Законотворчість – це шлях до врегулювання прогалин законодавства. Хаотична законодавча база, відсутність системності та ясності містобудівного законодавства сприяє розвитку корупційних схем та зупиненню будівельного ринку. Люди потребують якісної нерухомості, будівельники – роботу, а країна – потужної економіки. Однак, деякі псевдозаконодавці, які є представниками олігархічних будівельних груп цього не розуміють та навпаки гальмують процеси пов'язані із реформуванням сфери містобудування. На законодавчому рівні не приймаються необхідні законодавчі акти, іде штучний процес затягування ліквідації Державної архітектурно-будівельної інспекції, а також свідомо застосовуються брудні технології щодо експертного середовища. Зокрема, застосовуються репресивні заходи, проводяться обшуки, вилучається комп'ютерна техніка, наукова документація, ведеться наклеп по надуманим кримінальним справам, все це свідчить про спроби залякування справжніх авторів започаткованої Президентом України реформи містобудування. Такі дії є результатом небажання кримінальних олігархічних будівельних кіл реально провести реформу у сфері містобудування і зрозуміло чому. Все дуже просто пояснити, згадані вище нами псевдозаконодавці незацікавлені в проведенні і завершенні реформи. Їх цілком влаштовує ситуація, яка склалась у сфері містобудування. Державна архітектурно-будівельна інспекція знаходиться в стадії ліквідації, Державна інспекція містобудування та Державна сервісна служба містобудування створені, але поки що не працюють, тобто, на сьогодні, відсутні органи державного архітектурно-будівельного контролю, що належним чином контролюють та регламентують процес будівництва. Такий колапс дає право уникати дозвільні процедури та безконтрольно будувати недобросовісним забудовника будь що і будь де, уникаючи поки що відповідальності за такі дії. Саме тому їхня мета якомога довше затягнути процес реформування містобудування.
Прикриваючись альтернативність існуючій позиції реформи містобудування, псевдозаконодавці нав'язують нам грузинську модель реформування, що передбачає застосування специфічної системи приватного містобудівного контролю та повну лібералізацію дозвільних процедур. Відмова від державного архітектурно-будівельного контролю свідчить про здачу державницьких позицій псевдозаконодавцями, які свідомо захищають виключно свої олігархічні інтереси та мільйонні статки, а не державу та простих людей. Адже держава не лише встановлює правила поведінки усім учасникам ринку, вона ще є гарантованим запобіжником неправомірних дій та захистом добросовісних учасників цих правовідносин.
Досвідчена команда фахівців у сфері містобудування стурбована ситуацією, яка склалася сьогодні в Україні, тому ми не боїмося різноманітних переслідувань з боку осіб, що не мають бажання здійснити реформу у сфері містобудування, та відкрито заявляємо, що входимо в групу співавторів реформи містобудування, акцентуємо увагу на необхідності термінового законодавчого врегулювання реформи містобудування, а також запрошуємо приєднатися до нас – небайдужих людей, які хочуть захистити та продовжити реформу містобудування, ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію, навести лад в містобудівному законодавстві, зупинити будівельну мафію в здачі інтересів держави та громадян та цим самим підтримати Президента України в його позитивних починаннях щось змінити в галузі будівництва.

Анатолій Іскоростенський, кандидат юридичних наук,

експерт в галузі будівництва