«У мене немає жодних ілюзій чи тривог стосовно довгострокових перспектив Росії. Сучасна Росія — це бензоколонка, яка намагається видати себе за країну».

Джон Маккейн, березень 2014

UPD. «Карфаген має бути зруйнований» (Carthago delenda est) – насамперед завдяки цій фразі на скрижалі історії був вписаний римський сенатор Марк Порцій Катон (234—149 до н. е.) (хоча його політична спадщина – ширша від настійливого пропагування необхідності знищення ворожої Риму держави).

Сенатор США Джон Маккейн (1936-2018) увійде до історії як людина, яка найбільш чітко і наполегливо закликала до необхідності боротись з новою еманацією імперії зла. При цьому він декілька раз звертався до образу Росії, як «країни-бензоколонки» і навіть «редагував» та доповнював його. «Я часто говорив, що Росія — бензоколонка, яка тільки прикидається країною. А потім я це висловлювання відредагував — це бензоколонка, яка управляється мафією, і прикидається країною» — зазначив, зокрема, він у липні 2015. Сенатор попереджував Путіна, що той опинився «на хибному боці історії» та що його напомповану доходами від продажу вуглеводнів агресивну імперію рано чи пізно чекає крах.

Маккейну не судилось на власні очі побачити палаючі руїни Кремля (Катон також не дожив до падіння та знищення ненависного Карфагену). Але до фінальних акордів цієї історичної драми, що її провидів сенатор, залишається не так багато часу, як то могло здаватись всього декілька років тому…

 

***

Влітку 2018 року в Києві зафіксували графіті, стилістично дуже схожі на роботи анонімного (і всесвітньо відомого) вуличного митця Banksy (Бенксі).

Інтриги додавав той факт, що три зображення з'явилися саме тоді, коли в українській столиці гастролювала британська група Massive Attack. За найпопулярнішою версією, загадковий митець чи то є другом Роберта Дель Ная (музиканта Massive Attack), чи це сам Найя і ховається за цим псевдонімом.

Дуже швидко, втім, з'ясувалось, що це підробка однієї з київських дизайн-студій. Котра, в такий спосіб, просто хотіла прорекламувати мережу заправок для електромобілів.

Однак образ птаха-мутанта (грифа-некрофага), з паливними «пістолетами» замість голів – вийшов куди глибший, ніж це задумували (й пояснювали) автори рекламної акції.

Десь в іншій країні дане зображення прочитувалося б лише в тому сенсі, що ера вуглеводнів — відходить, несучи з собою смерть і тлін. І чим повільніше відбувається перехід до нового енергетичного укладу, тим більше поживи залишається для нафтовидобувних країн.

В Україні ж це сприймається ще й як пародія на герб конкретної «країни-бензоколонки» і звучить як заклик боротись.

Поки ви живі і опираєтесь, ніякий імперський падальник нічого не зможе з вами зробити…