На щастя, це поки що — проект. http://fortetsya.org.ua/news/12998 Але, знаючи наші виконавчу і законодавчу гілки влади, цьому проекту недовго на поличках порох збирати. МінФін всіма фібрами своєї грошозбиральницької душі хоче законодавчо закріпити критерії, за якими господарський договір (або цивільно-правовий) визнається трудовим.


Як зараз.

А зараз, звернутися до суду, із вимогою визнати договір між фізичною особою та підприємством удаваним (тобто таким, що вчинено сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили. Наприклад, прикриваючись господарськими правовідносинами мали трудові) може лише фізична особа. Органи ДФС (податкова) або органи Держпраці можуть хоч 100 разів написати у акті перевірки, що взаємовідносини між сторонами є трудовими (між фізичною особою та фірмою), це немає юридичного значення.


Як хоче Держава.

А Державі не вистачає грошей на кишенькові керівникам пенсіонерам. Тож, Держава ладна начхати на права людини, Конституцію та закони аби наповнити бюджет для потреб… ну, ви самі здогадалися.

Тепер МінФін у гарній обгортці – введення податку на виведений капітал, — збирається знищити ФОПів-Єдинників. Чому? Чому — точно сказати не можу. Можливо, Державі не подобаються люди, які можуть самі себе прогодувати, люди – незалежні від Держави. А от які ознаки цих намірів Держави, зараз подивимося.

http://fortetsya.org.ua/news/12998

Відповідно до заявлених, існує декілька критеріїв, для визнання господарських правовідносин – трудовими. Якщо ви ще не втомилися і не знудьгували, глянемо на них.

Критерій 1одержання ФОПом понад 85% усього задекларованого доходу від однієї особи. Тепер, укладаючи договір із ФОПом, керівник фірми має питати у нього: скільки договорів вже було укладено та вимагати доказів, що у нещасного ФОПа більше 16% договорів укладено із іншими фірмами. Навіщо? Як – навіщо? А раптом підступний ФОП вирушить до ЄС – збирати полуницю за 9 Євро на годину, залишивши клієнта-фірму один на один із людожерами Державними органами? Керівникові фірми треба підстрахуватися. Не всі ФОПи зможуть надати необхідні дані (або кваліфікації не вистачить, або гордість переможе здоровий глузд). Таким чином, МінФін досягне своєї улюбленої мети – фірма куплятиме ТМЦ або послуги у майже-монополіста-великої фірми.

Критерій 2 - виконання ФОПом обов'язків, аналогічних обов'язкам посадових осіб юридичної особи. Дуже корупційний критерій. В залежності від майстерності контролюючих органів, під це може попасти що завгодно. Одним словом, легше взагалі не зв'язуватися із ФОПом. Нехай всім займається директор, який ледь вміє читати, зате родич…. Ну, скажімо місцевого керівника органу Держпраці.

Критерій 3 — підпорядкування ФОПа робочому часу юридичної особи. Отже, щоб не нарватися на цей критерій, ФОПу слід перетворитися на сову, та здійснювати свою підприємницьку діяльність вночі. А ще краще — взагалі не виконувати – спокійніше буде.

Критерій 4 - відсутність у ФОПа власного приміщення. Не зовсім зрозуміло, що шановані представники МінФіну вклали у цей критерій. Відповідно до п.п.5) п.4 ст.9 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань", в Єдиному державному реєстрі містяться наступні відомості про фізичну особу — підприємця: місцезнаходження фізичної особи (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв'язок з фізичною особою — підприємцем). Тобто, або шановані представники МінФіну не знають законів України, або вони вважають, що ФОП обов'язково НЕ МОЖЕ займатися своєю діяльністю вдома. Фрілансери? Ні – не чули.

Критерій 5використання ФОПом матеріальної бази юридичної особи. Знову ж таки "таємниця, що мороком прихована". Якщо не можна укладати договір оренди майна, то хіба це не свідчить про обмеження господарської діяльності? Між іншим, багато платників здає своє майно в оренду. Це майже чистий прибуток, а не дохід. Тож, встановлюючи такий критерій, МінФін позбавляє бюджет доходів.

Критерій 6наявність у минулому трудових відносин між юридичною особою та ФОПом. Навіть не знаю, як це коментувати. Тепер кожна фірма має бігати від своїх колишніх працівників, ніби вони прокажені.

"Критерії не застосовуватимуться тільки до ФОПів, які мають 10 і більше оформлених працівників". Вам це про щось говорить? Так. Держава збирається шантажувати ФОПів: "Або працевлаштовуй всіх, кого я позбавила роботи, або в тебе постійно сидітимуть перевіряючі". Але це – не головне. Платник єдиного податку не може мати більше 10-ти працівників. Тобто, МінФін свідомо виштовхує ФОПів на загальну систему оподаткування. Хто з нею знайомий, сам все зрозуміє.


Не зовсім зрозуміло: чи це робитимуть перевіряючі власними силами, чи все ж таки звертатимуться до суду. Якщо власними силами, то це — правовий нігілізм. Не може орган, який відповідає за наповнення бюджету самостійно карати на власний розсуд. Якщо суд – тут свої нюанси. Чомусь, деякі судді тлумачать акт перевірки (або інше рішення контролюючого органу), як істину в останній інстанції. Однак, у актах перевірки часто написана нісенітниця, що не лише не відповідає фактичним обставинам справи, але й протирічить законодавству.

Отже, якщо Ви – ФОП – слідкуйте за змінами до законодавства. Можливо, ще мить — і Ви втратите своїх постійних клієнтів. І, слід пам'ятати, що всі, хто проголосує за ці зміни до законодавства, будуть винні не лише у рості безробіття, витоку людських ресурсів закордон, але й у тому, що, і так манюні, інвестиції до Української економіки стануть ледь помітними. А Держава втратить малі, але стабільні надходження.
А потім, скільки завгодно можна кричати про руку-ногу-вуха-ніс-очі-та-інші-органи Кремля, але довіру бізнесу до влади вже не повернути.


Гарного літа!