20 вересня в Міжнародному аеропорту «Бориспіль» відбулися повномасштабні навчання аварійно-рятувальних служб із залученням взаємодіючих організацій. У навчаннях були задіяні усі підрозділи, відповідальні за реагування на можливі надзвичайні події з повітряним судном.
Специфікою навчань було спільне опрацювання питань готовності та дій у випадку надзвичайної події з літаком персоналом Аеропорту та підрозділами Державної служби надзвичайних ситуацій, Київського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, Національної поліції в аеропорту «Бориспіль» Бориспільського відділу поліції в Київській області, Військово-Повітряних Сил ЗС України, Окремого контрольно – пропускного пункту «Київ» Державної прикордонної служби України, Київської обласної організації Товариства Червоного Хреста України.
Під час навчань були відпрацьовані питання взаємодії вищезазначених структур під час:
проведення авіаційного та наземного пошуку літака, що здійснив аварійну посадку;
розвідка місця посадки рятувального вертольоту парашутною групою;
здійснення аварійної посадки повітряного судна ВПС ЗС України на «пінну подушку»;
проведення аварійно-рятувальних робіт на ПС на аеродромі підприємства;
евакуація пошкодженого повітряного судна після аварійного приземлення.
За легендою лише п'ять кілометрів пілоти не дотягнули до злітної смуги і літак падає в болотистій місцевості.
Причина – технічна несправність. Шукати повітряне судно вилітає гелікоптер із рятувальниками.
Він намагається сісти, але не може бо місцевість болотиста. Тож рятувати пасажирів мають парашутисти.
Це найперша – екстрена допомога. Поки вони витягають людей, гасити полум'я вже мчать пожежники.
Згодом пілоти таки знаходять майданчик для посадки.
Але це тільки одна легенда.
Одразу за нею відпрацьовують іншу.
Із Дніпра повітряне судно збройних сил везе поранених армійців у столичний шпиталь. Але під час вильоту пошкоджено переднє шасі. Сідати небезпечно.
Пожежники швидко заливають злітну смугу піною.
На неї літак успішно і приземляється.
Жоден пасажир не постраждав.
В операції взяла участь і поки що єдиний в Україні аеродромний пожежний автомобіль австрійського виробництва – Rosenbauer Panther 5 (A146)
Технічні характеристики «Пантери» вражають.
Розрахований на екіпаж з 5 рятувальників, автомобіль з колісною формулою 6х6 оснащено автоматичною коробкою передач та дизельним двигуном на 700 кінських сил. Це забезпечує розгін до 80 км за 30 секунд та максимальну швидкість 120 км/год при повній масі 38 тонн.
Panther 5 може нести 14500 літрів вогнегасних речовин. Продуктивність подачі вогнегасної речовини на осередок пожежі складає 152 літра в секунду, що відповідає більш ніж 9 тон в хвилину.
Його оснащено системою змішаного пропорційного пожежогасіння, порошкового пожежогасіння та системою самогасіння.
Пожежа на борту літака — це наступне тренування.
Крім рятувальників, працюють співробітники «Червоного хреста».
Вони евакуюють пасажирів.
Мчать швидкі.
Тяжкопоранених забирає гелікоптер.
Така операція триває максимум п'ятнадцять хвилин.
Але далі – гірше: займається авіаційний гас.
На щастя, такі екстрені випадки на летовищі стаються вкрай рідко. Востаннє – 2004. Але рятувальні служби готові до будь-яких ситуацій. Такі навчання в аеропорту «Бориспіль» влаштовують раз на два роки. Цього року вони чи не наймасштабніші.
Всього у Великих навчаннях у «Борисполі» взяло участь 170 осіб та 35 одиниць техніки. У тому числі транспортний літак Ан-26 та вертоліт Мі-8 Збройних Сил України.
Безпосередньо від аеропорту було задіяно 92 особи та 17 технічних засобів, а в якості спостерігачів було залучено 120 представників органів управління авіаційною галуззю, аеропортів, авіакомпаній та взаємодіючих структур.