Забудьте про старенький зал в підвалі будинку — судячи по трендах, досить скоро заняття в спортзалі перетворяться на справжнє шоу технологій.
У майбутньому ваш спортзал буде перебувати в супермаркеті, недалеко від відділу з продуктами. Ви надягнете легкий VR-шолом, сядете на велотренажер і поїдете в подорож по екзотичних віртуальних світах, а датчики відстежуватимуть кожен ваш рух. Після тренування на телефон вам прийде повідомлення, що потрібно сходити на масаж — пристрій буде знати, які саме м'язи у вас болять.
Насправді така ідея недалека від реальності. Сучасні спортивно-оздоровчі комплекси намагаються надати своїм клієнтам максимальний комфорт і персоналізацію — і їм в цьому допомагає штучний інтелект. Все більше людей цікавиться своїм здоров'ям, через що комплекси розвиваються все швидше і стають більш інноваційними. Згідно Global Wellness Institute, за останнє десятиліття прибуток спортзалів зріс на 50%.
Так які зараз тренди на ринку спортивно-оздоровчих комплексів? Якими стануть спортзали в найближчі роки? Ось кілька головних напрямків їх розвитку.
Зали в несподіваних місцях
Все більше спортзалів з'являється в досить незвичних місцях — торгових центрах, аеропортах і навіть супермаркетах. Якщо раніше власники торгових центрів ігнорували пропозиції про розміщення спортзалу в будівлі, то тепер вони активно їх шукають.
Спортивними тренуваннями вже можна займатися в деяких продуктових магазинах Whole Foods, а серія аптек CVS Health тестує «оздоровчі хаби», в яких покупці можуть займатися йогою, поки чекають, коли фармацевт видасть їм ліки. А ще магазин спортивного одягу Lululemon розробив концепт магазина, що поєднує в собі ресторан, фітнес-центр і смузі-бар.
І це ще не все. Стандартні спортзали прагнуть вийти за межі чотирьох стін — вже зараз проводяться цілі фестивалі, присвячені фітнесу та здоров'ю.
Тренування як шоу
Мілленіали цінують яскравий досвід, тому все більше спортзалів намагаються перетворити заняття фітнесом в щось розважальне. Працівники спортзалів тепер не просто інструктори, вони шоумени, які дивують і надихають клієнтів.
Нью-йоркська фітнес-компанія SoulCycle повністю змінила концепцію групових занять. З минулого року в її залах грає жива музика і виступає діджей.
Заняття в SoulCycle
Бренд Les Mills пропонує тим, хто займається фітнесом в його залах, подорожі по віртуальних світах. Під час занять люди не дивляться на тренера або в дзеркало — перед ними знаходиться величезний екран, де показують джунглі, льодовики та інші красиві пейзажі. Зараз такі незвичайні заняття доступні тільки в деяких американських залах компанії, але вони швидко набирають популярність.
Не тільки заняття, але й інша турбота про здоров'я
Спортзали поступово розширюють свої оздоровчі послуги, і тепер там можна знайти не тільки спа-салони. Наприклад, у фітнес-залі Orangetheory працюють фахівці з розтяжки, а інші зали пропонують своїм клієнтам скористатися масажними валиками, компресійними рукавами та іншими засобами для відновлення після тренувань.
У деяких спортзалах можна знайти спеціальні резервуари, де можна триматися на поверхні води й розслаблятися, а також крапельниці. Фітнес-клуб Equinox недавно уклав партнерство з канабіс-брендом Papa & Barkley і став першим великим клубом, чиї відвідувачі можуть спробувати масаж каннабідіола.
Інші спортивно-оздоровчі центри роблять акцент на здоровому харчуванні. Наприклад, бренд F45 надає своїм клієнтам послуги дієтологів і додаток, що дозволяє планувати свій раціон, відстежувати калорії й навіть закуповувати та доставляти продукти.
Спортзал як клуб за інтересами
Спортзали перестали бути просто місцем, де люди займаються спортом. Тепер це місце для спілкування за інтересами.
Кожен зал намагається побудувати спільноту своїх активних клієнтів. Наприклад, F45 проводить змагання між різними залами та дружні обіди щонеділі. Life Time ж об'єднала свої недорогі зали з коворкінгом — щомісяця там проходять спеціальні заходи, а тренажери стоять недалеко від столів і шкіряних диванів.
Деякі зали перетворилися в соціальні клуби. Наприклад, Remedy Place в Лос-Анджелесі й Ghost в Нью-Йорку це елітні клуби, де клієнти п'ють корисні коктейлі в спеціальних «барах» і відпочивають в шикарних лобі після тренувань.
Спортзал Remedy Place в Лос-Анджелесі
Більше технологій
Спортзали досить швидко почали використовувати датчики для відстеження частоти пульсу та інші пристрої, хоча не так давно така концепція здавалася абсурдною.
У залах Orangetheory дані тих, хто займається в залі, виводяться на екран, на загальний огляд — яку дистанцію вони пробігли на тренажері, скільки калорій спалили. Інші фітнес-центри використовують дані датчиків активності, щоб краще пізнати своїх клієнтів і зібрати статистику за всю історію залу.
Технології зробили крок далі звичних фітнес-трекерів: в CKO Kickboxing клієнти носять датчики для відстеження швидкості, сили та кількості ударів.
Змінився навіть одяг для тренувань — в сучасному розумному одязі (футболках, взутті, шкарпетках) є сенсори, що допомагають більш ефективно проводити тренування. Наприклад, бренд Asensei розробляє одяг, який вміє відстежувати позу і рух людини, щоб давати йому рекомендації по заняттях в режимі реального часу, а Нью-йоркська компанія NOVA Fitness Innovation зосередила свою увагу на костюмах для всього тіла, що використовують електричну стимуляцію м'язів (EMS).
Додаток Asensei, який відстежує рухи та підраховує дистанцію
Крім того, все більше брендів намагаються утримати увагу клієнтів за межами залу за допомогою додатків для тренувань онлайн — очікується, що до 2026 року ринок таких додатків зросте до $ 10,9 млрд.