Менеджмент середніх та великих колективів у динаміці бореться між двома точками реалізації: зберегти статус-кво чи йти дорогою змін. Цікаво, що первинною мотивацією є найчастіше саме бажання чи небажання міняти середовище, тоді як мотивація щодо досягнення цілей завжди буде вторинною до особистих переконань, дещо опосередкованою. Управлінець та коло його наближених довірених осіб можуть свідомо чи несвідомо виштовхувати навіть кваліфікованих фахівців чи ефективні інструменти, якщо вони порушують особисті блага «старого ядра» колективу: розпорядок дня, звичні методи роботи, не кажучи вже про джерела доходів чи звичні комунікації у процесі. Способів зберегти такий статус-кво організації декілька.

Перший спосіб: керівництво вимагає від підлеглих узгоджувати кожен крок діяльності, проте замість дієвого контролю чи наставництва всіляко утруднює доступ до таких консультацій та узгоджень, утворює черги з прохачів для консультацій, без проведення яких продовжувати роботу неможливо. Керівник нерівномірно спілкується з підлеглими (хтось іде без черги), мало присутній на роботі для відвідування у кабінеті, спілкується з колективом по кілька годин на тиждень та наділяє свого секретаря повноваженнями приймати рішення.

Другий спосіб: відкладання пропозицій з оптимізації чи змін «під сукно». Підлеглий отримує схвальний відгук на свою ініціативу, але з проханням переробити-доробити-довияснити певні моменти, як тільки так і зразу тоді, коли у керівника буде час. Цей вільний час у керівника не з*являється по півроку.

Третій спосіб, у випадку неприкритої диктатури: прямий саботаж всіх пропозицій чи змін, які ініціює не керівник та/або кілька його довірених осіб, покарання та приниження за висловлені пропозиції перед колективом. Інтриги, доведення «хто тут хазяїн» та неможливість підлеглим сформулювати, висловити та реалізувати будь-яку власну ініціативу без присвоєння її керівником чи заборони її цим же керівником (навіяно працями М. Литвака).
Коли ви стикаєтеся з такими ознаками, слід зрозуміти:

1. Проблема не у вас чи у вашій кваліфікації.
2. Якщо у вас немає на цій роботі бонусів, то сумлінною працею та ініціативністю ви їх не отримаєте і надалі. Простіше кажучи, вам нічого не світить у такій організації, якщо ви не сам керівник чи не підлабузник керівника «на потоках».