Звільнення Сергія Кривоноса з посади заступника Секретаря РНБО було прогнозованим, адже останнім часом він займався політичною критикою влади, що неприпустимо для чиновника такого рівня.
Впродовж останніх кількох місяців він використовував свою посаду для проштовхування політичних меседжів, виступаючи з критикою як чинної влади, так і Секретаря РНБО. Подібний стан речей не міг задовольняти ані керівництво РНБО, ані Офіс президента.
Замість рутинної роботи в РНБО, зокрема в царині територіальної оборони, якою мав би займатися Кривонос, він демонстрував елементи політичної активності. Попри те, що він є автором законопроекту про територіальну оборону і критикує той факт, що документ внесений на розгляд Верховної Ради лише 16 грудня, з наближених до РНБО джерел стало відомо, що Кривонос фактично «завалив» весь цей напрямок роботи. Офісу президента мав багато запитань щодо якості самої роботи на такій відповідальній посаді.
Переконаний, що Сергій Кривонос чудово усвідомлював можливість свого звільнення. Останньою краплею на цьому шляху, на мою думку, стала критика заяви президента щодо тотальної мобілізації у випадку широкомасштабної війни України з Росією.
25 грудня президент України Зеленський заявив, що у разі широкомасштабного нападу Російської Федерації, в Україні буде оголошена тотальна мобілізація і до війська залучать усіх без виключення чоловіків та жінок.
В свою чергу Сергій Кривонос назвав нереалістичною ідею президента мобілізувати всіх українців, оскільки велика кількість мобілізованих не вирішує питання спроможності протистояти ворогу. На його думку, громадян вже сьогодні слід навчати протистояти ворогу в польових умовах на практиці.
Зокрема він зазначив, що мобілізовувати українців не можна, бо населення не пройшло курсу військової підготовки та що військова підготовка і рівень патріотизму в суспільстві, на жаль, не культивуються. І це при тому, що створення системи територіальної оборони – це сфера відповідальності самого Кривоноса. Тож його критика виглядала досить незрозумілою. Якщо існують провали у цій сфері, то ти і маєш відповідати за них, а не перекладати свою відповідальність за бездіяльність вже безпосередньо інших представників влади. І слід запитати в нього, в якому стані сьогодні перебуває територіальна оборона, якою він опікувався. РНБО й Офіс президента тривалий час з ним мирилися, але згодом ситуація зайшла у глухий кут і перестала влаштовувати жодну зі сторін. Тому і було ухвалене відповідне рішення.
Нагадаю, що призначення Сергія Кривоноса в РНБО було виключно політичним рішенням у період президентських перегонів. Кривонос позиціонував себе як кандидат в президенти і зняв свою кандидатуру на користь Петра Порошенка. 12 березня 2019 року Кривонос був призначений на посаду заступника Секретаря РНБО.
Скоріш за все, він бачив себе безпосередньо Секретарем РНБО, але з огляду на те, що це призначення носило ознаки політичного характеру, він дотримувався політичного курсу певної політичної партії. Кривонос позиціонує себе як політик, а не як військовослужбовець. Однак це неможливо на посаді заступника Секретаря РНБО. Знову маємо приклад, коли чиновнику штучно накачується медійна пізнаваність, а пізніше вона використовується для виконання тих чи інших політичних цілей.
29 грудня Зеленський звільнив Сергія Кривоноса з посади заступника Секретаря РНБО України. Його направлено у розпорядження Міністерства оборони.
Кривонос жартівливо назвав указ про своє звільнення «новорічним подарунком» президента.