EFEA11C0-755F-45F2-93CB-290928B06B4B.jpg

Фото: Радіо Свобода


Підтримую усі 8 законопроектів від Зе-команди покликані повністю перезавантажити правоохоронну, судову та антикорупційну інфраструктуру. Відчувається, що ці документи не виникли з вакууму, а є наслідком як присутності потужних експертів-антикорупціонерів серед новообраних депутатів, але й також тісної взаємодії з експертами у зазначених сферах. Про що мова?

Законопроект 1032 – реформа прокуратури. а) ГПУ перейменовується в Офіс Генпрокурора, що дозволяє скоротити 5 тисяч прокурорів одразу (30%), але й влаштувати жосткий відбір для їх перепризначення (окрім прокурорів САП). Отже, мова про радикальне очищення органів прокуратури. Рябошапка матиме можливість звільняти прокурорів без погодження з Радою прокурорів, а тому система не зможе себе захистити. Буде підвищення ЗП. б) Вчора стало відомо про звільнення новим головою ГПУ Рябошапкою головного військового прокурора Матіоса. Та ця новина не така грандіозна, бо законопроект передбачає ліквідацію військової прокуратури в принципі. Логічно, бо в нас вже є для таких справ ДБР. в) казус недоюриста Луценка виправлять поверненням вимоги про юридичну освіту для голови ГПУ. Г) передбачається цифровізація органів прокуратури.

Законопроекти 1009 та 1014 – посилення НАБУ та ДБР. а) НАБУ та ДБР отримують право на «автономне прослуховування», що знімає їх залежність від СБУ і робить їх незалежнішими та ефективнішими. б) антикорупційним органам дозволяється без згоди парламенту обшукувати, «слухати» та «читати» народного депутата, але дозвіл на обшук отримувати у Антикорупційному суді. в) надання права не призначати заставу при тяжких і особливо тяжких злочинах. г) введення скороченого зачитування обвинувального акту прокурором, що унеможливлює «казус Насірова», коли суд могли затягувати на роки. ґ) НАБУ отримує повну можливість найму на посади «негласних / таємних агентів». д) в Конституції прописується формальне право президента на призначення та звільняти голів НАБУ і ДБР. Це зараз і так передбачено у профільних законах, але цього нема в Конституції, що позбавляє юридичного фундаменту ці органи. Такою слабкістю можуть користуватись різні фігуранти, до прикладу, команда Порошенка, що зараз хоче «знищити незаконне» ДБР, на створенні якого колись так піарились.

Законопроект 1029 – реформа НАЗК. А) замість колективної безвідповідальності у керівництві постає чітка ієрархія відповідальності. Голова НАЗК призначається Кабміном на підсумками конкурсу, в якому вирішальну роль мають міжнародні експерти як це було з успішним досвідом Антикорупційного суду.Б) НАЗК отримує доступ до державних реєстрів та баз та надає автоматичний доступ до реєстру е-декларацій для НАБУ, що в купі перезапустить інститут е-декларування. При цьому, вимоги е-декларування стають жорсткішими щодо закордонних активів (привіт офшорам) та «членів родини» (привіт фіктивним розлученням). В) Передбачається міжнародний аудит роботи НАЗК і можливість звільнення після нього та прописування чітких підстав звільнення голови для уникнення «політичної розправи». Г) Антикорупційне законодавство поширюється на Офіс президента, а, отже, і на Андрія Богдана та компанію, що посилить контроль за посадовцями. Також декларація повинні будуть заповнити «патронатники», помічники суддів, кандидати в депутати на позачергових виборах. Громадських та антикорупційних активістів виключать з суб'єктів е-декларування. Перемога справедливості! Не підпадатимуть під фінансовий контроль іноземці в складі наглядових органів. ґ)обмежується розмір премій для керівництва, щоб не повторилась історія з «сотнями тисяч для Корчак».

Законопроект 1208 – створення Бюро фінансових розслідувань. Нарешті.

Законопроект 1008 – перезавантаження судової системи. а) перезавантаження дискредитованої ВККС за участі міжнародних експертів. При цьому, кандидатами до нової ВККС не зможуть бути усі одіозні члени ВККС, Вищої ради юстиції та Вищої ради правосуддя. Знову без шансів для системи відновитись. б) нова ВККС займеться очищення суддів, у тому числі, Верховного суду. Там достатньо «роботи». в) Проблема для корумпованих суддів – Етична комісія з вирішальним впливом міжнародних експертів. Вони будуть виконувати функцію Громадської ради доброчесності. Тому буде змога очищення від недоброчесних суддів.

Законопроект 10426 – розвантаження Антикорупційного суду та концентрація на 200 справах про ТОП-корупцію. Уникнення паралічу роботи суду та затягування розгляд гучних ТОП-справ (яке у спадок залишив Порошенко). Якщо цей закон не приймати негайно, то на суд зваляться тисячі зайвих справ.

Законопроект 1031 – криміналізація незаконного збагачення та цивільна конфіскація на 4 роки в минуле. а) покарання за нововиявлені злочини. Від 5 до 10 років. Виправлення токсичного «спадку» Порошенка, в підсумку якого були закриті 65 справ про ТОП-корупцію. б) ретроспективна цивільна конфіскація, що дозволи конфіскувати незаконне майно корупціонерів, яке вони «надибали» за останні 4 роки. Гарна компенсація ганебного рішення Конституційного суду. в) І звичайно ж все це «свято» на розгляд незалежного Антикорупційного суду.

Якщо все це запустити в роботу, то рівень корупції в країні почне шалено падати, а Україна стрімко підростатиме в індексі Transparency International.