dbdcd50027-uprust.jpg

У зв'язку із внесенням змін до законодавства, громадські організації, статути яких не містять усіх ознак неприбутковості, повинні затвердити їх у новій редакції та подати до територіальних управлінь Міністерства юстиції для реєстрації змін.

Однак, у Харкові більшість громадських організації, вочевидь, не встигнуть здійснити цю процедуру та починаючи з січня 2017 року будуть зобов'язані сплачувати податок на прибуток.

Так в Харкові, для того щоб надати документи, керівники громадських організацій змушені приходити, до Головного територіального управління юстиції у Харківській області, ще затемно, та писатися у чергу на папірці.
Об'єктивно кажучи, на сайті управління є можливість зареєструватись в електронній черзі, однак я на власні очі бачив, як ці люди сиділи у загальній черзі, а реєстратор лише час від часу виходила та запитувала чи є хтось із електронної черги.
То я так і не зрозумів яку перевагу ця черга дає, якщо людина сидить аж пока не зайде у загальній черзі, або поки його не покличуть.

Як приклад 12 грудня ті люди які прийшли до Харківського управління юстиції близько 10 ранку вже були у черзі тридцяті і це вірна ознака того, що документи сьогодні надати не вдасться.
Адже прийом документів веде лише 2 працівника управління, а для того щоб усе відсканувати та видати опис потрібно від 40 хвилин і більше.

Щоб бути конкретним, наприкінці листопада, коли ще не було такого ажіотажу я займав чергу о 8 ранку та в був п'ятий у черзі, а із кабінету реєстратора я вийшов об 10 годині 30 хвилин.
Тобто щоб прийняти документи у 5 осіб два реєстратори витратили 2,5 години.

Але із наданням документів поневіряння громадської організації не закінчуються.
Бо після цього починається справжнє знущання чи то скоріше робота на винищення.

Спочатку замість 3 робочих днів, як то передбачено Законом про держану реєстрацію, розгляд поданих документів буде тривати аж цілих 18 робочих днів або по іншому 3 тижні.
Так, закон дозволяє, «за необхідності», продовжити розгляд документів на 15 робочих днів, і зараз працівники управління юстиції таке продовження виправдовують великою кількістю звернень громадських організації.

Але насправді, точнісінько так вони продовжували розгляд документів і у липні і у серпні, а не лише у грудні 2016 року.
То виникає цілком слушне питання, яка необхідність, чи то, необхідність у чому саме, викликала такі продовження раніше.

Але йдемо далі.
Якщо ви громадська організація і сподівались, хай через три тижні, отримати документ про вашу реєстрацію, чи про реєстрацію змін до статут, то дідька вам лисого.
Бо через три тижні Головне територіальне управління юстиції, скоріш за все, наддасть вам відмову, а коли, відстоявши на морозі декілька годин, ви знову наддасте необхідні документи, то знову через 3 тижні (!!) вас може чекати чергова відмова!!

Чому знову відмова, запитаєте ви? Адже ви усе виправили!
Та просто тому, що ваші документи потрапили до іншого реєстратора і той придумав нові «недоліки».

Я навіть проводи експеримент.
Подавав два однакові статути, по різним громадським організаціям і отримував зовсім різні відмови.
У одного реєстратора зауваження були по одним пунктам статуту, а у другого зовсім по іншим.

І от в цей момент виникає цілком слушне питання, а хіба працівники управління юстиції не повинні спиратися на закон?
Виходить що ні, у кожного з них є своє бачення закону, чи то скоріш фантазії про його зміст, оскільки доволі часто, те що вони вказують у якості «недоліку», ніякого відношення до закону не має.

Так по одній із громадських організації серед недоліків, окрім інших, було зазначено, що відомості про керівні органи Організації не відповідають вимогам пункту 4 частини 1 статті 17 Закону, та в статуті відсутній порядок звітування керівних органів Організації перед його членами.
Хоча при цьому порядок звітування був визначений у п. 6.14 статуту, але реєстратор його просто «не знайшла», а інформація про керівні органи повністю відповідала вимогам закону.

Після того як документи були подані повторно, вже інший реєстратор серед недоліків зазначила, що в статуті відсутній порядок створення відокремлених підрозділів!
І це при тому, що статут взагалі не передбачав їх створення, та громадська організація не мала жодного наміру їх створювати!!!

Зараз ці документи подані до Харківського управління юстиції вже втретє і ми чекаємо, які ж нові недоліки нафантазують працівники управління.

По іншій громадській організації серед недоліків було зазначено що:
- членами організації не можуть бути особи яким виповнилось 14 років, а лише ті яким виповнилося 18 років;
- голова організації не може отримувати заробітну плату;
- в заяві про реєстрацію, назву організації англійською мовою потрібно зазначати разом з організаційно-правовою формою.

І це все при тому, що відповідно до:
- ст.8 Закону України «Про громадські об'єднання» членами громадської організації можуть бути особи яким виповнилось 14 років;
- ч.6 ст. 3 Закону України «Про громадські об'єднання» доходи або майно (активи) громадського об'єднання не підлягають розподілу між його членами (учасниками) і не можуть використовуватися для вигоди будь-якого окремого члена (учасника) громадського об'єднання, його посадових осіб (крім оплати їх праці та відрахувань на соціальні заходи).

Ну а щодо організаційно-правової форми, то у самій формі заяви зазначено «*** Для громадських об'єднань англійською мовою або мовою національної меншини викладається тільки власна назва».
Але працівник юстиції, вочевидь, форму заяви, як то кажуть і в очі не бачив, якщо написав таку маячню.

Думаю вам усім добре зрозуміло, що коли заявник виправить такі «недоліки», то вже інший реєстратор напише, що таке виправлення не вірне і потрібно виправляти по іншому.

Ну добре, я маю які-не-які знання, що дозволяють критично оцінити подібні «зауваження», але більшість тих, хто звертається із документами, щодо внесення змін то статутів громадських організації, це літні люди.
І от для них, у цій ситуації, настає «пекло на землі», а спроби привести документи, у відповідність до закону, перетворюються на справжнісіньку «сталінградську битву».

Вони раз-по-зраз приходять до управління юстиції і вже не розуміють, що від них потрібно і що ж їм писати в тих клятих документах, бо один реєстратор каже одне, а коли вони приходять з документами через тиждень, то вже інший реєстратор каже зовсім інше.
І враховуйте, що при цьому їм кожного разу потрібно зібрати загальні збори, зібрати підписи присутніх та таке інше.

Я навів приклади лише по двом організаціям, але як ви розумієте по решті, вочевидь, коїться теж саме.

І ось тут виникає цілком слушне питання, навіщо вони це роблять? Навіщо в Харкові, Головне територіальне управління Міністерства юстиції України влаштовує справжнісінький геноцид громадських організацій?

Що це, непрофесіоналізм і незнання законів з боку працівників управління юстиції?
Тоді хто їх брав на цю роботу і за якими «техніко-тактичними характеристиками» оцінювались їх здібності і професійний рівень?

Чи може це зумисні дії, направлені на перешкоджання державній реєстрації громадських організації та внесення змін до їх статутних документів?
І якщо це справді так, то тоді виникає питання, що мають на меті працівники, чи керівництво Харківського управління юстиції, зумисне перешкоджаючи здійсненню реєстраційних дій?
Як гадаєте?

У цій ситуації більш за все дивує самоусунення Міністерства юстиції, від контролю за роботою Головного територіально управління юстиції у Харківській області.
Адже стан справ, із розглядом документів громадських організацій у м. Харкові, має бути добре відомий керівництву міністерства.

Невже не виникає питань, чому так багато дається відмов?
Чому майже у всіх без винятку випадках, починаючи з червня 2016 року, розгляд документів продовжується на значний термін?
Чому окремими громадськими організаціями документе надаються по три-чотири рази?

При цьому, щоб перевірити «професіоналізм» працівників Харківського управління, співробітникам міністерства навіть не потрібно виїжджати до Харкова, адже усі документи, надані громадськими організаціями, у відсканованому вигляді містяться у реєстрі, а повідомлення про відмову у державній реєстрації, якщо їх там немає, можна отримати електронною поштою.

Ну і на останок.
Щоб остаточно розставити, як то кажуть, усі крапки щодо ситуації, яка має місце у Харкові.

У понеділок я надав протокол про ліквідацію громадської організації.
Для порівняння, аналогічний протокол, по товариству з обмеженою відповідальністю, державним реєстратором у департаменті міськради, розглядається відразу, у присутності заявника, та вся інформація щодо припинення, вноситься до реєстру.
І коли ти, через 15 хвилин виходиш від держреєстратора то уже можна йти до податкової, писати заяву про проведення перевірки, бо по цьому ТОВ уже розпочалася процедура припинення.

Натомість, управління юстиції, аналогічний протокол лише приймає, та після цього буде його розглядати, як ви думаєте скільки? Правильно!
Вісімнадцять робочих днів.

Ви розумієте співвідношення?!
В міськраді 15 хвилин…
А в управлінні юстиції три тижні!!!

І зовсім не факт, що вони при цьому не знайдуть у ньому «недоліків», та не доведеться надавати новий протокол.

Ось така фігня любі друзі….

ЗІ. На цей час я також підготував письмову скаргу з проханням провести комплексну перевірку діяльності Харківського управління юстиції і дуже сподіваюся, що Міністерство юстиції не буде їх прикривати та казати що жодних недоліків у їхній роботі немає.