Глава Tesla підтвердив, що після впровадження повного автопілота, Tesla більше не буде вважатися автомобілем. Це буде прибутковий бізнес роботаксі, так що коштувати електрокари будуть в кілька разів дорожче «звичайних» машин. Ймовірно, індивідуальним покупцям їх і зовсім не продаватимуть.
Про майбутнє Tesla та власників автомобілів, засновник і глава компанії Ілон Маск міркував в ході чергового нічного «Твіттер-шторму». Втім, найважливіша відповідь була і найкоротшою. «Чи правда, що у споживачів є лише обмежений час, щоб купити машину марки Tesla c урахуванням зростання ціни в кілька разів після того, як ви налагодили FSD (комп'ютер для автопілота)?». «Так», — відповів на це Маск.
Мова в треді йшла про давню мрію Ілона — флоті безпілотних таксі, в які Tesla перетворюються, коли не потрібні своїм власникам. І заробляють для них гроші.
Раніше Ілон обіцяв запустити безпілотні таксі з новим процесором FSD у 2020 році. А інвесторам говорив, що машини подорожчають після цього в п'ять разів, а компанія — в 10
У новому треді конкретних оцінок не було, але співрозмовники Маска задалися резонним питанням: щоб Tesla, які подорожчають, зберігали свою цінність, можливі замінники — тобто нові Tesla — повинні коштувати стільки ж. «Так і буде», — запевнив Маск. І це означає, що електрокар перестає бути автомобілем, а стає автономним бізнесом на колесах. І продаватися буде за ціною в рази вище, ніж «звичайні машини» — так що, ймовірно, покупка втратить будь-який сенс для індивідуальних клієнтів.
Ілон також відповів на запитання про те, наскільки масовим може бути такий флот роботаксі. В іншому діалозі Маск заявив, що новий чіп для комп'ютера FSD ближче до кінця року почнуть встановлювати в старі Tesla, де використовується «залізо» від Nvidia. За твердженням Tesla, FSD вирішує завдання штучного інтелекту для автомобілів у 20 разів швидше HW2+ на базі Nvidia. І як тільки «дозріє» софт та регулятори, цей чіп дозволить перейти на повний автопілот. У програмі ретрофіттінга можуть брати участь близько 500 тис. Tesla, причому власники, які оплатили опцію "Full Self-Driving", отримають FSD безкоштовно.
Якщо Tesla дійсно вдасться розробити повноцінний автопілот, якому не потрібен водій в салоні, то продавати автомобілі навіть по $200 000 буде нерозумно. Набагато вигідніше зберегти їх та заробити мільйон, використовуючи їх найвигіднішим чином — як роботаксі.
Навесні, на таку бізнес-модель Tesla вже натякала, обіцяючи викупити здані в лізинг Model 3 після закінчення терміну та впровадження автопілота. Що ж буде насправді, покаже тільки час.