Податкова амністія відверто провалюється. Апологети цього процесу, усвідомлюючи, що «продуктивність» інформаційної кампанії дає лише зворотній ефект, намагаються врятувати амністію за рахунок інших заходів.
 
Одним з перших кроків порятунку кампанії вирішено розширити коло суб'єктів одноразового декларування. Славнозвісним проектом закону 5600 (відтепер закон № 1914-IX) знімаються обмеження декларування для чиновників, які за будь-який рік з 2005 року подавали декларації. Тепер (з дати набрання чинності 5600) обмеження будуть лише для тих, хто за будь-який період, починаючи з 1 січня 2010 року виконують або виконували в Україні публічні функції, передбачені пунктом 37 частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації…» — це національні публічні діячі — фізичні особи, які виконують або виконували в Україні визначні публічні функції.
 
Очевидно розрахунок на те, що звільнені чиновники, які за час служби з 2005 року, використовували своє службове становище для поліпшення матеріального стану, а не для служіння державі, частково врятують амністійну кампанію, адже для них розкривається шанс «легалізувати» набуті активи. Цей крок влади є очевидно ситуативним і так само очевидно стане недієвим.
Ті з чиновників, хто дійсно, за обсягами «сторонніх» доходів, зміг би врятувати амністію, вже «натреновані» наслідками постійної змінності влади, що супроводжується зміною курсу, керівництва та пошуку крайнього, а тому, зайвий раз документувати себе своїми ж руками очевидно що не будуть, навіть якщо після звільнення займались підприємницькою діяльністю. На жаль, певною мірою активними набувачами майна та коштів за рахунок службового становища є і правоохоронці, які тим більше, розуміючи наслідки зайвої інформації щодо себе не будуть документуватись. А більшість чиновників категорії «Б» та «В» навіть і не будуть амністуватись, бо немає з чого…
 
Наступна новела, через 5600 (№ 1914-IX), на врятування амністії – це можливість зменшення доходу, отриманого від продажу (відчуження) майнових прав чи отриманого у результаті виконання зобов'язання, право вимоги за яким було посвідчено відповідними майновими правами, на вартість таких майнових прав, що була задекларована особою як об'єкт декларування у порядку одноразового (спеціального) добровільного декларування. Тут мабуть законодавці вирішили заохотити до декларування володільців майнових прав у недобудовах, яких чимало, але і недовіри у них не менше.
 
Додатковий крок порятунку амністійної кампанії – це зміна позицій ДПС. Якщо раніше вони зазначали, що об'єкти рухомого або нерухомого майна, які набуті фізичною особою після 01 січня 2021 року не підлягають декларуванню, то тепер — навіть активи набуті під час деклараційної кампанії можна декларувати, головне щоб «умовні» доходи, за які придбаваються ці активи, були отримані до 01 січня 2021 року. «Умовні» доходи — бо походження доходів ДПС не перевіряє, а тому і перевірити коли їх отримано неможливо, навіть якщо це було у 2021 році.
 
Здається, що існуючі владні заходи, підкріплені пісними інформаційними виступами розробників ідеї та податківців не дають належного ефекту. Очевидно, що для врятування податкової амністії треба інші, більш креативні ідеї. Наприклад: декларування та публічне оголошення про це учасниками кінобізнесу, креативної індустрії, шоу-медіа-концертної діяльності, іншими словами тими, хто має чудову впізнаваність та звісно доходи, але протягом останнього десятиріччя офіційно декларували лише мінімалку, якщо взагалі декларували. Така медіакампанія під умовною назвою «Врятувати податкового Раяна» може сформувати довіру суспільства у декларуванні, як колись у щирість героя певного серіалу…
 
#оперативнізаписки