Ми в інтернет-просторі

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє: ми в інтернет-просторі

https://dp.tax.gov.ua/; https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;

https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA

Олексій Любченко отримав подяку

від ТСК з питань захисту прав інвесторів

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/451473.html повідомила про наступне.

Під час засідання Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань захисту прав інвесторів Голова ДПС Олексій Любченко отримав Подяку за активне сприяння у вирішенні звернень, що надходили до ТСК з питань захисту прав інвесторів у 2020 році.

Голова ТСК Верховної Ради України з питань захисту прав інвесторів Галина Янченко відзначила зміни, які наразі тривають в податковій службі.

«Те, що змінюється в Державній податковій службі з приходом Олексія Любченка це просто, якоюсь мірою, фантастика, або навіть магія, коли з одного боку ті податки, які мають сплачуватися до бюджету, дійсно сплачуються до бюджету, а не йдуть по кишенях. І разом з тим відбувається захист тих інвесторів, які шукали правду в судах довгий час і які не могли знайти її від держави. Зараз дійсно податкова стоїть на захисті інтересів білого бізнесу», – наголосила Галина Янченко.

У свою чергу Олексій Любченко подякував за отриману високу нагороду та зазначив, що податкова продовжуватиме активну роботу щодо захисту інтересів українського бізнесу.

«Такий успіх – це заслуга колективу Державної податкової служби. Ми робимо свою роботу. Головна задача, яку я поставив перед колективом, – розчистити дорогу для білого і легального бізнесу. Ми відкриті, змінили свою місію. ДПС є повністю транспарентною сучасною інституцією», – наголосив Олексій Любченко.

Він також зазначив, що на сьогодні в податковій службі триває інституційна реформа у рамках єдиної юридичної особи. Це – проміжний шлях до остаточної реформи, коли в Україні територіальні органи будуть представлені округами – 5-6 округів. Але це, за словами очільника податкової, станеться тільки тоді, коли ДПС перейде повністю на електронні сервіси та дистанційне спілкування з платниками податків.

Відео: https://youtu.be/6efCUQj3RMU

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу "InfoTAX

ДПС у січні опрацьовано 4 млн розрахункових документів

про сплачені суми податків на нові рахунки

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що З 01 січня 2021 року в Україні у зв'язку з врегулюванням територіального устрою відповідно до вимог постанови «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-ІХ, прийняттям Закону України «Про Державний Бюджет України на 2021 рік» та внесенням змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»:

- введені в дію 183 тисячі нових бюджетних рахунків у розрізі територіальних громад для зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів;

- змінені бюджетні рахунки за окремими кодами класифікації доходів бюджету;

- відкриті нові небюджетні рахунки для зарахування єдиного внеску.

Інформація щодо реквізитів бюджетних та небюджетних рахунків була розміщена в електронному кабінеті платників, на вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» (https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та в Центрах обслуговування платників.

Зазначені процеси призвели до значного збільшення бюджетних рахунків та відповідної інформації про надходження платежів від Казначейства.

Органами ДПС у січні поточного року опрацьовано 4 млн розрахункових документів про сплачені суми податків на нові бюджетні рахунки та 2 млн розрахункових документів про сплату єдиного внеску.

Враховуючи великий обсяг масиву даних відображення сплачених сум в Електронному кабінеті відбувається поступово датою фактичного перерахування платниками сум до відповідного бюджету та / або фондів.

При цьому пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату не застосовуються.

У разі виникнення питань щодо невідображення в Електронному кабінеті сплачених сум у січні 2021 року просимо звертатися за номерами телефонів контакт-центру ДПС 0800 — 501-007 (напрямок "5-1" («Пульс')) для термінового їх вирішення.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/451203.html

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

У 2020 році 258,2 тис ФОП, які здійснювали діяльність без застосування спрощеної системи оподаткування, задекларували доходи

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

З початку року триває декларування доходів за 2020 рік платниками податків – фізичними особами. Так, фізичні особи – підприємці, які не застосовують спрощену систему оподаткування, мають подати декларації про доходи, отримані в межах господарської діяльності, в термін до 09.02.2021.

Разом з тим у 2020 році подано податкові декларацій про майновий стан і доходи, отримані в 2019 році від здійснення підприємницької діяльності, майже 258,2 тис. фізичними особами-підприємцями, які здійснювали діяльність без застосування спрощеної системи оподаткування.

З них 252,4 тис. ФОП задекларували доходи в межах 1 млн гривень, що складає майже 98 відс. від загальної кількості поданих декларацій. Також 5,1 тис. ФОП задекларували доходи більше 1 млн грн але в межах 20 млн. грн., що складає майже 2 відсотка. Крім того, 612 ФОП задекларували доходи більше 20 млн грн, що становить менше пів відсотка від загальної кількості поданих декларацій.

Так, 257,5 тис. ФОП, (більш як 99,5 відс.), які одержали дохід в межах 20 млн грн, з урахуванням понесених витрат декларують заробіток в середньому не більше 12 тис. грн на рік. Таким чином один підприємець заробляє близько 1 тис. грн на місяць, що навіть значно нижче рівня мінімальної заробітної плати.

Аналіз відомостей поданих податкових декларацій свідчить про високу вірогідність наявності ризиків мінімізації задекларованих доходів та сплачених податків, зокрема, за рахунок завищення рівня витрат.

Так, наприклад, ФОП „М“ здійснює діяльність з надання інформаційних послуг (роздрібна мережа по торгівлі періодичними друкованими виданнями та іншими товарами широкого вжитку) та декларує обсяг доходу за 2019 у сумі 3,1 млн гривень. З урахуванням понесених витрат даний підприємець одержує близько 3,6 тис. грн на місяць. Також ФОП має 5 офіційно працевлаштованих найманих працівників із заробітною платою в 3,7 тис. гривень, маючи при цьому 15 торгових точок.

Інший приклад, ФОП „К“ здійснює роздрібну торгівлю в магазинах продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та декларує обсяг доходу за 2019 рік у сумі 13,1 млн гривень. Має 40 офіційно працевлаштованих найманих працівників в 44 магазинах, із середньою заробітною платою в розмірі 5,7 тис. гривень.

ФОП „С“ здійснює діяльність з надання послуг вантажним автомобільним транспортом та декларує обсяг доходу за 2019 у сумі 19 млн гривень. За відсутності офіційно працевлаштованих найманих працівників використовує у господарській діяльності 8 вантажних автомобілів та 7 напівпричепів бортових. Зазначене свідчить про використання праці неоформлених найманих працівників у якості водіїв зазначених транспортних засобів.

Такі факти є підставою для поглибленої уваги податкових органів та подальшого включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків після завершення терміну дії мораторію на проведення перевірок.

Разом з тим, протягом 2020 року до ДПС надійшло понад 1 тис. звернень небайдужих громадян щодо можливих порушень платниками податків вимог податкового та іншого законодавства. Така інформація використовується податковими органами під час проведення контрольно-перевірочних заходів.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/451403.html

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Платники Дніпропетровщини за січень 2021 року спрямували до бюджетів усіх рівнів та єдиного внеску 5,2 мільярди гривень

Протягом січня 2021 року платниками Дніпропетровщини спрямовано до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування) 3 млрд 834,5 млн гривень. Це на 369,3 млн грн (або на 10,7 відс.) більше надходжень відповідного періоду 2020 року.

Так, до Державного бюджету України надійшло 1 млрд 735,6 млн грн, до місцевих бюджетів регіону – 2 млрд 98,9 млн гривень.

За підсумками січня 2021 року єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надійшло 1 млрд 366,73 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 59,6 млн гривень.

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Протягом 2020 року на користь

держави вирішено 2 504 судові справи

Станом на 01 січня 2021 року на розгляді у судах за участю податкових органів Дніпропетровської області перебувало 6020 справ різних категорій на загальну суму 12,2 млрд гривень.

Із розглянутих судами протягом 2020 року справ на користь податкових органів області вирішено 2 504 справи на загальну суму 4 млрд гривень.

„Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень. Так, з початку 2020 року на розгляді у судах знаходилось 2 943 таких справ на суму 5,8 млрд гривень. Із розглянутих справ на користь податкових органів вирішено 485 справ на суму 1 млрд гривень“, — зазначив начальник управління супроводження судових справ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Микола Обертович.

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

У новій редакції викладено

податкову декларацію з ПДВ і податкову накладну

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з метою реалізації вимог Закону України від 16 січня 2020 року № 466-IX „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві“ із змінами та доповненнями Міністерством фінансів України наказом від 02.12.2020 № 734 (зареєстрований в Міністерстві юстиції 26.01.2021 за №100/35722) (далі – Наказ № 734) затверджено зміни до форм звітності з ПДВ, податкової накладної (ПН) та розрахунку коригування до ПН і порядків їх заповнення.

Так, відповідно до внесених змін, зокрема рядок „код“ податкової накладної заповнюється у разі заповнення рядка „Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта“.

Крім того, уточнено, що кількість найменувань поставлених товарів/послуг у одній податковій накладній не може перевищувати 99999 позицій (раніше було 9999).

Крім того, внесено зміни до Порядку заповнення податкової звітності з ПДВ, зокрема:

- скасовано додаток 1 до Порядку „Заява про вибір квартального звітного (податкового) періоду“;

- у новій редакцій викладено Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання податкових накладних та розрахунків коригування;

- спрощено процедуру заповнення звітності з ПДВ шляхом об'єднання додатків 1 та 5 до декларації з ПДВ;

- доповнено додаток 4 до декларації з ПДВ інформацією стосовно відомостей щодо зміни поточного рахунку платника податків, яка, відповідно, дасть змогу уникнути непорозумінь при поверненні суми бюджетного відшкодування у разі зміни поточного рахунку такого платника податку, зазначеного в раніше поданій ним заяві у додатку 4 до декларації з ПДВ тощо.

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.

Також підкориговано форму розрахунку податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України. Слова „ініціали та прізвище“ замінено словами „Власне ім'я ПРІЗВИЩЕ“.

Наказ № 734 опубліковано в бюлетені „Офіційний вісник України“ від 02.02.2021 № 8. Він набирає чинності з 1 числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Пенсійним фондом України завершено фінансування одноразової матеріальної допомоги в розмірі 8 000 гривень

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

03 лютого 2021 року Пенсійним фондом України профінансовано 201,0 млн грн для забезпечення виплати одноразової матеріальної допомоги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2021 року № 20 „Питання завершення надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних заходів, у 2021 році“ 25 126 особам.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі Пенсійного фонду України за посиланням

https://www.pfu.gov.ua/2128683-pensijnym-fondom-ukrayiny-zaversheno-finansuvannya-odnorazovoyi-materialnoyi-dopomogy-v-rozmiri-8-000-gryven/

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Про розміри ставок для

юридичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до платників єдиного податку, які відносяться до четвертої групи – сільськогосподарські товаровиробники, належать, зокрема, юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Норми встановлені п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 2921.2 ст. 2921 ПКУ встановлено, що базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка 1 гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю.

У разі якщо нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена, базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі в Автономній Республіці Крим або області.

Базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер ставків, водосховищ) є нормативна грошова оцінка ріллі в Автономній Республіці Крим або області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю.

Абзацами першим і п'ятим п. 289.2 ст. 289 ПКУ визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 01 січня поточного року.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

При цьому п. 5 підрозділу 8 розділу XX „Перехідні положення“ ПКУ визначено, що індекс споживчих цін за 2015 та 2017 – 2023 роки, що використовується для визначення величини коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) для цілей оподаткування єдиним податком четвертої групи, застосовується із значенням 100 відсотків.

Згідно з п. 293.9 ст. 293 ПКУ для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

- для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту) – 0,95;

- для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,57;

- для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) – 0,57;

- для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,19;

- для земель водного фонду – 2,43;

- для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту, – 6,33.

Перелік гірських зон та поліських територій визначається Кабінетом Міністрів України.

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

До уваги платників рентної плати за спеціальне використання води,

які здійснюють вирощування риби!

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є:

- первинні водокористувачі – суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів;

- суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Норми встановлені п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Підпунктом 255.3.2 п. 255.3 ст. 255 ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання води для потреб рибництва є фактичний обсяг води, необхідної для поповнення водних об'єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів (у тому числі для поповнення, яке пов'язане із втратами води на фільтрацію та випаровування).

Ставки рентної плати за спеціальне використання води для потреб рибництва визначені п.п. 255.5.5 п. 255.5 ст. 255 ПКУ.

Рентна плата за спеціальне використання води для потреб рибництва обчислюється виходячи з фактичних обсягів води, необхідної для поповнення водних об'єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів (у тому числі для поповнення, яке пов'язане із втратами води на фільтрацію та випаровування), та ставок рентної плати (п.п. 255.11.8 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

Базовий податковий (звітний) період для рентної плати за спеціальне використання води відповідно до п. 257.1 ст. 257 ПКУ дорівнює календарному кварталу.

Водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води для потреб рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року (п.п. 255.11.1 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).

Отже, суб'єкт господарювання, який використовує ставок (орендований або власний) з метою вирощування риби, є платником рентної плати за спеціальне використання води і повинен подавати податкову декларацію з рентної плати (в частині рентної плати за спеціальне використання води) наростаючим підсумком починаючи з того звітного періоду (кварталу), в якому вперше відбулося фактичне використання суб'єктом господарювання води для поповнення ставків під час розведення риби (у тому числі для поповнення, яке пов'язане із втратами води на фільтрацію та випаровування).

Рентна плата за спеціальне використання води для потреб рибництва сплачується за фактичний обсяг води, необхідний для поповнення водних об'єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів (у тому числі для поповнення, яке пов'язане із втратами води на фільтрацію та випаровування).

При цьому, платники єдиного податку четвертої групи звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (п.п. 5 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Закон України № 1072: щодо списання податкового боргу у сумі 3060 гривень

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX „Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2“, (далі – Закон № 1072) підрозділ 10 розділу ХХ „Перехідні положення“ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено, зокрема новим п. 24.

Нормами вищезазначеного пункту встановлено, що контролюючий орган здійснює списання без подання заяви платником податків податкового боргу (у тому числі штрафних санкцій і пені) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн (включно), що за даними інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обліковувався станом на 01 листопада 2020 року та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання такого боргу.

Таке списання здійснюється без застосування положень ст. 101 ПКУ та виключно за даними, що містяться в інформаційно-телекомунікаційних системах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Списані суми підлягають відновленню у разі виявлення обставин, що свідчать про відсутність підстав для списання.

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

На Дніпропетровщині списано заборгованості зі сплати єдиного внеску майже 3 тисячам платникам на суму понад 67 мільйонів гривень

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на підставі пункту 915 розділу VIII „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування“ зі змінами внесеними Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ „Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2“ відбувається списання сум недоїмки, штрафних санкцій та пені з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Звертаємо увагу, що 26 лютого є останнім днем для подання заяви про списання сум заборгованості зі сплати єдиного внеску, що нараховані за період з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2020 року платникам єдиного внеску фізичним особам — підприємцям (крім підприємців, що обрали спрощену систему оподаткування) та особам, що провадять незалежну професійну діяльність, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Слід зазначити, що станом на 01.02.2021 в цілому по області списано заборгованості зі сплати єдиного внеску майже 3 тисячам платникам на суму понад 67 мільйонів гривень.

Не втрачайте час, скористайтесь можливістю списати недоїмку, штрафні санкції та пеню з єдиного внеску, подавши заяву до податкового органу за своїм місцем реєстрації до 01.03.2021 року!

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua та сторінку Facebook ГУ ДПС у Дніпропетровській області - https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/ Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Всі суми доходів та витрат, сформовані за правилами бухгалтерського обліку, мають бути відображені у звіті неприбуткової організації

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 469) (далі – Звіт), та річну фінансову звітність.

Норми встановлені п. 46.2 ст. ПКУ.

Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Згідно зі ст. 4 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні“ зі змінами і доповненнями бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема на принципі нарахування – доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

У рядках 1.1 – 1.11 частини І Звіту відображаються доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1 – 2.6 Звіту – суми видатків (витрат). При цьому у зазначених рядках показники заповнюються з урахуванням особливості діяльності неприбуткової організації відповідно до закону, що регулює діяльність такої неприбуткової організації.

Враховуючи те, що дані, наведені у Звіті, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, тому всі суми доходів та витрат (у т. ч. суми нарахованої амортизації основних засобів), сформовані за правилами бухгалтерського обліку мають бути відображені у Звіті. Тобто, суми доходів та витрат (у т. ч. суми нарахованої амортизації основних засобів), які не відображені у рядках 1.1 – 1.10 та 2.1 – 2.5 Звіту, відображаються у рядках 1.11 „інші доходи“ та 2.6 „інші видатки (витрати)“ Звіту.

*Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua та сторінку Facebook ГУ ДПС у Дніпропетровській області - https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/ Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу 'InfoTAX«

Обчислення та сплата транспортного податку для фізичної особи

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що об'єктом оподаткування транспортним податком (далі – податок) є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному вебсайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.

Норми встановлені п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Підпунктом 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПКУ визначено, що базою оподаткування є легковий автомобіль, який є об'єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за податковою адресою (місцем реєстрації) платника податку, зазначеною в реєстраційних документах на об'єкт оподаткування (п.п. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267).

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року) (п.п. 267.6.2 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформац