Проблема з польськими автомобільними дозволами, про яку нещодавно писала «Європейська правда», впливає не лише на ринок автоперевезень.
Відсутність дозволів змусила «Нову пошту» ганяти величезний літак «Руслан» з Жешува до Гостомелю, щоб перевезти посилки з Китаю. Вони приїхали морем (я так думаю) до Риги, звідти їх фурами перевезли до Жешува, а з Жешува «Русланом» до Гостомелю. В Ризі «Руслан» не може сісти, там аеропорт замалий для нього.
«В начале декабря у нас были задержки международных грузов, в том числе из Китая. Это связано с рядом факторов, среди которых неблагоприятные погодные условия, небольшое количество доступных грузовых самолетов на рынке, отсутствие разрешений украинским перевозчикам от Польши на перемещение через польско-украинскую границу для транзитных грузов,» — каже Юрій Беневитський, СЕО «Нова пошта Глобал».
Ось так проблеми на одному ринку впливають на сусідні ринки. В ЗМІ писали про те, що «Нова пошта» вперше використала літак «Руслан» як про якесь велике досягнення. Але це не так, це сигнал про проблеми. Проблема з дозволами ніяк не вирішується. І якщо в 2019 та 2020 роках Польща наприкінці року додавала кілька тисяч дозволів, то цього року дозволи закінчилися у вересні і нових Польща не видала. Вирішити проблему системно також не вдається. Тому Україна планує звернутися до арбітражу ЄС.