Тут визріло декілька тем — про кінцеві елементи, які мусять бути закритими, замкнутими, герметизованими на час роботи, і про «принцип динамізації» — перевертання стихій: важким вгору, легким вниз; твердим янь-ським назовні, м'яким інь-ським всередину — принцип бойових мистецтв: агресія назовні, легкий творящий мирний дух всередину. (Вони принципово не приймають на навчання ізначально забіякуватих, задерикуватих типів, схильних до не виправданої агресії).
До речі, вогонь — інь, і в українській мові це чітко передано: горіння, коріння, проміння, насіння — деяка променева тенденція розповсюдження, розширення; замкнута всередину, вона дає стимули руху і енергію розвитку. Цей метод (переданий у бойових мистецтвах Шао-Ліня) — теж принцип динамізації: легким гарячим розширюваним всередину, чітко цілеспрямованим назовні. Помилкове твердження, що гарячий вогонь — янь, було народжене помилковим уявленням про Сонце як розпечений камінь. Ми ж знаємо, що Сонце — плазма — найгарячіша газова субстанція). Він же (принцип перевертання, принцип динамізації) розвиває дисципліну і терпіння. Сам «процес» терпіння супроводжується затримкою повітря всередині, як при плаванні — тримати «подушку духу» і на неї опиратися — і в силових вправах, і в «старанні» — скрупульозному точному виконанні різних рухів і в цілому щоденних робіт.
У вчорашньому свіжому фільмі від Комарова — 1-й серії про китайську школу бойових мистецтв Шао-Лінь
Отже, що ми засвоїли (мали би тут почути нового — замість всіх "намозолених курвивих тем"): 2Ж-системний підхід, 2Ж-модель мислення вчить мислити категоріями "просторово-часових викривлень": зонами концентрації і розповсюдження деяких впливів: потокових чи вібраційних. Потокові — більш інь-ські (неперервні, духовні — мають тенденцію інь — розповсюдження, розширення впливів); вібраційні — більш янь-ські ("утрамбовуючі", дискретні — мають тенденцію до концентрації, зосередження: точного чіткого спрямування певних рухів, дій, процесів у вузькому цільовому руслі). "Акуратність", "старання", "скрупульозне точне виконання" робіт, вправ, завдань — вимагає "внутрішнього іню і зовнішнього яню": внутрішнього інь-ського накопичення духовних сил — доброї зарядки організму запасами енергії від їжі, пиття, дихання, настрОєм мислення на перспективу, на "правильне бажане майбутнє"; — і точної янь-ської концентрації, повного зосередження на акуратності і скрупульозності виконання цих рухів — у багатократно повторюваних вправах, у процесі кожноденних робіт і занять.
Може хтось не усвідомлює, що всі нервові процеси мають вихід в основному на м'язи — прискорюють чи сповільнюють ритміку внутрішніх рухів — серцебиття, дихання, перистальтики кишок, звуження чи розширення судин, які відбуваються через м'язи — поздовжні, поперечні, кругові (сфінктери) чи поперечно-смугасті (у рухових біцепсах-трицепсах різної макро-механіки).. Хоча, там включаються і глибші хімічні, гуморальні процеси синтезі і виділення в кров певних речовин, потрібних для даної діяльності і даних режимів роботи організму.. Існує також зворотній процес "підзарядки нервової системи" від роботи м'язових тканин, у яких розміщена максимальна кількість мітохондрій — генераторів електрики тіла, — вивільнена в мітохондріях енергія певними ланцюгами "зворотнього зв'язку" передається не лише на роботу м'язів, але і на "зарядку" нервової системи.
Отож бо, ми маємо (можливість і завдання) розвивати не лише "силу волі" (силові вправи зосередження і точності бойових і музичних мистецтв), але і "духовну силу" — контролювати рівень зарядки організму — потенціал його внутрішнього спокою і рівень "океанічного почуття людини" — недарма ж високо розвинутих монахів, займаючих високі посади (чи вірніше "високий сан"), називають "далай-ламами" — "океанами мудрості". Внутрішньо-психічно цей стан "високого піднесення" і великого запасу духу — означає можливість "мати на увазі" ("тримати в полі уваги") багато різних тем і дрібних речей, які складають смисл життя і послідовність процесів життєдіяльності у своїй сфері.
У нас тут на черзі — не стільки "бойові мистецтва" які дозволяють спокійно почуватися на вулиці і не боятися різних наглих хамів (навіть не шукати їх і не думати про них — бо "на ловца и зверь бежит": про що думаєш — те і притягуєш у своє життя), скільки думати про "матеріалізацію ідей", бо наша сфера — прикладні проектні роботи. Часом в голові — багато різних хороших задумів, які варто втілювати, але "бракує духу" — елементарно бракує енергії підзарядки. І тоді треба шукати засоби в доступному оточенні і розвивати свої можливості з того, що є під руками.. Часом у вас багато інструментів простоює просто так — куплених про запас "для домашнього користування". Отож варто їх частіше запускати в роботу, якось використовувати — і розвивати навики користування ними. Якщо вони не потрібні — продати, якщо не зручні — замінити іншими, дорожчими і якіснішими, або удосконалити власноруч — додати якісь регулятори, додаткові функції, "насадки", датчики для точнішого виконання дій і контролю зворотніх ефектів. Якщо ви вже розвинули досконалість володіння ними — можете відкривати школу — канал Ютубу для демонстрації різних способів використання своїх вмінь і навиків, — або ж розширювати виробництво.. Школа — більш самоствердне янь-ське заняття, відповідно потребує свіжих інь-ських припливів — свіжого духу, свіжих вражень, участі у світових процесах, які би підказували напрямки розвитку теми; розширення виробництва — більш інь-ська діяльність, яка навпаки портебує "відточення" і "швейцарського вдосконалення" надійності кожної деталі, технологій їх виготовлення для отримання чіткої гармонійної роботи свого "готового пристрою" як "товару", результату діяльності в цілому. Ну і, звичайно, розширення "ринків збуту", оригінальності реклами -, лаконічності і дохідливості, яка звертає увагу на достоїнства саме вашого виробу серед "інших" подібних — зазвичай, як в рекламі прального порошку, сірих і посередніх, — хоча це не обов'язкого: вам ніхто не забороняє порівнювати свої вироби з виробами конкретних конкурентів, які теж будуть вдячними і в свою чергу не стануть надто жорстко "давити вас у конкурентній боротьбі"..
Тут ми ненароком наткнулися на ще одну тему — про взаємну стимуляцію інь-янь впливів: як інь-ські впливи розширення діяльності підсилюються янь-ськими зусиллями певного тиску "самореклами", "самоутвердження" — і навпаки: як янь-ська точність і скрупульозність виконання будь-яких робіт ("акуратність-старання-страждання") мусить бути підкріплена внутрішньою інь-ською "подушкою духу", зарядом духовних сил, висотою потенціалу "океанічного почуття людини". Це теж важлива наука про взаємодію інь-ської і янь-ської енергій (інь-ська — більш статична — як потенціал і настрІй дії, янь-ська — більш динамічна — як напрямок і ритм дії). Оскільки я маю більшу тенденцію до "школи", ніж до "розширення виробництва" (ковальські справи, якими я раніше займався "для підтримки штанів", — вони і так достатньо поширені і розповсюджені у теперішньому ретро-суспільстві.. я ж з самого початку хотів займатися пневматикою..) — можемо влаштувати щось на зразок "письмової прес-конференції" з ваших "наводящих питань" і моїх пояснюючих уточнюючих відповідей,.. але я не бачу жодного коментаря і зовсім не знаю, як "просувати" мою науку в "медіапросторі"..
P.S. Ви, мабуть, пам'ятаєте такі рухи у бійцівських вправах, які буквально демонструють "втискання подушки духу вниз, під себе" — ніби опираєшся на невидимий купол чи невидиму сферу — і, синхронно затримуючи повітря всередині, всього себе піднімаєш на вищий горизонт, на вищу платформу зібраності духу і уважного огляду (внутрішнього відчування) подій, "освоєння нових горизонтів". Це якраз і є важлива духовна практика — збираючий плавний рух духовного насичення перед чіткими різкими вольовими вправами.