Російський Центр політичного аналізу та соціальних досліджень (ЦПАСД) отримав президентський грант у розмірі 3,2 млн рублів на реалізацію проєкту під назвою «Голлівуд і пропаганда. Як дивитися та розуміти сучасне американське кіно».

🔹Кошти спрямують на створення 15 відеолекцій та книги, які мають пояснити масовій аудиторії:

 • як Голлівуд нібито пропагує «деструктивні цінності»;

 • як американська кіноіндустрія, на думку авторів проєкту, «розмиває традиційні цінності молоді».

🔹Цей проєкт – частина грантової програми Президентського фонду культурних ініціатив, який виділив 350 млн рублів на пропагандистські проєкти у 2025 році.

💬 Тоді як росія намагається «викривати» Голлівуд, її власна пропаганда перевершила всі межі здорового глузду. Варто нагадити, що у держбюджеті рф на 2025 рік на державну пропаганду закладено рекордні 137,2 млрд рублів (1,42 млрд доларів). 

Порівняно з 2024 роком витрати за статтею засоби масової інформації збільшаться на 15,9 млрд руб, або 13%, а їх загальний обсяг перевищить річні бюджети середніх російських регіонів (наприклад, 135 млрд рублів у Калінінградській області, 110 млрд рублів у Пермському краї).

У середньому російська пропаганда обходитиметься російському бюджету в 11,4 млрд рублів на місяць, або 2,6 млрд рублів на тиждень.

Головними одержувачами бюджетних коштів залишаються державні телеканали. Так, утримання «ТВ-Новости», керуючої структури Russia Today, у 2025 році обійдеться на 31,1 млрд рублів. Це на 9% більше, ніж у 2024-му.  Витрати на холдинг ВДТРК зростуть на 4% — до 22,4 млрд. рублів.

«Первый канал», який від початку повномасштабної війни втратив майже чверть аудиторії, отримає субсидію на 6 млрд рублів для наповнення телеефіру. 

На 17%, до 10,9 млрд рублів, уряд збільшив фінансування «Россия Сегодня» під керівництвом Дмитра Кисельова. Витрати на агентство ТАСС зрослі на 26% — до 4,8 млрд. рублів.

Ще 18,6 млрд рублів (на 1 млрд рублів більше, ніж цьогоріч) закладено в бюджеті для «Першого каналу», НТВ, ВДТРК, Суспільного телебачення Росії та каналу «Карусель» для оплати трансляцій у «глибинці» (у населених пунктах із населенням до 100 тисяч осіб).

7 млрд рублів з держбюджету РФ витратять на організація системи держпропаганди в окупованих регіонах України. 

Окремою статтею на 8,4 млрд рублів у бюджеті заклали видатки на медійні проєкти адміністрації президента РФ. Йдеться про організацію «інформаційно-роз'яснювального супроводу» ініціатив путіна в інтернеті.

Сумарно з початку великої війни, за 2022–2024 роки, російський уряд витратив на державні ЗМІ понад 350 млрд рублів.

Єдине радує, що попри щедре фінансування, російські ТБ-канали стрімко втрачають аудиторію. Найбільших втрат зазнав «Первый канал», кількість глядачів якого впала на 22% за рік і майже на третину порівняно з літом 2022-го. «Россия 1» за рік втратила 15% глядачів, хоча й залишилась найпопулярнішим каналом в Росії (14,6% телеаудиторії). Наростити аудиторію з 7,9% до 8,7% вдалося телеканалу НТВ, що належить холдингу «Газпром медиа»