Схоже, сьогодні для багатьох киян порада медиків не торкатися до свого обличчя втратила будь-який сенс. Бо у переповненому транспорті до нього однак доторкнеться хтось інший.

Люди сотнями стоять на зупинках, а потім заштовхуються у транспорт. Про це свідчать світлини і відео, які оприлюднюють користувачі соцмереж.




Так і хочеться написати «я просто як у воду гляділа», коли писала вчора про те, що так і буде. Але ж це не я така провидиця. Це логічний ланцюжок подій, який може прорахувати кожна не відірвана від реального життя людина.

Заходи і вказівки влади не мають практичної реалізації. Ми можемо скільки завгодно нарікати на людей, які попри карантин не сидять вдома. Але більшість із них все ж не пхається у транспорт «по приколу», адже всі органи державної влади, працівники бюджетної сфери, лікарень, магазинів, заводів, доставки товарів мусять працювати. Тож, якщо людям таки потрібно їхати на роботу, а за постановою їх у транспортному засобі не може бути більше десяти осіб, то треба навпаки збільшувати кількість транспорту (й звичайно паралельно за можливості зменшувати кількість тих, хто працює на робочих місцях), аби розрідити ці скупчення.

Але Київпастранс одразу заявляв, що збільшувати кількість транспорту не буде. Тому далі — більше і почасти цікавіше. 10 київських трамваїв стали в затор на вулиці Закревського, оскільки водій одного з них відмовився перевозити більше десяти пасажирів. Абсолютно підтримую водія — він дотримується постанови і встановлених правил. Один з небагатьох, до речі. Тільки от від скупчення людей це не врятувало.

Зауважу, вказівка щодо продовження роботи була чіткою, цитую: «... забезпечити безперебійну роботу продуктових магазинів, магазинів побутових товарів, АЗС, аптек, банківських установ, страхових компаній. А також усіх підприємств критичної інфраструктури державної та комунальної власності й вантажного транспорту. Роботу у звичайному режимі мають продовжити всі без винятку органи державної влади, заклади охорони здоров'я та правоохоронні органи.» Мова ж про сотні тисяч людей, яких зобов'язали працювати, але разом з тим проїзд до робочих місць цим людям було заблоковано. А ще порахуйте тих, хто просто мусить працювати, бо має заплатити за квартиру, кредит, харчі для родини. Тому по-іншому просто не могло бути.

І у цих умовах водіям столичного транспорту погрожують штрафами і звільненнями за перевезення великої кількості пасажирів. Ну, правильно, нехай люди скупчуються на зупинках не сотнями, а тисячами.

Питання навіть не у фактичній переповненості транспорту (бо не можливо проконтролювати все), не у транспортному колапсі, як такому. А у тому, що провалені саме карантинні заходи, бо (особливо за відсутності метро) люди скупчуються сотнями на зупинках транспорту, а потім довго їдуть у тісних обіймах одне одного. Тобто виходить навпаки.

Так кому стало легше від закритого метро?

А що ж там в областях? Не Києвом ж єдиним. «У зв'язку з відсутністю руху міжміського автомобільного та залізничного транспорту на території Черкаської області, багато медичних працівників екстреної медичної допомоги не можуть вчасно дістатися до місця роботи та не зможуть вчасно надати допомогу мешканцям вашого району,» — пишуть у Черкаському обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

Для довідки. Урядовий штаб з протидії коронавірусу був створений ще 3 лютого. Того ж дня був затверджений Національний план протиепідемічних заходів реагування на поширення вірусу. Відкривайте словники на літері «С». Шукайте слово «стратегія».