Знайти людину в столиці, задоволену роботою міського транспорту, важко. Хіба що самі чиновники Київпастрансу час від часу інформують про покращення.

Більшість з нас кожного дня відчувають «насолоду» від поїздки у тролейбусі, трамваї, автобусі: затримки у русі, тіснява, непрофесійність водіїв, брудні і хамовиті кондуктори, несправності.

Не дивлячись на запевнення столичної влади у покращеннях, розширенні парку транспорту, кредитних лініях, відчути поки що більшості киян цього не вдається.

Втім, ми пристосувались, щодня сплачуючи за проїзд немалі гроші, допомагаючи міській транспортній структурі поліпшити те, чого ми не бачимо, але можемо відчути згодом, як запевняють.

Звичайно є ті, хто намагається проїхатись задарма. Проблема так званих «зайців» вічна. Але ж Київпастранс бореться за кожну копійку! І, мабуть, цим викликана нова ініціатива чиновників до роботи контролерів залучати ще й поліцейських.

Така хитромудра ідея була викликана одним випадком несплати за проїзд агресивним пасажиром. Чиновники гордо виклали ролик у своєму «справедливому гніві» і розказали несвідомим, як малим дітям, що треба платити.

Насправді чиновники Київпастрансу (і киянам треба до цього бути готовими) починають «хрестовий похід» проти пасажирів. Третирувати, залякувати і ображати людей у громадському транспорті – не нова ідея. Пам'ятаєте, як у часи перебудови контролерами виступали люди ледь не умовно звільнені, які будь-кому за незакомпостований квиток могли порвати все що можна і на руку намотати. Зараз не ті часи, але чому б не відновити спроби пресингу на пасажирів.

Рішення щодо поліцейських рейдів, по-перше дивує. Один чи декілька випадків – це не тенденція. Невже поліції нема що робити? Проте участь правоохоронців у цих дивних «рейдах» зразу робить більшість пасажирів потенційними злочинцями (відчуйте себе в «автозаку»!)

По-друге, це буде нагнітати, а не навпаки, обстановку у салоні громадського транспорту. Можливо, такі рейди, порушують і права самої людини (хто-небудь може вказати, які правові засади такого рішення Київпастрансу — здається, їх немає!)

По-третє, 90% киян сплачує проїзд – «зайці» не роблять погоди і не винні у бідах Київпастрансу і непрофесійній діяльності керівництва транспортників. Окрім того, ми, здається, живемо, у демократичному суспільстві, хоча подібні рішення змушують у цьому сумніватись.

І, найголовніше, чого так і не розуміють в Київпастрансі, боротися треба за пасажира, а не проти нього. Необхідно мінімізувати вплив фізичного контролю (європейський досвід – чиновникам у руки!). І тоді непотрібні будуть ніякі поліцейські.

Інакше можна дійти до крайнього ступеню абсурду – і почати залучати правоохоронців, щоб звільняти місця літнім людям. Хоча у Київпастрансі до абсурдних рішень, здається завжди готові.