Аналітики автомобільного ринку сильно помилялися у своїх прогнозах щодо компанії Ілона Маска. Попри пандемію коронавірусу та проблемами з логістикою, Tesla поставила в другому кварталі 90 650 електромобілів. Це набагато більше, ніж припускала більшість аналітиків. Акції Tesla, які напередодні й так встановили абсолютний рекорд вартості, підскочили відразу на 9%.
За даними FactSet та Bloomberg очікувалося, що Tesla поставить у другому кварталі від 72 000 до 83 000 електромобілів. Реальні цифри виявилися зовсім іншими, як випливає з тільки що опублікованого компанією звіту. У другому кварталі Tesla виготовила понад 82 000 та поставила 90 650 електромобілів. Велика частина постачання припала на бюджетну модель Tesla Model 3 — 80 050 електрокарів, а решту 10 600 — на дорогі Model S та Model X. Це найкращий другий квартал в історії компанії.
За останні два дні вартість акції Tesla зросла до $1 119,18 за штуку, але після публікації звіту, на попередніх торгах акції підскочили більш ніж на 9% — до $1 219,02 та продовжують зростати. Потрібно визнати, що Tesla під керуванням невгамовного Маска б'є всі рекорди, що сильно виділяє компанію серед конкурентів.
У другому кварталі світові продажі автомобілів різко знизилися через пандемію коронавірусу. Багато автовиробників вимушені були зупинили роботу заводів, зіткнулися з проблемами у ланцюжках постачання, а також оголосили про масові звільнення та скорочення заробітної плати. В результаті продажі General Motors, Toyota Motor, Fiat Chrysler та Ford скоротилися більш ніж на 30%.
На початку другого кварталу Tesla також довелося тимчасово зупинити роботу. Компанія закрила заводи в Фрімонті та Шанхаї, що спричинило зниження заробітної плати, а також затримало просування по службі та преміювання співробітників до того часу, поки в кінці липня не буде завершена перевірка ефективності.
Через карантин Ілону Маску довелося перенести «День батарей» і збори акціонерів компанії на вересень. Але ставлення до карантину у нього було явно негативне, і він навіть посварився з владою Каліфорнії, коли вимагав відкрити свій завод та закликав співробітників повернутися на роботу всупереч забороні. У підсумку, він відновив роботу заводу у Фрімонті на 3 тижні раніше, ніж відкрилися інші американські автовиробники.
Завод Tesla в Шанхаї теж швидко повернувся в стрій після зупинки, пов'язаною з пандемією. Продажі в Китаї почали потроху відновлюватися і згідно з даними China Passenger Car Association, вже в травні компанія продала 11 095 зроблених в Шанхаї Model 3. Так що у підсумку квартальні постачання Tesla впали лише на 4,8% в порівнянні з тим же періодом минулого року. Є й ще одне нове досягнення — перший раз в історії Tesla не зазнавала збитків протягом чотирьох кварталів поспіль.
1 липня, ще перед звітом про результати постачання, ринкова вартість Tesla перевищила вартість компанії Toyota і вона стала найдорожчим автовиробником у світі. Проте продажі американського автовиробника становлять лише невелику частку його японського конкурента. У 2019 Tesla повідомила про постачання 367 500 електромобілів по всьому світу, в той час як у Toyota продажі зросли у 29 разів і склали 10,7 мільйона автомобілів.
І такий чудовий результат явно порадував Маска — вчора він відправив всім співробітникам компанії електронні листи: «Вітаємо, команда Tesla! Просто дивно, як добре ви спрацювали, особливо в такі важкі часи. Я так пишаюся тим, що працюю з Вами!».
Але як би не тішився Маск своїм успіхам, над ним потихеньку згущаються хмари. Консалтингова компанія Pensions & Investment Research Consultants (PIRC), яка консультує акціонерів Tesla, закликала їх виключити Ілона Маска з ради директорів компанії та вимагати розірвання багатомільярдної угоди про його бонуси.