За даними внутрішнього глобального опитування серед співробітників Microsoft, більшості зручно працювати віддалено, але вони відчувають нестачу спілкування з колегами.
Згідно з даними дослідження Microsoft, гібридний формат роботи (коли співробітники можуть працювати як віддалено, так і офісі) на який багато компаній перейшли в період пандемії, залишається ефективним: згідно з даними внутрішнього дослідження, в рамках якого було опитано понад 180 тисяч співробітників компанії Microsoft по всьому світу, помічений стабільно високий рівень залученості співробітників, відчуття підтримки з боку менеджерів, коефіцієнт продуктивності у порівняння з показниками до пандемії та переходу на гібридний формат роботи. При цьому роботодавцям, як зазначається в компані, доводиться адаптуватися під бажання своїх співробітників, тому ініціатори дослідження вирішили поділитися отриманими даними та пропонують 7 ключових тенденцій на які слід звернути увагу на ринку праці.
Microsoft традиційно проводить різноманітні масштабні дослідження серед своїх співробітників, оскільки отримані дані допомагають їм в розробці інноваційних функцій у своїх продуктах. Наприклад, в останньому опитуванні про ставлення до формату гібридної роботи взяли участь 180 000 співробітників Microsoft в понад 100 країнах світу.
Отримані результати показують, як змінилися відносини між працівниками й роботодавцями за півтора року роботи поза офісом у віддаленому форматі.
Наприклад, 90% співробітників констатують, що вони все одно відчували себе залученими в робочі процеси, довіру до управління процесами та менеджменту керівників. Впевненість співробітників у своїх силах досягла рекордних показників, а продуктивність залишилася на такому ж високому рівні, як і рік тому — 77%.
Основний висновок з підсумків дослідження: висока продуктивність і дух команди можливі й без фізичної присутності в офісі.
Однак, якщо формат гібридної роботи показує себе і з позитивного боку, оскільки все частіше використовується компаніями, все одно представники Microsoft ставляться до нього з дещо обачно і бачать в майбутньому два основні тренди: значні зміни формату роботи та двоякість у відношенні співробітників до нього.
Несподівані результати досліджень
Термін гібридна робота (як згадувалося вище) означає поєднання віддаленої роботи та роботи в офісі. В рамках дослідження співробітників запитали, яка для них ключова причина при виборі робочого місця. 70% респондентів заявили, що вважають за краще гнучкий робочий графік і роботу поза офісом: або вдома, або віддалено. Паралельно з цим, 65% респондентів зазначили, що сумують за живим спілкуванням із колегами. Приблизно так само розділилися відповіді учасників дослідження, коли у них цікавилися, як вони дотримуються балансу між робочим часом і особистим життям, про якість нарад і про продуктивність.
Відповідно в майбутньому роботодавцям буде необхідно вибудовувати адаптивну модель робочих процесів, яка враховує побажання співробітників. Процес почався: 66% опитаних менеджерів відповіли на користь гібридної роботи.
З якими глобальними змінами в майбутньому нам доведеться зіткнутися
Компаніям потрібно переглянути та переосмислити свою корпоративну культуру, щоб знайти баланс між працівником, робочим місцем та робочими процесами. Те, що вже змінилося і те, що буде змінюватися на ринку праці — це, згідно з експертами LinkedIn, і є один глобальний процес змін.
За підсумками дослідження Work Trend Index за 2021 рік, в якому взяли участь 30 000 співробітників в 31 країні, Microsoft і LinkedIn виділили 7 тенденцій ринку праці.
- Понад 2/3 респондентів очікують гнучкості від організації робочого процесу. 42% опитаних скаржилися на відсутність офісного обладнання, 10% скаржилися на відсутність доступу до високошвидкісного підключення до Інтернету під час роботи віддалено, проте 46% менеджменту і керівництва не вважають ці дані важливими й не допомагають вирішувати ці проблеми своїм підлеглим. Тому керівному персоналу слід звернути увагу на такий аспект, як поліпшення умов роботи в віддаленому форматі.
- Менеджери відчувають себе щасливіше у порівнянні зі своїми підлеглими. 61% менеджерів зазначили, що задоволені робочим процесом. Водночас 37% співробітників говорять, що вони застрягли у вирішенні рутинних завдань або що від них вимагає дуже багато чого керівництво.
З цього випливає наступний висновок: менеджменту слід більше залучатися до робочої життя підлеглих: цікавитися їхнім добробутом, виправдовувати та передбачати їх очікування.
- Висока продуктивність приховує робоче вигорання. Згідно з результатами опитування, кожен п'ятий співробітник вважає, що роботодавець не піклується про нього.
Більш ніж половини з них відчувають перевтому, а більше третини відчувають себе виснаженими. Ці негативні фактори є наслідком — вони випливають з проблеми тривалих зустрічей, кількість яких за рік збільшилася вдвічі. Документообіг став займати на 66% більше часу, також зріс обсяг комунікації через електронну пошту, месенджери та текстові повідомлення.
- Молоді люди віком 18-25 років частіше страждають від робочого вигорання в порівнянні з їх старшими колегами. Як основні чинники у молодих людей організатори називають те, що дана вікова група частіше живе одна, тільки починає свою кар'єру, не може забезпечити себе самостійно всіма необхідними інструментами для ефективної роботи, страждає від ізоляції та відсутності мотивації. Тому керівному персоналу варто приділити увагу, щоб гібридний формат допоміг даній категорії співробітників навчитися самостійно ставити перед собою цілі й об'єкти для мотивації.
- Скорочення кількості персональних контактів і відсутність свіжих ідей. Співробітники стали частіше спілкуватися і працювати в невеликих групах і, як наслідок цього, у них зникло бажання підтримувати зв'язок із ширшим колом для спілкування. Організатори дослідження радять заохочувати співпрацю між командами різних проєктних груп, а також мотивувати серед колег спонтанний обмін ідеями та збільшувати особистісне спілкування під час обговорення робочих завдань для того, щоб розв'язати цю серйозну проблему.
- Співробітники, що працюють віддалено, частіше відкриваються своїм колегам і будують більш щирі відносини з ними. А значить це сприяє посиленню командного духу, що відповідно поліпшує і персональний стан фахівців, залучених до робочих процесів. 39% опитаних зізналися, що відчувають себе більш впевнено, ще 31% учасників дослідження позначили, що вони стали рідше соромитися обговорювати особисте життя з колегами. Це є підтвердженням того, наскільки важливі стабільні й щирі відносини між учасниками вашої команди.
- І звичайно ж той фактор, що віддалений формат дозволяє працювати з талантами з будь-якої точки світу.
Нові інструменти для вирішення нових завдань
Проводячи регулярні дослідження подібного характеру серед свого персоналу, компанії Microsoft і LinkedIn отримують дані та актуальну картину того, що відбувається, які їм допомагають оперативно реагувати на останні зміни на ринку праці й постійно впроваджувати інноваційні розробки, які спростять життя в світі гібридної роботи.
Так, LinkedIn запустила платформу — навчальний центр для того, аби фахівці та співробітники росли й розвивалися в отриманні нових професійних навичок. На цій платформі надано персоналізований контент для самонавчання. А також платформа LinkedIn допомагає шукачам в пошуку вакансій. Тепер додатковою вимогою стане вказувати в оголошенні наступні моменти: чи необхідна співробітникові вакцинація (або пройти її), а також який запланований формат роботи за даною спеціальністю: віддалений формат, гібридна робота, або робота в офісі.
Наприклад, за останній рік Microsoft найняв 25 тис. співробітників, що працюють у віддаленому форматі.
Ще кілька нових функцій, які Microsoft впровадила у свої продукти, відредагувавши на підсумки дослідження. Так, в Microsoft Outlook нещодавно з'явилася функція RSVP: з її допомогою співробітники мають можливість вказати, чи будуть вони на зустрічі особисто або віддалено.
У Microsoft PowerPoint також нещодавно з'явилася можливість транслювати зображення з камери спікера під час презентації слайдів, що дозволяє зробити обговорення більш особистісним, а не просто демонстративним. Паралельно з цим в Microsoft Teams зараз тестують нові технології на базі штучного інтелекту для оптимізації відео та трансляцій в камерах пристроїв для поліпшення не лише візуально сприйняття під час зустрічей, але щоб в плані якості вони стали більш особистісно персоналізованими.