Дистанційний заклад для учнів 5-11-х класів «Атмосферна школа» провів онлайн-анкетування батьків дітей шкільного віку, щоб дізнатись чи допомагають школи отримувати знання їхнім дітям, які перебувають удома або в лікарні на лікуванні, і якщо так, то яким чином.
В опитуванні взяли участь батьки учнів з 1 по 11-й клас із 10 областей України.
Що показали результати:
Так, респонденти вказали, що найчастіше їхні діти хворіють восени – 56% опитаних, далі йде зима (45%) та весна (27,5%).
Третина батьків зазначили, що їхні діти сумарно за рік пропускають більше 15-ти навчальних днів у школах, найменше опитаних (18%) вказали кількість пропущених днів у межах 10-15-ти на рік.
Тільки 29% опитаних зауважили, що їхні діти проходять самостійно навчальну програму за той період, який вони пропускають, лікуючись удома, у решти ж батьків (71%) діти не навчаються вдома.
Причин цьому декілька: відсутність зручного зв'язку з учителем та механізму дистанційного навчання і оцінювання (61,5%), неможливість навчання через стан перебігу хвороби (33,5%) та складність розуміння матеріалу без пояснень учителя (5%).
На запитання, яке стосувалось того, чи передбачає школа альтернативну форму навчання для дітей, які хворіють, 77,5% опитаних відповіли негативно, а 17,5% сказали, що школа має альтернативу. Решті опитаних (5%) було складно дати однозначну відповідь на питання.
Серед тих, хто зазначив, що школа допомагає вчитись дітям, які перебувають на лікуванні, 40% наголосили на використанні онлайн-платформи Google Classroom та сервісу відео-зв'язку Zoom, ще 40% сказали, що отримують домашні завдання від учителя через чат у месенджері Viber. Решта користується іншими додатковими освітніми платформами або запитує у однокласників домашні завдання.
Майже половина респондентів вказали, що їхні діти, залишаючись удома під час лікування, грають в комп'ютерні ігри – 49,2% опитаних. 28,3% відмітили, що діти опановують нові навички (програми для роботи з ПК, малювання, гра в шахи тощо), а вивчають іноземну мову діти у п'ятої частини батьків – 20,8%.
Решта результатів були такими:
- Більш поглиблено вивчають предмети за шкільною програмою – 16,7 %;
- Відпочивають, граються іграшками, дивляться мультики тощо – 13,7%;
- Додатково вивчають інші теми (не за шкільною програмою) – 9,2%;
«Сезонні застуди були і залишаються випробуванням не тільки для родин та імунітету дітей, а й для нашої шкільної освіти. Про питання слабкого Інтернету та неналежного матеріального забезпечення родин можна говорити у контексті часового та економічного зростання населення і тут, на жаль, є ще куди рухатись та розвиватись.
Однак, є й інші моменти, які стають перепоною для забезпечення дистанційної освіти на період лікування. По-перше, учителі, які теж є живими людьми, можуть і самі хворіти, а школи не зможуть швидко замінити їх іншою людиною з профільним рівнем знань. По-друге, сприйняття самою дитиною захворювання як, свого роду, відпочинку від навчання, під час якого вона налаштовується робити все,що завгодно, окрім самостійного опрацювання предметів. І по-третє, це цілком очевидна складність матеріалу, навіть для самих батьків, який без пояснення учителя важко освоїти.
Усі ці питання потребують нових рішень та освітніх підходів, які зосереджуються саме на самостійності дитини, доступності пояснень навчальних матеріалів за рахунок відео-презентацій, тестів для самоперевірки, е-підручників та відсутності прив'язки виконання завдань до конкретного часу», – зазначила Тетяна Серебрянська, директор «Атмосферної школи».
Про школу
«Атмосферна школа» – всеукраїнський дистанційний заклад для учнів 5-11-х класів, який видає свідоцтво державного зразка та рекомендований Міністерством освіти і науки України.
Навчальна база школи складається з 25 000 авторських матеріалів, 400 електронних підручників та 150 відео з лабораторними роботами від практиків з науковими ступенями.