Дослідивши господарську діяльності Панютинського вагоноремонтного заводу за 3 роки, аудитори виявили неефективні управлінські рішення та збитки на 133 млн гривень.
Панютинський вагоноремонтний завод входить до складу АТ «Укрзалізниця», розташований в смт Панютине (Лозівський район, Харківської області) та веде свою історію з 1869 року.
На теперішній час, підприємство переживає нелегкі часи через відсутність держаного замовлення та неефективне управління.
Держаудитори виявили низку факторів та недоліків, що негативно впливають на господарську діяльність заводу, достовірність бухгалтерського обліку та фінансової звітності. При цьому, завод мав невикористані резерви для поліпшення свого фінансового стану.
Фахівцями Північно-східного офісу Держаудитслужби встановлені недотримані доходи, непродуктивні витрати на загальну суму 83 млн гривень:
- Підприємство накопичило 19 тис. тон металобрухту, у разі продажу якого можливо отримати додатковий дохід у розмірі 74 млн гривень;
- Підприємством витрачено на будівництво трансформаторної підстанції та системи пожежогасіння 4,6 млн гривень. Проте, вже декілька років, ці об'єкти не введені в експлуатацію.
- Через несвоєчасну сплату податків та зборів, податківцями застосовано штрафні санкції у розмірі 2 млн грн та завод зобов'язано сплатити судовий збір в сумі 254 тис. гривень.
Крім того, ревізори встановили фінансові порушення, що призвели до збитків на загальну суму 51 млн гривень:
- Недотримання посадовцями вимог Закону України «Про публічні закупівлі», призвело до проведення закупівлі запчастин для вагонів по завищеним цінам та нанесенню підприємству збитків на 20 млн гривень;
- Внаслідок бездіяльності посадових осіб щодо стягнення накопиченої дебіторської заборгованості, підприємство недоотримало 16 млн гривень;
- Через неякісну охорону майна, допущено розкрадання запчастин 400 списаних вагонів, вартістю понад 1,5 млн гривень;
- Внаслідок вчасного невиконання умов договорів поставки запчастин до вагонів, заводом сплачено неустойку на суму 10 млн гривень.
Перевірка Панютинського вагоноремонтного проходила під час загальної ревізії АТ «Українська залізниця» та його регіональних філій.
З метою повного усунення виявлених порушень, матеріали ревізії передані до правоохоронних органів.