Усі знають, як багато людей хоче стати депутатами. А більшість депутатів хоче перейти до виконавчої влади відповідного рівня.
Що ж так приваблює людей? Ось Шаріков, символ радянської доби, просто вирішував питання. Нема чого думати. Відібрати і поділити все по-чесному. Залишу поки що поняття «відібрати» та «по-чесному». Розділити! Ось найбажаніша дія. Розподіляти! До цього й прагнуть багато хто. Постав жебрака рахувати гроші, або голодного роздавати їжу, він себе голодним не залишить. Який би чесний не був би спочатку.
Коли ми впустили у наше життя приватну власність, то ділити її зі сторони стало важко. Але ще залишилася частина державного, що можна розподілити. Думаю, що саме тому так повільно останнім часом змінюється співвідношення приватної власності до державної. Що тоді залишиться ділити? Призначення на посади у виконанні депутатів теж є процесом розподілу. Це їхня головна і бажана функція. «Поділити все».
Можу сказати, що серед усіх законопроектів якщо і є термін «створити», то тільки щодо якогось нового органу, який потім все одно розподілятиме. Землю, гроші, посади. Контрольні органи, які теж потім щось «ділитимуть».
Коли не вистачає матеріалу, який треба поділити, тут з'являється перше слово Шарікова. Відібрати. Щоб було що «поділити». І жахлива війна сьогодні теж від бажання відібрати. У нас країну та свободу. Ну і «по-чесному» — знову питання до жебрака та голодного.
Я глибоко впевнений, що якщо, наприклад, ліквідувати у депутатів можливість щось розподіляти, зокрема й призначення, то депутатів ловитимуть як ухилянтів для здійснення законотворчих дій. Не буде стільки охочих попрацювати мізками, без можливості отримати крихти та шматочки від розподілу.
І без хліба залишаться всі ці комітети, комісії, агенції тощо. Нема чого ділити, то більше і робити нічого. Звісно, є ще виконавча влада. Але до неї буде більше уваги, ніж у розмитому великою кількістю учасників процесі розподілу.
Я зараз з жахом уявив, як депутатам дали право розподіляти надану нашими партнерами фінансову та матеріальну допомогу. Ну, так у військову годину і треба обмежити для представницької влади можливості розподілу як процесу. Але будуть потрібні докорінні зміни у всьому регламенті роботи влади. Хто не бажає?