе капітал»… кажуть, щоб підкреслити низький рівень володіння англійською. Усі сміються. А ось мені не смішно. Іспанський сором охоплює мене кожного разу, як чую, що наші пілоти мають перед навчанням опанувати мову впродовж трьох, капець!, місяців. Я маю багато зауважень до тих, хто несе відповідальність за організацію процесу отримання омріяних винищувачів.
Перше, що приходить на думку: а що ви, трясця, думали до цього, що літаки самі заговорять українською? Чого саме не вистачало, щоб заздалегідь підучити англійську? Чи такі слова, як, наприклад, «індикатор», «пуск ракети», або якісь дроти, «бочки — форсажі» були утаємничені, тому що були вигадані саме для F16? Дурня! Про схвальне рішення стало відомо ще в травні. Хіба наші пілоти не були ще тоді визначені та готові будь-якої миті схопитися, щоб розпочати навчання? Але це ще не все.
Я ані краплі не сумніваюся у здібностях обраних пілотів: вони ж навчилися керувати літаком! Тоді постає наступне питання: чому в дипломі стоїть задовільна оцінка з англійської мови? Хіба це не є запорукою того, що спеціаліст підготовлений до певного рівня? Я вже не кажу про те, що пілоти літаків мають на базовому рівні вміти, і, здається, вміють спілкуватися з баштою в будь-якій країні.
Отже, щось в мене не складається в поясненнях, які наші не заперечують. Неповага, м'яко кажучи, до нашої освіти, бринить кожного разу, як сповіщають про те, що хлопці не знають англійську аж до того, що треба спочатку її вивчати так само довго, як і потім тренуватися керувати літак. Хіба не капець?!
Що ж робити? А можна визначити тих викладачів, які не навчили, але поставили схвальні оцінки своїм курсантам (я знаю, що можна) та разом із завідувачами кафедр прогнати геть сцяними ганчірками за незадовільну працю? А ще й отримати з них компенсацію за кошти, які держава витратила дарма. Чи не час спитати з них за цей сором, який бачить світ, а країна потерпає від затримки літаків?
Безвідповідальність та корупція — діагноз нашої освіти. І тут вже не до жартів: на сьогодні це втрачені життя.