Кожна компанія є брендом або, принаймні, має потенціал стати ним за допомогою правильних вказівок бренд-менеджера.

Робота в бренд-менеджменті означає розробку стратегії, яка виділяє компанію серед її конкурентів і будує довготривалі відносини з клієнтами.
 Бути бренд-менеджером означає взяти на себе широку роль, яка часто вимагає знайомства з багатьма аспектами маркетингу, включаючи дослідження ринку, контент-маркетинг, цифровий маркетинг, маркетинг у соціальних мережах і дизайн.  Бренд-менеджери не обов'язково виконуватимуть ці обов'язки, але їхні знання допоможуть кожній відповідній команді розробляти повідомлення та активи, які відповідають бренду та зміцнюють його позиції на ринку.
 Давайте розберемося, що передбачають обов'язки бренд-менеджера, інструменти, які ви можете використовувати в цій ролі, і що потрібно, щоб ним стати.

Розробка стратегії бренду означає створення унікальної історії та досвіду для клієнтів — те, що пов'язує їх із компанією та її продуктами та з часом сприяє лояльності.
 Бренд-менеджери несуть відповідальність за нагляд за будь-яким аспектом маркетингу, який має відношення до бренду компанії, і за те, щоб усі рішення щодо брендингу в кінцевому підсумку призвели до збільшення продажів.  Щоб досягти такого узгодження, бренд-менеджери прагнуть працювати з кількома сферами маркетингу, такими як дослідження, контент, соціальні мережі та дизайн.
 Як бренд-менеджер ви можете відповідати за:
 1)Проведення маркетингових досліджень;
 2)Аналіз даних для отримання тенденцій, розуміння та інформації;
 3)Консультування кількох команд щодо стратегії брендингу;
 4)Спілкування з маркетинговими командами для забезпечення узгодженості бренду;
 5)Управління проектами на різних стадіях розробки;
 6)Управління бюджетами для підтримки брендингу;
 7)Підтримка відносин із зацікавленими сторонами компанії.

Інструменти, які ви використовуватимете як бренд-менеджер, відрізнятимуться залежно від конкретних обов'язків, які ваша компанія очікує від вас.  Але деякі поширені інструменти для управління брендом включають:
- Моніторинг і прослуховування соціальних мереж (Sprinklr, Hootsuite, Sprout)
 - Управління відносинами зі ЗМІ та прослуховування (Meltwater, Cision, Muckrack)
 - Програмне забезпечення для управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) (Salesforce, Zoho, Hubspot)
- Інструменти візуалізації даних (Tableau, Datawrapper, Google Charts).

Стати бренд-менеджером вимагає поєднання вищої освіти та досвіду.  Маркетологи часто обіймають цю посаду після того, як працювали на керівній посаді іншого типу, як-от керування соціальними мережами чи контентом.  Ось кілька кроків, які варто врахувати, якщо ви хочете продовжити кар'єру бренд-менеджера:

Меншим компаніям може знадобитися від одного до трьох років досвіду, тоді як великим компаніям може знадобитися більше.  Робота аналітиком з маркетингових досліджень, менеджером із соціальних медіа, менеджером із контент-маркетингу чи менеджером із цифрового маркетингу може дати вам основу, яка вам знадобиться для переходу до управління брендом.  Завдяки цим ролям ви можете покращити своє розуміння споживачів і успішних повідомлень, необхідних для їх охоплення — важливих компонентів в управлінні брендом.

Бренд-менеджер зазвичай повинен мати гарні навички в таких сферах: 

Написання: обмін повідомленнями є основою стратегії бренду, тому наявність сильних навичок письма допоможе вам розробити ефективний обмін повідомленнями, забезпечуючи, щоб копірайтери їх використовували.


 Комунікація: окрім обміну повідомленнями від імені бренду, вам потрібно буде мати можливість спілкуватися з маркетинговою командою компанії та зацікавленими сторонами щодо ваших стратегічних рекомендацій.


 Стратегія: розробка або вдосконалення стратегії брендингу означає розуміння ринку, того, як ваша компанія вписується в нього, і як охопити клієнтів.


 Управління проектами: ваша здатність керувати декількома проектами одночасно допоможе вам контролювати нові кампанії та допомагати командам виконувати все, від графічних накладень до копій електронною поштою.


 Управління персоналом:незалежно від того, керуєте ви прямими підпорядкуваннями своєї команди з брендингу чи наглядаєте за кількома командами, які підпорядковуються вам для отримання вказівок з брендингу, певний досвід керування іншими прислужиться вам у пригоді.


 Адаптивність: ринки постійно змінюються відповідно до потреб споживачів, і це допомагає, якщо ви можете адаптуватися.  Більше того, зацікавленість у тенденціях та інноваціях може допомогти вам розробити стратегію бренду, яка буде більш сприйнятливою.

Ставши бренд-менеджером, ви знайдете додаткові ролі для вивчення, продовжуючи розвиватися у своїй кар'єрі.  Деякі бренд-менеджери стають старшими бренд-менеджерами або, зрештою, директорами з маркетингу чи комунікацій.  Поглиблені комунікативні та стратегічні навички, які ви відточуєте під час роботи бренд-менеджером, можуть допомогти вам перейти на посади вищого рівня, які контролюватимуть більшу частину маркетингового плану компанії.