5d53ba568f06d.jpg

Існуюча проблема.

Спочатку розставимо крапки над «і».
Для компаній юридичних осіб, на загальній системі оподаткування, платників ПДВ, які виробляють власними силами послуги (не програмово продукт), ПДВ (20%) є фактично податком з обороту у розмірі (16,67%).

До того ж, підприємство платить податок на прибуток (18%) + засновники податок на дивіденди (5%).

Між цими двома ключовими податками, на підприємство лягає витрата у вигляді податку на фонд з / п в розмірі 41,5%, частина якого у вигляді ПДФО хоч і вважається за співробітником, за фактом є витратою підприємства перед виплатою з / п.

Разом з цим, варто розуміти ще одну особливість формуваннях витрат, а саме те, частка фонду з / п в собівартості послуги досить висока (часто> 50%).

При цьому, специфіка роботи таких компаній, що генерують продукт (послугу) своїми силами, полягає в тому, що співробітник (менеджер), в силу фізичних можливостей і тимчасових обмежень, може вести / обробляти певний обсяг роботи, що по суті і в підсумку, є стелею його фінансових досягнень на конкретному робочому місці.

Збільшити особистий обсяг робіт, як при продажу товарів, співробітник фізично не може (роботизація поки не скрізь може бути застосована).

Розмір більшості таких компаній, як правило, невеликий — від 4 до 15 осіб.

Якщо порахувати всі витрати компанії і врахувати те, що робота ведеться на конкурентному ринку, який накладає свої рамки на величину націнки, то стає ясно, що переважна більшість таких компаній не в змозі працювати в білу згідно чинного Податкового кодексу.

Що ж робити?

1. Варіант «утопічний» — об'єднатися малим компаніям в великі і вийти в плюс на обігу.

2. Варіант «перманентний» — прибрати* конкурентів і забрати їх обсяг замовлень на себе. Це так званий «черноний океан» де всі рвуть всіх, в надії ще трохи вижити і тому він полон крові, але у решті гинуть усі.

3. Варіант «оптимальний» — прибрати ПДВ для підприємств на загальній системі оподаткування, що генерують послуги своїми силами.

Є і ще один варіант — привнести в свої послуги інноваційність, тим самим збільшивши корисність свого продукту.
І відгородившись тим самим від конкурентів, почати продавати свої послуги за більшу ціну, тим самим забезпечивши збільшення рентабельності бізнесу до прийнятної.

Нюанс четвертого варіанту в тому, що інновації приходять на ринки в «хаотичному порядку» і ще ніхто не знайшов ефективну систему їх передбачення.

По цьому, скасування ПДВ (для сфери послуг), на сьогоднішній день, є тим самим першим реальним кроком, який може зробити нова Влада, для детінізації ринку та розвитку малого та середнього бізнесу.

Наступний крок як ви вже здогадались — нормалізація податку на фонд оплати праці. Але це інша майбутня історія ...

Підписуйтесь на сторінку Андрей Гарнат у Facebook.
Слідкуймо, аналізуймо та робимо висновки разом.

5d53ba726ed01.jpg