Від штурму Енергодару до висадки десанту в Криму — начальник ГУР Кирило Буданов і його підлеглі вперше розповіли NV таємні подробиці спецоперацій військової розвідки.

Рівно о 16:30 9 серпня цього року з військового аеродрому російського міста Курська злетів бойовий гвинтокрил. Його заявленою метою була розміщена неподалік авіабаза — туди«вертушка» Мі-8 мала доправити деталі до винищувачів повітряно-космічних сил РФ — Су-27 і Су-30.

 

Новини України ! Підписуйся на популярний телеграм канал https://t.me/pulsukrainee/
 

Але за кілька хвилин польоту Мі-8 несподівано сильно знизився, повернув на південь і на мінімальній висоті, постійно лавіруючи та дотримуючись режиму радіомовчання, полетів до українсько-російського кордону, немовби маючи намір потрапити до Харківської області.

На борту гвинтокрила перебували троє російських військових пілотів, але керував машиною лише один із них — 28‑річний Максим Кузьмінов.

На підході «вертушки» до кордону її помітили розміщені вздовж нього російські військові, які, запідозривши недобре, відкрили вогонь зі стрілецької зброї по цілі, що летіла низько. Кузьмінов дістав поранення в ногу, але зумів довести свій Мі-8 до одного з українських польових аеро­дромів Харківщини.

Його напарники до самого кінця не здогадувалися, куди направляє вертоліт основний пілот, і усвідомили все лише тоді, коли машина опустилася на землю.

У цей момент Кузьмінов спробував заспокоїти своїх колег, пояснюючи, що поруч, на злітному майданчику, перебувають бійці Головного управління розвідки(ГУР) українського Міноборони, і опір марний.

Але напарники пілота спочатку розлютилися, а потім злякалися і спробували втекти. У результаті обох ліквідували співробітники військової розвідки.

Так швидкоплинно завершилася восьмимісячна спец­операція ГУР, унаслідок якої ЗСУ отримали російський транспортно-штурмовий вертоліт Мі-8 АМТШ і деталі до винищувачів, а Кузьмінов, сімʼя якого на той момент уже перебралася до України, — свободу і $ 0,5 млн винагороди.

Згадуючи в бесіді з NV цей епізод, начальник ГУР Кирило Буданов розповів, що найскладнішою справою виявилося вмовити Кузьмінова викрасти вертоліт, на якому він проходив службу: пілот нервував і не дуже вірив у те, що все вийде. Розвідники вели з ним довгі бесіди і пообіцяли гарантувати безпеку, зокрема під час перетину кордону.