Інколи хочеться відволіктись від буденних тривог і подумати про довгострокове, концептуальне. Тож ділюсь зараз моїм роздумом про питання свободи інформаційного обміну і т з «авторського права.

Інформація(і неважливо мова тут йде про науковий чи художній текст, пісню, відео чи будь-що інше) за природою своєю є явищем не приватним, а суспільним. Інформація не дана нам як сукупність конкретних одиниць продукту обмеженої кількості, на неї не поширюється принцип обміну("якщо я дав комусь щось то його в мене вже нема») а навпаки діє принцип комплементарності(якщо дві людини обміняються своїми думками то нічого не втратять, навпаки в них обох стане у два рази більше ідей)

Тому спроби перенести на інформацію правові категорії приватної власності(а саме це і є суттю всього інституту т з «авторського права») так як вони вироблені для фізичних об'єктів є абсурдом і анахронізмом. Так самим анахронізмом яким стали рабовласництво і кріпосне право в Новий Час з появою капіталістичних відносин

Тому не дивно що з вступом людства в інформаційну епоху, з появою нових інформаційних технологій копірайт зазнає одної поразки за іншою. Це проявляється як і в масових порушеннях «авторського права» і вільному поширенню інформації формально «захищеною копірайтом», з чим досі безуспішно намагаються боротися в багатьох країнах, так і в тому що дедалі більше прогресивних людей добровліьно відмовляються від копірайту як від анахронізму. дедалі більше музичних гуртів починають основну масу грошей заробляти виступами, а музику викладати у вільний доступ в інтернет, дедалі більше програм випускається безкоштовно і з відкритим програмним кодом, в дедалі більшому числі країн приймаються норми обов'язкового публікування всіх наукових робіт, дисертацій і т розробок. І таких прикладів безліч

Я переконаний що в недалекому майбутньому люди будуть дивитись на наш час з його намаганням оголосити інформаційний продукт приватною власністю з таким самим подивом, як і ми зараз дивимось на античність і дивуємось «ну як можуть одні люди тримати в рабстві інших?»