У міжнародний день захисту прав споживача (відзначається 15 березня) в пресі і соціальних мережах безліч публікацій на різні теми: захист прав, якість товарів і послуг, повернення товару, гарантійне обслуговування і ремонт. І все це в ім'я формування ідеального споживача для виробника.
Хто ж такий ідеальний споживач сьогодні? Відомий філософ Олександр Зінов'єв дав визначення, що ідеальний споживач — це щось на зразок труби, в яку з одного кінця закачуються товари, а з іншого вони зі свистом вилітають на звалище.
Це абсолютно неосвічений, життєрадісний придурок, що живе елементарними емоціями і спрагою новизни. Можна сказати, що не придурок, а делікатніше – маленька дитина. У нього не обтяжена зайвими думками і інтелектом фізіономія, яка поголена бритвою «Жилет», білозуба посмішка, яка оброблена зубною пастою «Лакалут» з рекламного видеоролика. Голова без лупи завдяки Vichy Dercos. Він бадьорий, динамічний і завжди готовий СПОЖИВАТИ. Що саме? Що скажуть — те й буде. На те він і ідеальний споживач.
Він повинен постійно перекушувати, відчуваючи «райську насолоду» і при цьому героїчно боротися із зайвою вагою. І при цьому не помічати ідіотизму своєї поведінки. Він повинен постійно базікати по телефону і при цьому несамовито економити на послугах стільникового зв'язку. Він повинен безперервно захищати своїх близьких від мікробів, постійно лікуватися чим завгодно і від чого завгодно. І головне, він повинен вірити всьому, що йому скажуть, не вимагаючи доказів.
Для виховання позитивного гедоніста — ідеального споживача, який безперервно радує себе покупками, обжирається і при цьому активно худне, не помічаючи безглуздості своєї поведінки, необхідна повсякденна цілеспрямована робота по обдурення мас.
Найважливішу роль в цьому відіграє телебачення як найбільш споживаний ЗМІ, але цим справа не обмежується. Рівень освіти: чому зараз вчать? Як себе вести в соціумі, як вписатися в колектив, як зробити відеопрезентацію або написати CV. А фізика з хімією і математикою — це нудьга, «совок», минуле століття. Тому сьогодні манікюрши з педіюршами відпочивають в Єгипті, а професори з лікарями — на дачі в селі.
Виявляється, знати, в сенсі тримати в голові, нічого не треба. Все можна подивитися в Гуглі. Якщо людина нічого не знає, то їй можна впарити все. А порожня голова дуже хороша для закачування в неї тарифних планів, властивостей різних сортів туалетного паперу або можливостей швидких мікрокредитів.