Я вже давно не писала щось не про війну і не про гроші на армію чи для звільнених територій (можете прочитати попередній пост, я там детально описую, як сьогодні намагалась від утриматися від теми війни).
 
Хоча, якщо подумати, я завжди про неї писала. Просто у довгій історичній перспективі.
Трапилась вчора на очі подія з минулого. 1945 року раднарком срср ухвалив рішення щодо будівництва метро в Києві. Як і багато речей з російської пропаганди це, звісно, подається завжди в стилі «так позбудьтеся тоді всього радянського „спадку“ разом з метро, заводами, пароходами, хороводами», не зважаючи на те, що будувалося воно руками таки українців, а праця за совєтів була таки рабською. Й іноді рабською без жодного перебільшення.
 
До речі, на офіційній сторінці Київського Метрополітену досі висить історичний нарис часів радянщини із зверхнім ставленням до ідей побудувати метро десятиріччями раніше, звинуваченням у чомусь там Петлюри, довгим описом створення метро у москві, гаслами типу «партія сказала — треба», «наша, радянська людина може все» і таке інше. Еммм... Добренько.
 
Та, втім, я не про це. Знаю, що історія не терпить сполучника «якби», але, коли читаєш про чиїсь мрії і плани, ти не можеш не думати «а якби їм тоді вдалося?»
 
І от знаєте, якби їм тоді, сто років тому, вдалося, метро у Києві могло б з'явитися значно раніше, а відкрили його зрештою аж 6 листопада 1960 року — після московського та ленінградського (по-іншому бути просто не могло).
 
Так от Уряд гетьмана Української держави Павла Скоропадського ще у 1918 році мав намір будувати урядовий центр і лінію метро у районі Звіринця:
«… думають збудувати трамваї, окрім таких як тепер, — надземних, ще й в тунелях, котрі звуться метрополітен. Ґрунт Звіринця і взагалі міста Києва, де мають проводити метрополітен, найкращий для цього будування. При таких умовах метрополітен можна поставити краще ніж він стоїть в Парижі, — заявляв у своєму інтерв'ю тодішній міністр шляхів інженер Чубинський. — Київ стоїть на горах й долинах, утворених самою природою й метрополітен, виринаючи з тунеля-гори в долину й проїжджаючи знову тунелі, буде перевозити всіх і все з Бесарабки на Деміївку, з Звіринця на Лук'янівку, з Набережної чи Прорізної на Задніпровські Слобідки».
 
З якою любов'ю пан інженер говорить тут про Київ, правда?
 
І так, станція Деміївська могла бути відкритою таки трохи раніше, ніж у 2010 році.
Історичний досвід — безцінний. Він промовляє до нас. І знаєте, що він говорить? «Нам має вдатися. Навіть, якщо доведеться гризти землю. Бо ця земля наша». І ми щодня доводимо, що впораємося.
 
 
Навушники, оптика, одяг, медичка, каски, плити, ремонт і запчастини до військових авто продовжуємо тут:
5168755460187145 (Приват)
4441114420794578 (Моно)
 
Реквізити ГО в гривні:
ГО «ВО АЇР»
Код отримувача:
44731491
Рахунок отримувача:
UA393052990000026001006233464
Назва банку:
АТ КБ «ПРИВАТБАНК»