Безумовно топ-темою останнього тижня в Україні єкоронавірус, а точніше достатньо жорсткі дії влади щодо боротьби з поширенням даного захворювання. В останньому своєму зверненні президент заявив про закриття метрополітенів, міжміського сполучення та припинення роботи усіх громадських місць. Очевидно за зразок для дій українська влада бере Китай, який завдяки жорстким заходам зумів зупинити поширення хвороби. З огляду на офіційну статистику, яка показує лише 5 діагностованих випадків даного захворювання в нашій державі, такі дії виглядають перебором, але з огляду на заразність даної хвороби й темпи її поширення в інших державах, карантинні дії можуть дійсно мінімізувати плив хвороби на здоров'я українців. Крім того, такі дії дійсно можуть врятувати життя людям з групи ризику шляхом розвантаження і так слабкої системи охорони здоров'я України.

Проте, також треба розуміти, що не менший вплив ніж на здоров'я людей коронавірус чинить на економіку. Падіння фінансових бірж, зменшення обсягу торгівлі між державами, зниження ділової активності, падіння капіталізації великої кількості компаній, зупинка роботи багатьох компаній по всьому світу, коливання курсу долара в Україні – все це є наслідками коронавірусу.

Перш за все будуть страждати сировинні економіки, до яких належить і наша держава. Обтяжує нашу ситуацію також і високе боргове навантаження, а також залежність від зовнішнього фінансування.

Наразі двома найбільшими загрозами для української економіки є: по-перше, зниження показників зовнішньої торгівлі, по-друге, значне ускладнення залучення фінансування. Все це в сукупності буде призводити до зменшення надходжень до державного бюджету й відповідних виплат з нього. У січні-березні 2020 року державний бюджет України не отримує 20% запланованих доходів. Фактично бюджет держави необхідно переглядати. З огляду на це українській владі, як вже вчинити уряди інших країн, необхідно розробити дієві механізми підтримки економіки, які б допомогли мінімізувати ризики від коронавірусу.

З цієї точки зору досить обґрунтованою є позиції президента щодо необхідності продовження роботи ВРУ. Адже на порядку денному роботи Ради є, щонайменше, два законопроекти, які б могли здійснити позитивний вплив на економіку країни та підтримати її у складний час. Мова йде про відкриття ринку землі та легалізацію грального бізнесу. Законопроект про відкриття ринку землі є багато за що критикувати, навколо нього вже зламано багато списів, але все ж таки стимул економіці він може принести.

Менш суспільно резонансним є законопроект про легалізацію грального бізнесу, він потенційно може принести до державного бюджету від 2 до 9 мільярдів гривень щороку. Це не погані кошти для підтримки бюджету на гарантуванню виплат держави по своїм соціальним зобов'язанням. Це ті кошти, які можуть піти на освіту, медицину, спорт, армію тощо. Але для цього потрібно зробити легалізацію максимально справедливою.

Головне в даній ситуації, щоб карантин і закритий режим роботи парламенту не був використаний різними ділками заради просування своїх інтересів у вказані законопроекти. Ціна розгляду даних законопроектів в сьогоднішній ситуації значно зростає, адже наша економіка як ніколи потребує тригерів економічного зростання, які б могли дати швидкий економічний ефект. Тому ні уряду, ні парламенту не варто зволікати! Варто відкинути політичні гасла, корупційні ренти (від нелегального грального бізнесу) та прийняти державницькі рішення.