Передивляючись випуск #3_4_2018_ART_CONSTRUCTION Національна Спілка Архітекторів України — НСАУ сьогодні довідалась про «наполеонівські» плани щодо канатної дороги зі станцією на Поштовій площі.

Автор проекту той же, що і ІІ-ої черги Поштової площі (підземний торгівельний центр) та «благоустрою» наземної частини публічного простору площі, хоча ідея зовсім іншого проектного бюро — DK Architekt:https://ukranews.com/…/450541-u-kyyevi-na-poshtoviy-ploshhi….
Він же виніс на затвердження та експертизу проект анахронічного мосту вздовж гори та вздовж ріки, ідея якого була розроблена авторським колективом :Leuppi + Schafroth architekten AG /Цюрих, Швейцарія (ІІ-а премія Міжнародного закритого конкурсу на кращий проект інженерно-архітектурного рішення мостового пішохідно-велоспедного переходу між парками «Хрещатий» та «Володимирська гірка» (2013 р.)). Тепер вже з'явилась і, УВАГА, багатоповерхова станція канатної дороги на Поштовій.

5c4ca2a66fde6.jpg

Не так давно в соцмережі кияни згадали про плани забудови багатоповерхівками вздовж Набережного шосе, що виношуються ще з 2000-х років.

5c4ca2c82ab1f.jpg

А от подробиці «красоти» під назвою канатна дорога поки що в руки не потрапляли. Здавалось би чудова ідея. Києву потрібні аттракції, однак по-київські вони завжди перетворюються у багатоповерхівку...
Наразі є можливість все скласти до купи і уявити що саме залишиться від київського історичного ландшафту.

5c4ca70da3cde.jpg

В останні десятиліття вітчизняними науковцями та членами міжнародних моніторингових місій ЮНЕСКО неодноразово відмічалася особлива важливість збереження історичного ландшафту на правому березі Дніпра.
Сформований вздовж берега Дніпра цілісний культурний ландшафт має надзвичайне значення для об'єкту «Місто Київ: Собор Святої Софії з прилеглими монастирськими спорудами, Києво-Печерська лавра». Ландшафтна панорама підкреслює абриси ансамблів споруд Софійського собору і Києво-Печерської лаври. Ця панорама стала взірцем організації монастирського ландшафту, що було пізніше використано в інших містах України, Білорусі та Росії і є важливою складовою універсальної цінності (Критерій універсальної цінності об'єкту всесвітньої спадщини 527bis (і)).

Очевидно, що після реалізацій всього, що сьогодні напроектовано в узбережній частині та буферній зоні і киянам і світовій спільноті залишиться констатувати втрату особливої і неповторної цінності обличчя стародавнього Києва. Всі ці житлові новобудови, міст та станції канатної дороги — це банальна нажива, не сумісна із здоровим глуздом та повагою до історії міста. Згадаймо гігантоманію прожектів 1930-х років!
Окремо слід зауважити щодо зсувонебезпечності та відсутності нормального відведення води на території прилеглій до Володимирського узвозу та Поштової площі.

Ми були свідками повеней у підземних громадських просторах Метрограду, на території пам'ятки археології на Поштовій площі влітку 2018 р., а сьогодні просто варто прогулятись вздовж парапету Володимирського узвозу і самостійно зробити висновки про безпечність будівництва мосту взимку. Парапет тріщить, а схил? Невже потопи на Хрещатику не підштовхнули владу до думки, що безпечність та якість функціонування мереж зараз її найперше завдання? Потребу в інженерному захисті територій дніпровських схилів та будівництва колекторів ніхто не відміняв.
#heritagetime #UNESCO #LostHeritageUkraine