Враховуючи те, скільки тем настрочив repl one на лемківську тематику, я вирішив об'єднати полеміку у цій одній темі. Зважаючи на те, якими «епітетами» і наклепами він обзивав не лише мене, але й моїх рідних (тата, дідуся і навіть прадідуся), при всій повазі до татарського народу, я називатиму його «тупий татарин», оскільки він є виродком цього народу, на якого теж склав купу образливих наклепів, та й для того, щоб акцентувати на тому, як саме представник татарської нації вперто насаджує українській нації те, що українська нація, а зокрема українські лемки, категорично заперечує.
Отже, все почалося з того, що тупий татарин від імені українських лемків, не порадившись з ними, на ім'я Президента України подав Петицію про надання лемківській говірці особливого мовного статусу. Оскільки звернення було до Президента України, то стосувалося мовного статусу цієї говірки в межах України.
Слід зазначити, що ця говірка схожа на русинську бесіду на Пряшівщині, русинську мову у її сучасній формі, яку пропагують політичні русинські організації на Закарпатті, бачвансько-русинську мікромову у Воєводині, але не є тотожною: ці літературні мікромови виникають на основі різних діалектів української мови (лемківського, середньозакарпатського, бойківського, гуцульського говорів, перехідних українсько-словацьких говірок). Таким чином, лемківська говірка не вважається окремою мовою, а є однією з багатьох говірок. Щодо так званої русинської мови, то це — СУКУПНІСТЬ ДІАЛЕКТІВ (бачвансько-сремський або паннонсько-русинський, лемківсько-пряшівський або шарисько-пряшівський, підкарпаторусинський та лемківсько-горлицький), що мають ще назву «Західні діалекти української мови» і подібних діалектів в Україні — повно. Частину з них у деяких країнах також намагались кодифікувати. Окрім поняття «русинська мова» також використовують такі назви як «рутенська», «руснацька», «карпатська», «карпато-русинська». Наразі вона існує у різних кодифікованих і некодифікованих варіантах, які мають суттєві відмінності між собою. Спроби створення єдиного літературного варіанту поки що не увінчались успіхом. Кодифікація не передбачає надання державою особливого статусу, і як виняток, деякі варіанти у деяких країнах існують на рівні регіональних, без надання офіційного особливого статусу і фінансується у деяких освітніх закладах з коштів культурно-освітніх товариств і спонсорів. Хоча так звана русинська мова, куди разом з іншими входить лемківський діалект, і має власний код серії міжнародних стандартів, багато мовознавців його не вирізняють, як окрему східнослов'янську мову.
Низка українських дослідників характеризують спроби витворення русинського діалекту у окремішню «русинську мову» як політично вмотивовані зусилля російських спецслужб та частини русинської діаспори задля «дезінтегрування українського етномовного простору. В деяких країнах (наприклад Польщі чи Словаччині), де лемки проживають компактно, наразі русинський діалект визнаний регіональною мовою. Але ми розглядаємо її статус в межах України і в рамках Петиції українському Президенту з боку поодинокого тупого татарина.
У багатьох сучасних іноземних виданнях лемківський ГОВІР розглядається саме як кодифікований ДІАЛЕКТ української мови (приклад — 'Mali Rjecnik Lemkivskog Govora Ukrainskog Jezika' укр. „Малий словник лемківського говора української мови“, Алекса Павлешин, Загреб, Хорватія, 2007 р.).
Доцент кафедри української літератури ЛНУ ім. Івана Франка, письменник Назар Федорак:
„В Україні лемківську мову вивчати саме як мову неможливо, а натомість — гіпотетично — навіть кафедра слов'янських мов Львівського національного університету імені Івана Франка могла би запровадити вивчення, наприклад, мови силезької чи малопольської. У Польщі все буде з точністю до навпаки“. Якщо визнати окремою мовою лемківську, то це відразу розмиє внутрішню організацію української мови як „єдності в розмаїтті“. Гуцули скажуть: „А ми чим гірші?“ — і так далі, аж до закарпатської мовної мішанини, до поліських і волинських говорів, а далі до одеських, полтавських і слобожанських. Кожна жива мова має свої діалекти, і що їх більше — то краще для самої мови. Коли носії діалектів і говірок беруться воювати за свою саме мовну окремішність, починається мовний сепаратизм, із яким жодна уніфікована літературна мова миритися не буде».
Українські лемки представлені в Україні відповідними зареєстрованими організаціями: «Всеукраїнське товариство „Лемківщина“ і „Молода лемківщина“ Вони обидві входять у „Світову федерацію українських лемківських організацій“
Безграмотна петиція тупого татарина викликала у всіх цих українських лемків обурення. Представництво ВТ „Лемківщина“ з цього приводу написала звернення такого змісту:
Заява Всеукраїнського Товариства „Лемківщина“
На офіційному інтернет-представництві Президента України з'явилася електронна петиція, автор Марат Губаєв, про надання лемківській мові особливого статусу на загальнодержавному рівні. Всеукраїнське Товариство „Лемківщина“ заявляє, що дана петиція є провокацією, ворожою та спеціально надуманою. Лемки, як етнографічна група українського народу, мають говірку, діалект української мови, а не мову. Товариство „Лемківщина“ відмежовується від цієї ганебної петиції та спроб посіяти міжетнічну ворожнечу.
Колегія Товариства
Марату Губаєву. Всеукраїнське Товариство „Лемківщина“ вважає вашу петицію провокацією, вороже направленою на роздуття міжнаціональних відносин. Хто ви такий і хто дав вам право виступати від імені лемків? Лемки є етнографічною групою українського народу і має говірку, діалект української мови, а не мову.
ТОВАРИСТВО вимагає негайно зняти цю брехливу публікацію, інакше будемо вас вважати провокатором, і залишає за собою право звернутися до відповідних органів.
З приводу петиції тупого татарина своє слово сказали і члени т-ва „Молода лемківщина“ випустивши відповідний відеосюжет:
А голова Світової федерації українських лемківських об'єднань Софія Федина для тупого татарина прокоментувала це питання так:
„Перш за все наголошу, що є лемківський діалект УКРАЇНСЬКОЇ мови. І кожному населеному пункту були і є характерні свої особливості вимови, окреслення тих чи інших понять. Проте діалект — це жива субстанція, яка постійно змінюється, і НЕ претендує на статус офіційної мови. Українська мова багата діалектами — кожний історико-етнографічний реґіон має свій. Творення окремої лемківської мови на противагу українській має на меті заперечити українське коріння лемків, забути вигнання лемків з рідної землі через їх українську сутність і створити неіснуючу субстанцію. А говірку дідів-прадідів треба плекати і пам'ятати — бо це наша спадщина і наш колорит“.
Після цього тупий татарин поставив настільки дурне питання, що дурнішого годі було придумати, адже подібне питання слід адресувати йому, а не українським лемкам:
„Хто дав право ВУТЛ (Всеукраїнське товариство лемків) казати від імені лемків?“
Тобто, звідси виходить, що тупий татарин вважає, ніби від імені українських лемків має право подібне казати лише поодинокий тупий татарин, а не самі українські лемки, яким тупий татарин такого права не надавав. А це вже ознаки шизофренії. При цьому він ще й накидав на українських лемків, які зробили йому зауваження, купу образ.
Засипавшись контраргументами, тупий татарин від безвихіддя вдався до голослівної брехні:
„В інших організацій є інша думка “.
Коли було прохання навести посилання – про які організації українських лемків йде мова і які їх цитати підтверджують іншу думку, тупий татарин це проігнорував, бо у відвертій брехні не може бути доказів.
Тоді він у відчаї впав в істерику, і застосував на мою адресу метод рашистської пропаганди, — маніпуляцію, яка полягала в тому, що відверта брехня підкріплювалась посиланням, до якого я не маю жодного відношення. Це розраховано на те, що далеко не всі ідуть за посиланням, і думають, що раз воно є, значить є доказ.
Тому тупий брехливий татарин пише:
Аλе в той же час Максим Безрук та Ѧросλав Івашин виступаλи не тіλьки за окремішність Λемківської мови, аλе й за „Русинську автономію“ на Закарпат͡ті!»
І дає посилання, яке я вперше бачу:
Після цього тупий татарин відразу продовжує інший маніпулятивний наклеп словами:
«В той же час Максим Безрук та Ѧросλав Івашин не можуть погодитися з тим, що Вкраїнці не зобов'язані знати російську»
і знову на «підтвердження» брехні дає посилання, яке я вперше бачу, і до якого не маю жодного відношення.
Таким чином, прикриваючись антиросійською риторикою, тупий татарин використовує всі можливі методи і прийоми рашистської пропаганди.
Але істерика продовжувалась, і він, вдавшись до образ українських лемків, взявся за нову маніпуляцію, вдаючи що він апелював нібито до усіх лемків світу:
«Ніхто не деλегував цій кацапопідорській організації казати за всіх Λемків, які мешкають не тіλьки в Україні, а також в Поλьщі, Сλовач͡чині та Сербії. Історичні земλі Λемків знаходяться в Поλьщі та Сλовач͡чині, в Сербії -- стара діаспора, а в Україні -- депортовані під час операції „Вісλа“ і тому розпорошені по всій країні.
Звідси виходить, ніби лемки саме тупого татарина делегували піднімати це питання. Але основна маніпуляція полягає в тому, що він у Петиції звертався не до закордонних лемків чи урядів тих країн, а до Президента України, маючи на увазі особливий статус лемківської говірки в Україні, тому і цю маніпуляцію було виведено на чисту воду.
Але при цьому, наплювавши на усі пояснення і зауваження українських лемків, він і далі продовжує пропаганду змісту своєї безграмотної петиції, за яку зі всієї України проголосувало лише 19 таких дебілів, як він. Для цього він вдається до маніпуляцій, мовляв всі, хто не підтримує його петицію про особливий статус лемківської говірки, виступають проти підтримки і розвитку лемківської культури. А на мою адресу тупий татарин написав наклепницьку тему під назвою
„Нафронтник Ѧросλав Івашин за мовну поλитику Стаλина і проти розвитку Λемківського діаλекту.“
І це при тому, що я аргументував позицією самих українських лемків (до речі я на відміну від тупого татарина по маминій лінії теж лемко). Я недарма навів слова Голови федерації українських лемківських об'єднань:
„Творення окремої лемківської мови на противагу українській має на меті заперечити українське коріння лемків, забути вигнання лемків з рідної землі через їх українську сутність і створити неіснуючу субстанцію. А говірку дідів-прадідів треба плекати і пам'ятати — бо це наша спадщина і наш колорит“.
Усі організації українських лемків проводять відповідну роботу у напрямку розвитку лемківської культури, що видно з їхніх інтернет ресурсів (конгреси, фестивалі, музеї, публікації, концерти ,бібліотеки, майстер-класи, вертепи і т.п.) а за „логікою“ тупого татарина, виступаючи проти його Петиції, виходить, що вони разом зі мною – „за мовну поλитику Стаλина і проти розвитку Λемківського діаλекту.“
Для цієї роботи лемкам не потрібно особливого статусу їхньої говірки, який так вперто від їх імені насаджує тупий татарин. І якщо навіть у якихось країнах лемки краще проводять цю роботу, то це проблеми українських лемків, а не тупого татарина.
Другим фактором, який унеможливлює надання особливого статусу навіть мови, не те що говірки, є відсутність компактного проживання лемків в Україні, етнічні землі яких знаходяться лише у маленькій частинці Закарпатської області, а решта лемків після сумнозвісної операції „Вісла“ розпорошені по цілій Україні. Таким чином, лише маленька частина Закарпаття компактно населена лемками: (Етнографічна карта населення Закарпаття).
А особливий статус мови передбачає паралельне використання її на рівні з державною на компактній території на правах регіональної. Тому більш логічніше піднімати це питання скажімо румунам у Чернівецькій області, чи кримським татарам у Криму, бо по-перше, це їх етнічні території, а по-друге, у них є відмінна від української мова, а не її діалект, як у лемків, але навіть таке питання в Україні не розглядається. Тому посилання на лемків за кордоном є недоречним, та й держава там не надавала лемківській говірці статусу другої офіційної мови.
Наступним фактором є юридичний. У правовому полі нема законних підстав для цього. Такі підстави за часів Януковича колись давав Закон регіоналів – проросійського колабораціоніста Колєсніченка і підрахуя Ківалова - „Про засади державної мовної політики“
Закон передбачав використання так званих регіональних мов у сфері освіти, в засобах масової інформації, у діяльності органів державної влади і органів місцевого самоврядування, в судочинстві, в економічній і соціальній діяльності. Передбачалось, що до кожної регіональної мови (таких утверджено аж 18) застосовуються заходи, спрямовані на використання регіональних мов, або мов меншин, що передбачені у Законі, за умови, якщо кількість осіб — носіїв регіональної мови, що проживають на території, на якій поширена ця мова, становить 10 відсотків чисельності її населення, а рішенням місцевої ради в окремих випадках, з урахуванням конкретної ситуації, такі заходи можуть застосовуватися до мови, регіональна мовна група якої становить менше 10 відсотків населення відповідної території. Це створило умови для мовно-діалектичного сепаратизму.
За законопроєкт голосували в основному партія регіонів і комуністи. Законопроєкт був розкритикований Конгресом національних громад України, до якого входять болгарська, естонська, єврейська, литовська, німецька, польська, румунська, ромська, угорська, кримськотатарська, татарська та вірменська громади. Також піддали критиці „мовний“ законопроєкт „Союз гагаузів України“, Асоціація єврейських організацій та общин України. У висновках Венеційської комісії зазначено, що законопроєкт не в змозі забезпечити належний баланс між розвитком і використанням державної мови як об'єднуючого чинника в житті суспільства та розвитком і захистом мов меншин.
Хоч він готувався здебільше під російську мову, там були пункти, які дозволяли запроваджувати регіональні мови з особливим статусом. Але Конституційний Суд України Ухвалою від 28 лютого 2020 року скасував дію цього закону. Основною причиною було порушення процедури його прийняття. Але однодумець Колєсніченка і Ківалова, тупий татарин Марат Губаєв, сподівається, що можливо у майбутньому його винесуть знову на розгляд:
„Закон втратив чинність через порушен͡ня процедури прийнят͡тя і теоретично Рада його може прийняти ще раз, без порушен͡ня процедури. Тоді КСУ зможе розгλянути зміст закону“.
Однак Cуд зазначив, що „Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено.“ Отже, цей закон, як єдина законна підстава запровадження мовно-діалектичного сепаратизму, втратив чинність, а іншого нема.
До того ж, зараз не часи Януковича, тому цього не допустять ні депутати, ні українське суспільство, ні самі українські лемки, так що нехай Губаєв, Колісніченко і Ківалов на це не надіються.
У статті 10 КУ ще зберігся акцент на російську мову, однак це не означає, що вільний розвиток, використання і захист інших мов національних меншин України передбачає їхній особливий статус, тож законних підстав для діалектичного сепаратизму в Україні тим паче нема.
Але, плюючи на це все, тупий татарин пішов ще далі, і придумав для лемків новий „юридичний“ термін – „Мова в мові на правах автономії“.
Висновки:
- Поодинокий тупий татарин так і не зрозумів, що перед тим, як на державному рівні піднімати питання статусу лемківської говірки в межах України, бажано було б порадитись з самими українськими лемками, адже вони не делегували тупого татарина піднімати це питання.
- Тупий татарин так і не зрозумів, що українські лемки це не підтримують.
- Тупий татарин так і не зрозумів, що якщо розвиток лемківської культури в Україні і недостатній, то це проблема українських лемків, а не поодинокого тупого татарина, і що для її вирішення необов'язковий офіційний статус.
- Тупий татарин так і не зрозумів, що поодинокий тупий татарин не може нав'язувати українським лемкам того, чого вони не потребують.
- Маніпуляції тупого татарина на цю тему є просто cловесним дрочінням, результат якого буде таким самим, як і результат його тупорилої петиції. Але що пояснювати дебілу, коли він думає, ніби краще від українських лемків знає — хто вони є і що їм потрібно. :) Насправді він „ніц не знає про Λемків: одразу видно, що ѵін не Вкраїнець!“
- Лемківський говір давно входить до діалектної системи української мови, а тому його статус очевидний;
- „Світова федерація українських лемківських організацій“, Всеукраїнське товариство „Лемківщина“, „Молода Лемківщина“ виступають проти окремішності лемків і вважають їх етнічною групою українського народу. Сюди відноситься і „Об'єднання лемків“ у Польщі, яке охоплює своєю діяльністю територію всієї Польщі. Лемківські організації, які функціонують на території України, не позиціонують себе як окремий народ, а вважають себе етнічним складником української нації. Жодна організація українських лемків не зверталася до Президента надати своїй говірці особливого статусу. З цим від імені лемків, не спитавши їхньої думки на це, з петицією звернувся лише один тупорилий татарин, і набрав по цілій Україні з необхідних 25 тис. лише 19 голосів таких дебілів, як і він.
- Культуру і мови нацменшин потрібно підтримувати, але нацменшина, для прикладу — це татарин Губаєв, а лемки — це українська нація. Українці самі розберуться з цим питанням без втручань тупого татарина. Якщо навіть самі лемки гнівно протестують проти того, що тупий татарин пхне свого носа у їхні справи, то це вже про щось говорить!? Тому не треба цьому ідіоту прикриватися розмовами про підтримку державою нацменшин і їхніх мов. Це зовсім різні речі, порівняно з ОДНІЄЮ державною мовою, закріпленою у Конституції України. Тому я, (чия мама була лемкинею, а отже безпосередньо відношусь до цієї етнічної групи) згідний з українськими лемками у тому, що дії тупого татарина — це „спосіб посіяти міжетнічну ворожнечу, провокація вороже направлена на роздуття міжнаціональних відносин“ Тому лемки і поставили цьому татарському виродку логічне питання: „Хто ви такий і хто дав вам право виступати від імені лемків?“
Невже тупий татарин свою тупість вирішив демонструвати безкінечно? Ну що ж, чекаємо на нове словесне дрочіння тупого татарина, результат якого буде таким самим, як і результат його безграмотної петиції. А якщо тупому татарину нема більше чим зайнятись, то я підкажу йому ідею: підготувати Петицію про надання офіційного статусу іншим говіркам української нації, адже їх багато. Тупий татарин може почати, приміром, з гуцульського діалекту, щоб потім і гуцули послали нах. тупого татарина:
Так що усі маніпуляції тупого татарина тут виведено на чисту воду.
P.S.
Однак, 31 липня, після того, як усі маніпуляції тупого татарина на лемківську тематику були виведені на чисту воду, не маючи жодного нового аргументу, тупий татарин вдався до нової маніпуляції, відригнувши тему під наклепницькою назвою: „Українські Λемки вважають Дідів Морозів «здоровою традицією», їм апλодує Ѧросλав Івашин“, де вже у самій назві присутні дві маніпуляції тупого татарина.
За основу він взяв Заяву однієї з лемківських організацій:
Друга маніпуляція полягає в тому, що я нібито аплодую цій „нездоровій традиції“. Чи наводить тупий татарин якусь мою цитату на доказ свого наклепу? Звичайно ні, бо для кончених брехунів нема такої потреби. У моїй родині для дітей є Святий Миколай, як католицька традиція, а святкування діда Мороза — це комуністична традиція, яка насаджувалась замість Святого Миколая. Cвяткування в Україні діда Мороза звелося нанівець і не потребує ніяких петицій на державному рівні, досить лише пояснень і публікацій у ЗМІ, тому петиція і набрала лише 42 голоси з необхідного мінімуму у 25 тис.
Але брехливе чмо не може випорожнити жодну свою тему без маніпуляцій. і 01.08. випорожнив нову тему, де маніпуляція полягає в тому, що дискусія йшла навколо наклепів тупого татарина на адресу лемків, а у своїй новій темі тупий татарин дає посилання на інший ресурс (UNN), тому тупий татарин тут промахнувся. Далі брехун і наклепник пише: „В заяві ж ВУТΛ йдеться не про інформацію, а про те який автор нехороший: навіть вважає Дідів Морозів «нездоровою традицією» і хоче їх заборонити!“, а це вже висмоктаний з пальця і перекручений на свій лад висновок, який пояснений у цій темі (в кінці теми P.S.)
Наступна маніпуляція : „бачите: виявλяється в тому що комунисти репресуваλи Різдво і День Святого Микоλая був «казковий, а не ідеоλогичний зміст».
Брехня кінченого маніпулятора полягає в тому, що я мову вів про дітей: «Хоч дід Мороз для дітей у собі несе казковий, а не іделогічний зміст, у моїй родині для дітей є Святий Миколай, що є католицькою традицією, а святкування Нового року з дідом Морозом запровадили комуністи на противагу Святому Миколаю».
Ну який іделогічний зміст несе в собі дід Мороз, скажімо, для 5-річної дитини? Та лише казковий зміст. Іделогія стосувалася комуністів, які це пропагували на противагу Святому Миколаю. Тому і з цим наклепом тупий татарин знову всрався.
Потім, використавши для маніпуляції слова «хоча подекуди вона ще сприймається як „найсвятіше з усіх свят“, тим не менш, таким не є!'« з ресурсу, до якого лемки відношення не мають, і, закривши очі на мої пояснення, що у моїй родині діти святкують Святого Миколая, а не діда Мороза, тупий татарський відморозок, перекрутивши все, що можна було перекрутити, пише новий наклеп: „Вочевидь, що Українські Λемки до яких наλежить Ѧросλав Івашин, і яких представλяє ВУТΛ, таки вважають Дідів Морозів «найсвятішим з усіх свят».
Висновок — ТУТ.
І на завершення тупому татарину даю посилання на лемківські свята:
До речі, я також ще проти Кащея Безсмертного, тому прошу розумововідсталого тупого татарина написати петицію Президенту, щоб він на державному рівні заборонив цього казкового персонажа, тим паче, що у нас є свій відповідний персонаж - Змій Горинич.
І ще висновок: Ці нові маніпуляції і відхід від теми обговорення ніяк не виправдовують інші його маніпуляції на лемківську тематику, описані тут вище, тому тема дідів Морозів і у цьому контексті як і брехливі наклепи на мою адресу — це невдала спроба недоумка захистити свої маразми.
******************************************************************************
Причини наклепів татарського виродка Марата Губаєва (repl one) на українських опонентів полягає у діагнозі, який дали йому українці на всіх сайтах, де він встиг випорожнитись. Про це описано тут: https://site.ua/yaroslav.ivashyn/ipso-v-ukrayinskix-socmerezax-botoferma-repl-one-iygmv4w
A приклади шизофренічних маніпуляцій бота Губаєва описані тут:
https://site.ua/yaroslav.ivashyn/manipulyaciya-yak-metod-kremlivskoyi-propagandi-i7kzejl