Давайте поговоримо про те, як емоційний фон впливає на вашу оцінку подій, аналіз ситуації і прогнози майбутнього.

Подивіться на вашу стрічку у соцмережах, знайдіть там рекламу. А тепер подивіться на пости перед нею. Якщо у вас стрічка не налаштована тривалим кропітким відбором, то з високою імовірністю перед рекламою буде стояти емоційний пост про тварин де хтось когось рятує, перед ним — якийсь антиутопічний пост, а перед ним — щось про здоров'я. Мета перших двох постів ввести вас у смуток, третього — ввести вас в емоційний стан і пригнічити логіку, після чого ви будете більш схильні відреагувати на рекламу.

Цей прийом випрацювався ітераційно, простим відбором методів, що підвищують взаємодію з рекламою. Тобто це щось, що працює. Так от: працює це не лише з рекламою, а з будь-якими меседжами.

Коли ви під дією сильних емоцій, об'єктивність вашого аналізу зменшується. Залежно від того позитивні чи негативні ці емоції, ви схильні оцінювати ситуацію більш оптимістично чи більш песимістично. Гарні аналітики мають це враховувати і абстрагуватися від свого емоційного стану.

На жаль, навіть серед людей з дуже хорошими аналітичними здібностями ця здатність абстрагуватися від емоційного стану є великою рідкістю. Тому якщо сталося щось погане і всі прогнози різко зсунулись у бік «все пропало» — це не обов'язково означає, що ця подія реально так вплинула, просто аналітики теж люди і їм теж буває сумно і страшно. Тому якщо ви бачите якийсь дуже позитивний чи дуже негативний прогноз, перевірте:

  1. Чи нема ознак ІПСО, наприклад 3 «емоціюючих» постів перед цим?
  2. Чи не є цей пост «емоціюючим»?
  3. Чи не сталося перед цим щось погане, що могло сильно вплинути на емоційний стан автора?

Якщо на всі 3 питання відповідь «ні», то варто переходити до аналізу по суті.