Мінрегіон на чолі з Олексієм Чернишовим було призначено відповідальним за проведення подальших реформ, але впровадження президентської програми затягується. Які причини затягування реорганізації в Мінрегіоні та чому таке сильне Міністерство досі не має свої концепції розвитку?
Для розуміння можна зробити невеликий аналіз, і навіть із тих фактів, які є в загальному доступі на просторах інтернету, неважко зробити вагомі висновки. Навмисно буду використовувати тільки інформацію з відкритих джерел, щоб не бути звинуваченим у необ'єктивності чи маніпулюванні, та щоб не переходити на особистості.
Очевидно, шукати відповіді треба, починаючи з голови Мінрегіону, Олексія Чернишова. Що про нього можна сказати? Це забудовник, бізнесмен, який заробляв на розвитку комерційної нерухомості. Пронирливий, він звик працювати на ринку, де явно не пахне білими операціями — тільки хабарі та сірі схеми. Нічого істотного не збудував, проекти в бізнесі не доводить до логічного завершення. При цьому стає на декілька місяців головою Київської ОДА, а потім очільником Міністерства, не маючи досвіду у політиці, окрім того, що був помічником Фельдмана, нардепа від ОПЗЖ. Зараз Чернишов являється його компаньоном по харківському ринку «Барабашово» та співвласником концерну АВЕК.
Міністр
має тісні зв'язки із бізнесменом Павлом
Фуксом, який пов'язаний з Коломойським
у деяких проєктах. Є припущення, що
Коломойський посприяв призначенню
Чернишова на посаду очільника КОДА —
перед призначенням з ним була співбесіда
в офісі Ігоря Валерійовича.
І от логічне питання
- чи може людина, чиї інтереси в будівельній
сфері очевидні, очолювати профільне
Міністерство? Чиї інтереси вона буде
переслідувати на посаді? Держави? Чи
тих, із ким він у тісній зв'язці вже
багато років заробляє собі на квартири,
будинки, авто та колекції годинників?
Неважко
здогадатися, хто привів Чернишова на
посаду і навіщо. Для цих персон реформа явно не на руку, тому Чернишов на
посаді міністра Мінрегіонбуд — для
цієї компанії забудовників — дуже
зручний інструмент для затягування
реформи, тож очевидно, його просто
поставили на цю посаду.
Цих
фактів достатньо, аби зробити висновки,
що міністр абсолютно не зацікавлений
у реформах містобудівної сфери, йому
вигідно підтримувати проєкти своїх
партнерів-забудовників, і реформи їм дуже заважатимуть. Чернишов не
професіонал — він сам заявляв, що він не політик,
а управлінець, ця людина явно не дотягує
до рівня Міністерства. Тому, звісно,
міністра потрібно міняти.
На
цю посаду підбирати фахівця треба
ретельно й зважливо, щоб це був дійсно
професіонал, не пов'язаний ні з якими
угрупуваннями забудовників, і щоб
нарешті відпало таке поняття як ставленик
олігарха.
Сергій Возний, голова ГО «Об'єднання позаштатних інспекторів архітектурно-будівельного контролю»