- Україна не контролює порти Маріуполь, Бердянськ, Скадовськ та Херсон. Порти Миколаїв, Південний, Одеса, Чорноморськ, Ольвія, Білгород-Дністровський тимчасово зачинені, але оброблюють вантажі, які зайшли до війни. Немає перевезень Дніпром нижче Каховки (Каховський шлюз окупований). Працюють порти на Дунаї — Усть-Дунайськ, Ізмаїл та Рені, їх робота зросла в 3 рази у порівнянні з довоєнною. Складські потужності цих портів наразі завантажені вантажами, які не встигли вивезти до 24 лютого, тому вивезти щось додатково також проблематично.
- В порту Ізмаїл потрібно побудувати контейнерний термінал. Наразі контейнери перевозять через поромну переправу Орлівка-Ісакча до румунського порту Констанца. Раніше через Ізмаїл перевозили руду, зараз додалися зернові вантажі, вугілля (туди доставлять вугілля з ПАР для українських ТЕС, яке йде через Констанцу). Ізмаїл — дуже маленький порт у порівнянні з Південним, там лише один причал і один кран, який може вантажити контейнери, але з усім тим ТІС вже організував перевезення своїх вантажів залізницею до порту Ізмаїл і вантажить їх далі на баржі по Дунаю.
- Україна звернулась до контейнерних ліній, щоб звільнити українських перевізників від сплати демереджу через форс-мажор, але позитивно відгукнулись не всі. Інформацію треба перевіряти в Асоціації контейнерних ліній або Асоціації міжнародних експедиторів України.
- Є проблема з турецьким кордоном. Багато контейнерів, які йшли до України, були вивантажені в Туреччині. Турецькі перевізники не хочуть їхати в Україну, довозять вантаж лише до кордону, далі постає питання його перевантаження на українські машини. Туреччина ніби скасувала транзитні дозволи для українських перевізників, але проблема великої кількості вантажів на кордоні лишається. Туреччина не хоче пускати на свій ринок українських перевізників і регулює ціни на перевезення. Дозволи залишаються для порожнього в'їзду та перевезення до або з третіх країн.
- Така сама проблема з європейськими перевізниками по Дунаю — вони не хочуть (бояться) заходити в Україну. Україні навіть довелося гарантувати покриття можливих збитків іноземним суднам, вагонам чи фурам. Наразі флоту Українського дунайського пароплавства не вистачає (там всього 4 баржі), УДП буде орендувати додаткові судна.
- Ще одна проблема — сплата завдатку за контейнерне обладнання. Його вимагають у валюті, ставки ростуть, а деякі українські банки не підтверджують авансові платежі через вимоги критичного імпорту, попри те, що обладнання для перевезення було включено в цей перелік.
- Також бізнес повідомляє, що деякі порти виставляють рахунки за стоянку завантажених машин, які тривалий час не було можливості вивезти через воєнні дії.
- Вантажі, які йшли в українські порти, зараз перенаправляють на румунський порт Констанца, в основному. Але там немає вільних потужностей. Тому Україна вже скоро може відчути зменшення постачання риби, фруктів та інших товарів.
- Зараз на світовому ринку морських перевезень відчувається дефіцит суден через вихід суден рф.
- 90-110 тис. українських моряків працюють на судах всього світу. Проблеми через війну: бійки між російськими та українськими моряками, арешти українських моряків в російських портах, складна заміна екіпажів (нова хвиля Ковід), профспілки просять включити моряків до переліку тих, хто не підлягає мобілізації.
- Термінали в Україні працюють не цілодобово, як раніше.
- Експедитори скорочують, а то й зупиняють кредитування клієнтів.