Світлина від Oleksiy Rogovyk.

Через «розкриття справи Шеремета» Аваков вибив для себе імунітет від звільнення з посади міністра. А от «закриттям грального бізнесу» він включається в політичні ігри за зміну голови уряду Гончарука на іншу особу.

Історія з гральним бізнесом неймовірна по своєму цинізму. Те як силовики за день прикрили усі «ігралки» стало зайвим свідченням того, що всі ці незаконні і напівкримінальні бізнеси можна було прикрити у будь-який момент. Це є свідченням не лише злочинної поведінки багатьох силовиків та урядовців, але й гарним доказом до карних справ про їх «кришування». Давайте не забувати, що в значній мірі у цьому бізнесі присутні росіяни. Влада спробувала врегулювати це питання, але свої ж депутати-«слуги" завалили законопроект, при цьому, як кажуть серед них було багато депутатів Авакова. Але Зе-влада не звинуватила власних депутатів у саботажі чи отриманні "вигод" від бенефіціарів грального бізнесу. Вона згадала що більшість українців проти гральних розваг і вирішила "вбити декількох зайців", а саме збільшити власний рейтинг через наступ на "гральні", посилити позицію Авакова через наступ на дрібніших конкурентів та ще й зібрати бракуючі мільярди до бюджету, які своїм "успішним" управлінням створив уряд "технократів-гончаруків". Доурядувався напівуряд з людей Порошенка та Пінчука до діри у майже 100 мільярдів. І кажуть коли усі відіграють свої ролі і завдання, то ринок все одно легалізують. Контрольованим.

При призначенні Авакова в Зеленського казали про випробувальний термін і про необхідність продемонструвати результати до кінця року. Реформістських результатів не знайшлось, а тому довелось долучати до "нарощення імунітету" самого Зеленського. Та те що Аваков протягом останнього часу "окупував" одне з вух президента не є однозначним свідченням того, що він має амбіції замінити зручну посаду в МВС та незручну посаду голови уряду. Авакова можуть використовувати, щоб "відбілити", зробити більш прийнятними інших потенційних кандидатів. А серед них зараз майорять Яценюк, Хорошковський, Тимошенко і багато інших геть не "нових облич". При цьому, виникає враження, що наступним очільником Кабміну стане якийсь черговий "джокер", до прикладу, якийсь Коболєв чи Вітренко. Зеленський не хоче сильного і незалежного голови уряду, бо тоді доведеться ділити владу. Але Зеленський не хоче і залежного від Коломойського голови уряду, яким не був Гончарук і якими є згадані раніше.


Після "бойової нічиєї 1-1" на "Нормадській зустрічі" ми отримали "комерційно-газову нічию 1-1" в мінських переговорах щодо газу.

Під час "Нормандської зустрічі" в України була досить слабка позиція, яку Захід компенсував через інформацію про черговий транш МВФ. У газових переговорах позиції України були сильнішими за "нормандські", але навіть тут наша позиція була суттєво посилена через довгоочікувані американські санкції проти "Північного потоку-2", проти яких так лицемірно виступила Європа. Варто розуміти, що саме Європа особливо тиснули на Україну в газовому питанні.

У підсумку нам вдалось матеріалізувати наші судові перемоги у міжнародних судах та конвертувати їх у реальні грошові наслідки у вигляді продовження транзиту на 5 років у значних обсягах (що означає відсутність втрати Україною більшості щорічних доходів у 3 мільярди$), повної компенсації газом за рішенням Стокгольмського арбітражу у 3 мільярди$. Як наслідок, відмова від наших судових позовів та антимонопольних претензій після поновлення транзиту є логічною, а, отже, нашими "судовими козирями" не поступились. Тактично – це плюс. Ми не втратили того, що могли. А збереження транзиту важливе не лише фінансово, але й як гарантія від "великого наступу" і для відносин з Заходом.

Поруч з тим, ми втрачатимемо стратегічно. Через запуск "Північного потоку-2". Також виникає враження, що в ході домовленостей створена чергова корупційно-газова схема, хоч і весь процес буде визначений за європейськими правилами та цінами. На заміну "реверсній схемі" часів Коболєва-Порошенка, на якій багато хто заробляв роблячи вигляд що не купує російський газ, таке враження, прийде нова схема, що передбачатиме пряму закупівлю газу з РФ через групу "особливих" компаній та "Нафтогаз" як прокладку перед новим оператором ГТС. Також недоліком є відсутність згадки про повернення наших активів у Криму.


Закінчення парламентського року як ніщо інше свідчить про відсутність єдності у фракції "Слуга народу" та страхи влади перед протестами.

Чому? Тому що не вистачило сміливості та голосів, щоб винести в сесійну залу законопроекти про ринок землі, "Приватбанк" та децентралізацію. І якщо блокування токсичного варіанту земельного законопроекту є спільним позитивним надбанням, то неприйняття інших двох законодавчих ініціатив є негативом, бо з однієї сторони це загроза фінансовій та банківській стабільності, а з іншої сторони загроза зриву реформи децентралізації без "хотєлок Путіна".

Зеленський вирішив відкласти декілька неприємних чи складних рішень, але від цього ці проблеми нікуди не зникають і "висітимуть" над президентом. Що законопроекти, що судові позови щодо "Привату" не самоліквідуються. А мова про тут про принципові вибори між МВФ і Коломойським, до прикладу. Та й очевидно, що "Приватом" хоче заволодіти ще одна фінансова група, що неодмінно створить додаткові фінансові та політичні ризики для країни.


Прокоментував для Вголос дані свіжого опитування львів'ян, що свідчать не лише про високий рівень корупції у Львові, але й про низький рівень зусиль влади міста щодо її подолання та запобігання.

"Львів'яни засвідчили, що рівень корупції в місті є надзвичайно високим, і я з цим твердженням абсолютно погоджуюсь.

По-перше, у мерії постійно трапляються корупційні скандали, найчастіше – пов'язані із земельними питаннями та сприянням незаконному будівництву. Посадовців міської ради регулярно ловлять на хабарях. Відкрито десятки кримінальних справ проти найвищих посадових осіб міської ради і самого міського голови.

По-друге, львів'яни часто зустрічаються з хабарництвом безпосередньо – коли звертаються в мерію по адмінпослуги чи необхідні для ведення бізнесу дозволи.

По-третє, депутати та активісти впродовж років висувають зауваження та пропозиції до влади міста з метою подолати корупцію в мерії. Йдеться, зокрема, про електронний квиток, відкритість роботи виконавчого комітету і комунальних підприємств, максимальне електронне врядування, що суттєво знизило б корупційні ризики. Проте нічого зі згаданого успішно не завершується. Пропозиції або ігнорують, або перекручують.

Разом з тим, мерія звітувала про напрацювання так званої "антикорупційної стратегії", яку їй пропонували активісти, але реально вона не працює. Від базового великого документу залишились декілька формальних заходів. У мерії є спеціальний антикорупційний підрозділ, але немає гарантій незалежності цього підрозділу від міського голови, бо його співробітники є працівниками міської ради, він може звільняти їх із посад тощо. Тобто є бажання багато поговорити, є вміння гучно попіаритись, але немає політичної волі хоч щось зробити і реально побороти корупцію.

Це об'єктивні та відомі всім речі, тому й результат опитування цілком прогнозований".


Рейтинги Зеленського та "Слуги народу" дещо підросли після "Нормандської зустрічі" та можуть ще дещо підрости після "новорічного" обміну полоненими. Запит на мир і навіть на переговори з Путіним щодо миру настільки беззаперечні, що на цій темі можна збирати електоральні бали навіть не маючи реальних результатів, а лише створюючи враження процесу.

Як бачимо для виборів у ОТГ всі ці рейтинги не відіграли великого значення. "Слуга народу" не здобула очікуваних результатів. І це наслідок не лише фактичної відсутності партійного будівництва, але й реальних команд на місцях та розбудови місцевих осередків партії. Та й партією поки що їх важко назвати. Надія "виїхати" на Зеленському рани чи пізно мала перестати бути абсолютною. І тепер зрозуміло чого у партії боялись дострокових місцевих виборів.


За попередньої влади було багато презентій до необґрунтовано високої зарплати такого як Коболєв у "Нафтогазі", але він хоча б якісь результати мав і хоч якусь компетенцію у цій сфері діяльності.

Тепер є претензії до непомірно високих заробітних плат Наєма в "Укроборонпромі" та Лещенка в "Укрзалізниці". Та й незрозуміло які в них є профільні компетенції. Хіба "епоха бідності" мала завершитись лише для них?


Зміцнення гривні – це схема, від якої не лише мільярди втратив український бюджет, але від якої непогано заробляють "ділки" з різних влад. За повного сприяння чиновників Національного банку та Міністерства фінансів.

Коли буде зареєстроване кримінальне провадження на цю тему? Непогана може бути доказова база. Для початку – 100 мільярдів збитків бюджету.


Обмін полоненими – це завжди складний процес. За наших Героїв і Захисників потрібно віддавати російських негідників, зрадників, вбивць, "беркутівців". Це важка, але цілком гідна ціна, щоб повернути наших додому.

Усім, хто розповідає що можливий обмін є зрадою чи хто намагається цей обмін зірвати, рекомендую зібрати свої речі і зайняти місце чинних військовополонених у катівнях Кремля.