Я не одразу повірив, коли почув, що Київський Метрополітен хоче витратити до 140 млн гривень на табло із зворотнім відліком до прибуття потягу. Але судячи із їх допису в фейсбук — вони таку можливість «розглядають». Ці табло, штука корисна, але...

Але давайте по порядку. Я вже неодноразово писав, що транспорт є об'єктом інфраструктури, а не послугою (як перукарня чи туристичне бюро). У транспорта є цілком конкретне завдання, яке можна виміряти цифрами і оцінити результат. Це забезпечення мобільності економічно активного населення. Якщо транспорт привабливий — жителі міста пересідають на громадський транспорт, місто звільняється від заторів, підсилюється ділова активність і місто стає багатшим. Точніше, жителі міста, а не чиновники. Привабливість транспорту теж величина, яку можна оцінити, та нею керувати. Складається вона із трьох факторів: ціна, швидкість і комфорт

Якщо ж транспорт повільний, у вагоні 8 пасажирів на метр квадратний, влітку спека, зимою холодно. А фактичні витрати на день у пасажира близько 50 грн. Правильно, пасажир стає водієм і займає вже до 10 м.кв на дорозі, спалює бензин у своїй євроблясі. Місто стає в заторах, а чиновники планують ще один міст через Дніпро. Бажано, найдорожчий в світі. Бо саме так багатшими стають вже вони.

Семе через це європейські міста нехтують збитковістю громадського транспорту, але роблять його привабливим. Швидкі комфортні трамваї, багато вільного місця у вагонах. І ціна! На місяць житель Праги витрачає близько 800 грн купуючи абонемент на всі види транспорту. У Відні річний проїзний (який можна купити у розстрочку) коштує 1 Євро на день.

Але повернемося до наших табло. Вже кілька тижнів київський транспорт коштує вдвічі дорожче, як нам пояснювали… Щоб запобігти транспортному колапсу. Очевидно, мали наувазі відсутність табло зворотнього відліку. Звісно, пересічний киянин не помітить всіх процесів в транспортній системі, адже вони розвиваються роками, ае йому сподобається нове табло за 130000 гривень за штуку.

-

Чорний Олександр