Українська культура наразі тільки створюється.
Як це не дивно звучить.
Не в тому сенсі, що її не було і зараз вона з'являється, а просто нарешті виходить із того андеграунду, в якому вона існувала і ховалася довгі століття.
Звичайно було «височайше дозволено» ліпити вареники, носити шаровари і низько кланятися царям і начальниками — «ласкаво просимо!». Ну і всюдисущий образ «хохла Придурченка» із салом і самогоном. Оце була резервація української культури. В ній тримали цензурованого Шевченка і щось трошки із Лесі Українки, Котляревського (неопасний) і совєцьких класиків із неодмінним скигленням про «великий братський російський народ».
І лише зараз українська культура випростовується із притаманним їй питомим козацьким сороміцьким гумором, прадавньою автентикою кам*яних баб і, як би це сказати, хуліганством.
Тут вам і пасочки в кевларових касках і гранати розписані під писаночки слобожанськими візерунками і міжнародний хіт «путін-хуйло! Ла-ла-ла-ла-ла!», і вуличні вертепи і поети, які викрикують свої вірші з постаментів знищених ідолів.
Хтось пробував запитати у кацапа про їхні «русскіє народниє пєсні»?
Спробуйте — відповідь буде завжди однакова: «Ой мороз, мороз» і «Чорний ворон».
І все.
Я такий експеримент проводив. Чудо статистики — 100% вірогідності.
А тепер вийдіть на нічну площу Ринок у Львові і спостерігайте цілі хори молоді, які годинами поряд із українськими народними, співають «Лента за лентою», «Мій лицарський хрест», «Лиш вона» і «Очі відьми».
Нас лякають? — А ми навприсядки!
І ренесанс вишиванок і стрічечок. Таке собі кватроченто козацького зимівника серед урбаністичного пейзажу Києва і Одеси.
Ну і Porsche Cayenne із вишивкою хрестиком по всій морді.
Все це українська культура, яка руйнує стереотипи і не оглядається на забронзовілі авторитети.
Вона відкрита і непричесана, весела і гонорова, незвична і захопливо відверта.
Схожа на тачанку, що розмальована петриківським розписом і увінчана крупнокаліберним зпареним кулеметом.
А керує вороними кіньми-красенями молода пара — Він з козацьким чубом, у камуфляжі, берцях і розхристаній вишиванці і Вона з тібетськими фєнєчками на прекрасних оголених грудях, в трипільській візерунчастій спідниці і віночку з маками і жовто-блакитними стрічками.
І несеться ця тачанка української модерної культури повз здивовані і заціпенілі погляди старого світу із молодецьким посвистом і співом «Я не здамся без бою!» геть від совка і сраних кацапів.