Продовжуючи тематику моніторингу якості публічних закупівель в МІУ (див. попередній допис Закупівлі МІУ-огляд, цифри, тенденції) сьогодні ми хочемо розповісти про наше бачення її стану по галузям, що належать до компентенції міністерства.
5 місце в рейтингу: Автомобільні шляхи
Галузь автомобільних шляхів є найбільшою в структурі МІУ. Дві з трьох гривень, що витрачаються міністерством в публічних закупівлях, йдуть на потреби автомобілістів.
На жаль, їх якість (закупівель, а не автомобілістів :) ) за нашими оцінками посідає останнє п`яте місце. При цьому треба відмітити, що кількість коштів, 30,09 млрд.грн. за перші 6 місяців 2017 року вже перебільшила сукупний об`єм закупівель галузі за весь 2016 рік (25,6 млрд.грн).
Основними замовниками закупівель в галузі є обласні служби автомобільних доріг.
ЗАМОВНИК | СУМА (ГРН) |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 7 227 583 740,86 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 4 503 909 813,31 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 3 664 712 836,79 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 2 461 870 780,51 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 2 083 026 157,65 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 1 372 970 560,16 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 1 246 750 157,00 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 1 161 444 702,40 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 1 159 926 656,77 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 851 256 792,75 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 829 425 389,07 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 698 343 705,44 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 562 008 168,20 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ | 560 151 107,50 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ | 482 272 759,92 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСТІ | 376 179 046,62 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 372 541 159,34 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ | 307 755 110,72 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ | 261 758 162,08 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 240 200 933,14 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 124 900 843,61 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 77 821 284,75 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 70 275 238,35 |
СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ | 1 899 919,42 |
Отже, всього в 2017 році (станом на 26.06.2017) підприємствами автомобільних шляхів здійснено закупівлі на суму 30,09 млрд.грн. (65,9% від загальної суми закупівель в МІУ). Економія від очікуваної вартості становить 1,25 млрд..грн. (52,3% від всієї економії по структурі МІУ).
Економія
За показником «економія» загальний стан справ по підприємствам автомобільних шляхів (економія по сумі становила в 2017 році 1,25 млрд. грн. або 3,98%) гірший на 20 % ніж в середньому по структурі МІУ.
Тенденції по економії в квітні-червні 2017 року мають тренд на погіршення по сумі (станом на 26.06.2017 року).
Пояснення до графіка: значне розходження між економією по сумі (3,19%) проти середньої економії на 1 тендер (10,89%) свідчить про те, що великі тендери проходять фактично без зниження ціни, в той час, як на невеликих закупівлях економія може бути доволі значною.
Монополізація
Монополізація закупівель в підприємствах автомобільних шляхів в 2017 році становить 2,05 контракта на кожного переможця, що, в цілому є на 16 відсотків гіршим ніж в середньому по структурі МІУ (1,77 контракта на одного переможця). На жаль, показники цієї метрики в травні-червні 2017 року мають негативний тренд
Кількість учасників
Середня кількість учасників тендерів в підприємствах автомобільних шляхів в 2017 році становить 3,41 учасника на тендер, що є на 8 % кращою від середнього по структурі МІУ (3,16), але мають в квітні-червні негативний тренд.
4 місце в рейтингу: Залізничні шляхи
Галузь займає об`єм майже у чверть від усіх закупівель міністерства та, на жаль, теж демонструє негативні тенденції — економія спадає, монополізація зростає, а кількість учасників тендерів зменшується.
Всього в 2017 році (станом на 26.06.2017) підприємствами залізничних шляхів здійснено закупівлі на суму 11,06 млрд.грн. (24,2% від загальної суми закупівель в МІУ). Економія від очікуваної вартості становить 454 млн..грн. (18,9% від всієї економії по структурі МІУ).
Економія
За показником «економія» загальний стан справ по підприємствам залізничних шляхів (економія по сумі становила в 2017 році 454 млн. грн. або 3,95%) гірший на 21 % ніж в середньому по структурі МІУ.
Тенденції по економії в 2017 року мають тренд на погіршення по сумі (станом на 26.06.2017 року).
Пояснення до графіка: значне розходження між економією по сумі (3,31%) проти середньої економії на 1 тендер (9,02%) свідчить про те, що великі тендери проходять фактично без зниження ціни, в той час, як на невеликих закупівлях економія може бути доволі значною.
Монополізація
Монополізація закупівель в підприємствах залізничних шляхів в 2017 році становить 1,87 контракта на кожного переможця, що, в цілому є на 5,6 відсотків гіршим ніж в середньому по структурі МІУ (1,77 контракта на одного переможця). В червні 2017 року спостерігається значне погіршення ситуації із монополізацією (з 1,83 до 2,14).
Кількість учасників
Середня кількість учасників тендерів в підприємствах залізничних шляхів в 2017 році становить 3,57 учасника на тендер, що є на 13 % кращою від середнього по структурі МІУ (3,16), але має негативний тренд щодо зменшення.
В доповнення до нашого аналізу стану закупівель галузі рекомендуємо до перегляду аналітику від наших колег по Моніторинговому комітету проекту «Zалізниця без корупції» Не все так Prozorro: 6 місяців закупівель Укрзалізниці
В наступному дописі ми розглянемо галузі Міністерства інфраструктури, що показують позитивні результати та тренди — авіаційні, водні шляхи, а також зв`язок (Укрпошта)
Голова Моніторингового комітету при МІУ Дмитро Остапчук
Голова Підкомітету автомобільних шляхів Наталія Форсюк
Підкомітет залізничних шляхів Володимир Даценко