5e3ddb702e66f.jpg

Збирати машини в Каліфорнії та везти їх в Європу та Азію — це «безумство», заявив Ілон Маск. Це було допустимо для нішевого виробника люксових електрокарів, але тепер Tesla — глобальний автовиробник. Так що потрібен зовсім інший підхід.

Всі свіжі новини на нашому Telegram-каналі Приєднуйся!

За останні кілька років Tesla розширила виробництво електромобілів від Кремнієвої долини до Шанхая та Берліна. Компанія Маска, за рахунок виробництва Model 3, перетворилася з нішевого виробника в повноправного гравця на автомобільному ринку — з капіталізацією, яка поступається тільки Toyota. У недавньому інтерв'ю на подкасті Third Row Маск пояснив, як можна розв'язати глобальну проблему, що стоїть перед компанією.

«Найбільша проблема, яку ми повинні вирішити зараз — це виробництво на кожному континенті. Це безумство — робити машини в Каліфорнії та везти їх в Європу чи Азію», заявив Маск.

До моменту початку виробництва Model 3 в липні 2017 року, Tesla продала всього близько 250 000 електрокарів. Зараз ця цифра наближається до мільйона. Цього року почнеться виробництво кросовера Model Y, який має з «трійкою» загальну платформу, в наступному році — пікапа Cybertruck. На початку 2019-го Tesla вже пережила логістичне пекло та Ілон явно не бажає повторення ситуації в ще більшому масштабі.

Крім свого заводу в Фремонті, Tesla приступила до будівництва серії заводів Gigafactory, призначених для збільшення загального обсягу виробництва акумуляторів та електромобілів. Наприклад, Giga Nevada зараз виробляє більше акумуляторів, ніж всі інші автовиробники разом узяті, а Giga New York сфокусований на «сонячній» продукції. Giga Shanghai, яка в січні випустила перші електромобілі, «заточена» на виробництво Model 3 та Model Y для китайського авторинку.

«Я не впевнений, що ви уявляєте, скільки зусиль довелося докласти Tesla, щоб продавати автомобілі в Китаї. Для нас не було ніяких субсидій, ми платили за повними тарифами та всі були налаштовані проти Tesla», стверджує Маск.

У листопаді минулого року Маск ініціював проєкт будівництва європейського заводу на околицях Берліна. Завод буде розміщений приблизно в 30 хвилинах їзди від Берліна в Бранденбурзі. Чому Берлін? За словами Маска, там «найкращі нічні клуби». Але це був жарт.

А буквально днями Маск з'ясовував думку аудиторії про новий завод в США: чи підійде Техас для цього. Ілон розмістив у своєму Twitter голосування. На коротке питання "Giga Texas?" можна відповісти «Так, чорт візьми» або «Ні». На момент написання цього матеріалу, 80% тих, хто проголосував, вибрали перший варіант. А з огляду на стриманість Маска, такий пост можна вважати прямим оголошенням планів компанії.

Минулого місяця на те, що Tesla може створити нове виробництво у США, натякнув і Дональд Трамп. В інтерв'ю телеканалу CNBC він сказав, що обговорював це питання з Маском та знає, що «він збирається побудувати дуже великий завод у Сполучених штатах». А також президент додав, що Маск повинен таким чином допомогти США, через те, що держава допомогла йому.

Правда, Трамп не пояснив, яку саме допомогу уряд надав Tesla, але порівняв його з Томасом Едісоном. Зате скасування з кінця року податкових пільг для електрокарів та пом'якшення стандартів викидів для автомобілів явно не піде на користь компанії.

Попри те, що багато чого залишається незрозумілим, шанувальники Tesla в захваті від перспективи створення заводу в Техасі. Один користувач Twitter навіть запропонував назвати нове виробництво «Терафабрика». Адже згідно з відомим прислів'ям, в штаті Техас все більше, ніж зазвичай.

Чутки про новий завод можуть сприяти й позитивній динаміці зростання вартості акцій Tesla. Причому, ще до цієї новини, тільки за останні тижні вона збільшилася більш ніж у два рази та наближається до позначки $1000, а сам Маск став багатшим на $2,3 млрд всього лише за годину.

Але деякі акціонери втратили можливість скористатися таким феноменальним зростанням цін. Так суверенний фонд королівства Саудівська Аравія в кінці 2019 року продав 99,5% від 8,12 млн, що належали йому цінних паперів, які зараз коштували б приблизно $7,7 млрд. Як то кажуть, знав би прикуп...

Хоча Tesla зараз привертає найбільше уваги, 2020 рік обіцяє стати проривним для всіх проєктів невгамовного Маска: анонсований запуск першої черги супутникової мережі Starlink, запуск на орбіту корабля Starship, початок пілотованих польотів корабля Crew Dragon, перехід на батареї власного виробництва для Tesla та перші експерименти з імплантації нейроінтерфейсу Neuralink людям.

Джерело