«Сценарист іде ва-банк» — ігровий повнометражний.

Жанр: кримінальна комедія

Логлайн:

Продюсер не вірить у викладений Сценаристом у сценарії спосіб пограбування банку й вимагає переписати історію, щоби вона була правдоподібною. Аби довести дієвість вигаданого способу грабежу Сценарист іде й успішно грабує банк. Він не знає, що випадково опинився в центрі ретельно спланованої афери, де грабіжника вже чекали, тільки іншого. Тепер Сценариста розшукує і поліція, і злодії.

Синопсис:

Аби довести вимогливому і вічно незадоволеному Продюсеру дієвість вигаданого у сценарії способу пограбування банку, Сценарист на піку особистої творчої і фінансової кризи, обтяженою сімейними негараздами, наважується на пограбування банку згідно із власним сценарієм.

Після успішного й на диво простого грабунку пред'являє Продюсеру наочні докази того, що сценарій – хороший, а історія – працює, у вигляді набитої до краю сумки грошей. Продюсер у шоці і каже Сценаристу, що той – крутіший за Тарантіно.

На зустрічі з бандюківським Босом Менеджер банку виправдовується: він думав, що грабіжник – своя людина, яку вони чекали, а тому віддав йому всі гроші, як і домовлялися, без зайвих ускладнень. Навіть камери відімкнув. Паралельно із поліцією, бандюки починають свої пошуки грабіжника, що зламав їхній план.

Сценарист у шаленому темпі розтринькує гроші, налагоджує відносини з Колишньою, купує дорогезні подарунки їй та Донечці, возить їх по брендових бутіках та ювелірних лавках. Хизується, що це гонорар. Колишня каже, що завжди в глибині душі вірила у його творчий геній, хоча іноді це було ой як непросто. Сценарист купляє їм відпочинок на далеких островах, щедро ділиться грошима з батьками і робить євроремонт у своїй квартирі.

На святкових посиденьках в Держкіно за келихом вина з нагоди Дня українського кіна Продюсер у дружньому кінематографічному колі напівжартома розповідає історію з пограбуванням під виглядом сценарного задуму. Її чує один з чиновників Держкіна, що виявляється причетним до банди – він є консильєрі Боса.

Невдовзі до Продюсера в офіс під виглядом кіноманів приходять бандюки і беруть його у заручники, вимагаючи, щоби Сценарист негайно повернув гроші.

Продюсер дзвонить Сценаристу і каже, що тут таке кіно пішло, що зашебісь, і якщо той не прийде з грошима, то йому, Продюсеру — капець. При цьому зауважує, що все-таки сценарій був продуманий не до кінця і потребував суттєвого допрацювання, бо там все було якось підозріло просто.

Сценарист міркує над можливими варіантами як тут бандюки передзвонюють і кажуть, що відрізатимуть Продюсеру пальці. Дають слухавку Продюсеру і той говорить, що може не після першого пальця, але таки йому доведеться сказати адресу Сценариста, бо він не витримає тортур. А потім додає, що якщо його все одно змусять сказати адресу, то краще він це зробить, коли ще усі пальці цілі.

Сценарист приносить залишки грошей до офісу Продюсера. Там вимагають повернення всієї суми із відсотками за завданий клопіт. Та віддавати нічим. І тут Продюсер пропонує екранізувати історію, в яку вони втрапили, а гроші із прибутком повернути касовими зборами.

Бос виявляється великим любителем жанрового кіна і погоджується, встановлюючи буквальний дедлайн.

Сценарій екранізують, але кіно іде за порожніх кінозалів. Воно близьке до провалу.

Тим часом поліція помічає підозрілу схожість між реальним грабунком і показаним в кіно. Сценариста викликають на бесіду до райвідділку.

Продюсер бідкається, що кіну не вистачає піаркомпанії, щоби на нього пішов глядач. Сценарист іронізує, що приводом для неї може стати підозра, яку йому от-от вручать. Продюсер хапається за ідею.

Він спільно зі Сценаристом організовує прес-конференцію, де граючи на випередження, соромить правоохоронців за те, що ті «розкрили» злочин не на підставі реальних доказів, а по художньому фільму.

Згадує відомих сценаристів і письменників, які писали про кровожерливих маніяків, але досі ніхто не здогадався висунути їм звинувачення в скоєнні описаних у творах злодійствах.

Журналісти навідуються до райвідділку, де просять Слідчого  відповісти на закиди творців фільму «Сценарист грабує банк» і пропонують прокоментувати наскільки тягнуть злодіяння персонажа Хоакіна Фенікса у стрічці «Джокер». Слідчий  рятується від преси втечею.

Піднятий скандал сприяє суспільній увазі до кінострічки. Подальші сеанси ідуть в ущерть заповнених кінозалах, б'ючи рекорди касових зборів.

Зрештою, «Сценарист грабує банк» отримує приз глядацьких симпатій і золоту «Дзигу» національної кінопремії за найкращий сценарій.

Серед  інших у залі, Продюсеру і Сценаристу, що стоять на сцені із українським «Оскаром», аплодують Бос і його бандюки. А також Донька і Дружина разом із еміратським Шейхом, з яким вона повернулася з відпочинку.

(сценарій — готовий)

автор — Олексій Мазур,

Дніпро

Ігрові кінопроєкти на тему війни: короткометражні і повнометражний (логлайн, синопсис, сценарій)