04 лютого 2021 року Департамент містобудування та архітектури КМДА в розпал карантинних обмежень провів «громадські слухання» Детального плану території житлових масивів Біличі та Новобіличі в межах проспекту Академіка Палладіна, вулиць Генерала Наумова, Робітничої, Олевської, Підлісної, Антонова-Овсієнка, М. Ушакова, Академіка Єфремова, М.Ушакова, Робітничої у Святошинському районі м. Києва.

Спершу дуже коротко для тих, хто взагалі не в темі, «що таке той ваш ДПТ?»

Детальний план території (скорочено – ДПТ) — це містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Він має уточнювати Генплан. Після затвердження ДПТ нове будівництво відбувається за функціональним призначенням цього нового ДПТ, а без нього з 01.01.2015 заборонено передавати землю під будівництво. Ось відповідь, чому забудовники так «переживають» за його розробку".

Аналізуючи цей документ, перше, що кидалося в очі, це те, що майже кожен новий об'єкт в мікрорайоні запроектований в порушення чинного Генерального плану міста Києва з грубим порушенням функціонального призначення. Відтак, постає питання, а в чиїх інтересах підзвітний Кличку Департамент містобудування КМДА розробив цей проект ДПТ? Киян? Чи все ж будівельної мафії з якою у Кличка з перших днів склалися дружні бізнес стосунки. Про це все у детальному аналізі вищезгаданого ДПТ.

Метро на Новобіличі та доля Троїцького ринку на Академмістечку? (одне з найпопулярніших питань від мешканців масиву)

Згідно проекту ДПТ на його місці хочуть побудувати торгівельно-розважальний комплекс (далі – ТРЦ) з нерозрахованою для цього транспортною інфраструктурою. Але як виявилося, це ще не найбільша проблема мешканців. Будівництво ТРЦ тягне за собою серйозні наслідки для міста.

Метро на Новобіличі? (питання болюче, якщо не сказати більше)

Ситуація з громадським транспортом в мікрорайоні Новобіличі залишає бажати кращого, попри відносно не далеку відстань до станції метро "Академмістечко" (в середньому 15-20 хвилин пішки), масив фактично відрізаний від центральної системи громадського транспорту (якщо міський громадський транспорт можна назвати "системою", в чому я особисто глибоко сумніваюсь).

"Троїцький ринок" був вільний від капітальних споруд у зв'язку з тим, що ділянки під ринком потрапляли у межі прокладання метро в бік масиву Новобіличі (продовження Святошинсько-Броварської лінії – "червона гілка").

Про наміри дотягнути метро на Новобіличі вказується і у проекті самого ДПТ.

В той же момент, згідно проекту ДПТ, на місці прокладання гілки метро, як зазначалося вище збираються побудувати великий ТРЦ. Метро на цій лінії згідно проектів має будуватися відкритим типом за прикладом станцій "Житомирська" та "Академмістечко". Що це означає для масиву "Новобіличі"? Так, на жаль, нічого хорошого, адже, будівництво ТРЦ просто поховає можливість продовження червоної гілки метро в бік багатостраждального мікрорайону. На місці, де б мали відкритим типом (котлован) тягнути метро буде вже стояти капітальна споруда – ТРЦ.

Перехоплючий паркінг та розв'язка на Академмістечку (чого варте слова Кличка)

Одна з передвиборчих обіцянок Віталія Кличка та його команди — це перехоплюючі паркінги біля кінцевих станцій метро. Київська влада обіцяла мешканцям Святошинського району щонайменше два таких паркінги – один на станції метро "Академмістечко", другий біля станції "Житомирська", де мав би бути і автовокзал.

Вибори пройшли, а з ними і обіцянки. На місці паркінгу та автовокзалу на Житомирській вже добудовують незаконний ТРЦ з супермаркетом "Новус". А от на "Академмістечку" згідно проекту ДПТ впритул до метро буде… Ні, не перехоплючий паркінг. Тут як вже я казав буде черговий величезний торгівельно-розважальний комплекс (декілька років тому мені вдалося здобути фото можливого проекту цього одоробла, але на сьогоднішній день так і не відомо чи остаточний це варіант).

Перехоплюючий паркінг згідно проекту ДПТ винесли аж за вищезгаданий ТРЦ в бік Ірпеня. В зоні банальної недосяжності до метро. Чи буде водій залишати своє авто і йти пішки 15 хвилин до метро? Риторичне питання правда?

Місцевий депутат Київради минулого скликання Прохор Антоненко (Народовладдя) намагався достукатися до чиновників і нарешті позбутися славнозвісного "шанхаю" біля метро "Академмістечко". Депутат дізнався, що у горе орендарів ТОВ "ГРОТТО" закінчуються у 2017 та 2018 роках договори оренди. І що ви думаєте... Коли Антоненко почав готувати проект рішення на відмову в поновленні договорів та їздити з департаментом земельних ресурсів на виїзні перевірки, складати акти обстеження вказуючи порушення, Кличко моментально подовжив їм договори оренди. Хоча станом на 2019 рік були реальні мали шанси абсолютно законно позбавитись від цього жаху біля метро, що в свою чергу дало б змогу побудувати нормальну розв'язку та очистити проходи метро від генделиків і тд.

Забудова Біличанського лісу

Згідно проекту ДПТ впритул до Біличанського лісу за Святошинським озером (ставок № 15) має з'явитися цілий житловий мікрорайон (робоча назва згідно ДПТ "13А") з щонайменше 17 житлових багатоповерхівок + ТРЦ. Через ліс, який є територією Національного парку "Голосіївський", вже навіть запроектували прокладання дороги до житлового комплексу.

Прикмето, що 7 років у Кличка знаходили сотні причин не вирішення проблем масиву "Новобіличі", чого вартує тільки питання трафіку (затори починаються просто в дворах людей), але коли наближеним до Віталія Кличка забудовникам знадобилася дорога до житлового комплексу, то вона швидко без усіляких проблем з'явилася в проекті ДПТ.

Проектування цього мікрорайону суперечить положенням чинного Генплану, у відповідності до якого зазначена територія віднесена до території захисних зелених насаджень, а проектом ДПТ зокрема передбачено будівництво багатоквартирних будинків.

Крім того, розміщення даної забудови неможливе без прокладання магістралі районного значення та ряду додаткових пожежних проїздів по території Національного природного парку "Голосіївський", а передбачена проектом ДПТ відповідна дорожня інфраструктура є грубим порушенням вимог ст. 9 та 21 ЗУ "Про природно-заповідний фонд України".

А той факт, що у проекті ДПТ інвестиційні наміри по будівництву нового житлового мікрорайону виконує Інституту рибного господарства НААН на ділянці, що була передана науково-дослідному інституту для здійснення науково-виробничої діяльності, свідчить вже про банальну кримінальну змову, адже, Інститут рибного господарства НААН як державна наукова організація, не може займатися діяльністю, що не передбачена його статутом та законодавством України, а інвестиційна діяльність із будівництва нових житлових мікрорайонів апріорі не може бути напрямком діяльності НДІ в структурі Національної академії аграрних наук.

*на фото автор статті у 2017 році милується краєвидами на Новобіличі (ділянку на вулиці Обухівській вдалося вберегти від забудови)

Віталій Кличко про протистояння місцевої громади та його друзів забудовників прекрасно знає, хоча б на прикладах вулиці Обухівської (захоплення земель НПП та будівництво впритул до лісу житлових будинків).

Ну а намір забудови 147-ми гектарів Біличанського лісу бізнес-партнером Кличка Василем Хмельницьким та екс першим заступником Кличка Ігорем Ніконовим точно розвіє міфи про те, що "Кличко не в курсі).

Катастрофа з місцями в садочках та школах (дефіцит щонайменше 1500 місць в школах та 500 в садочках)

А що ж буде з місцями в садочках та школах після такої тотальної забудови?

Безперечно логічне питання кожної нормальної людини після прочитаного вище. Згідно аналізу експерта з містобудівного законодавства політичної партії "Народовладдя" Георгія Могильного, замість "райдужних" (сфальшованих) розрахунків проектантів, мікрорайон чекає серйозний дефіцит місць.

Школи — лише за останні два роки кількість учнів в межах ДПТ зросла на 8.5%, існуючи школи завантажені нерівномірно від 80 до 131%, а середнє навантаження – 105%. Якщо врахувати зазначені вище зміни максимальної кількості учнів в молодших класах з 2024 року та статистичні дані по дітях, що в найближчі 5-6 років мають піти в школи, то через 6 років для вже проживаючих на цих масивах дітей буде не вистачати понад 1000 місць в школах. З добудовою нових житлових будинків ця цифра буде рости і на виході з реалізацією проекту ДПТ дефіцит місць в школах складатиме щонайменше 1500 місць.

Садочки — при появі 11 тисяч нових мешканців, згідно "розрахунків" має стати лише на 9 маленьких дітей більше – проект ДПТ. За нашими ж підрахунками реальна кількість нестачі місць в садочках сягне показника щонайменше 500 місць.

Розробники ДПТ використовують завідомо недостовірні демографічні показники з ціллю заниження потреби в об'єктах соціального обслуговування населення, в першу чергу це садочки та школи, щоб з використанням сфальшованих розрахунків обґрунтувати можливість ущільнення житлової забудови в межах ДПТ. Після прийняття ДПТ виправити ситуацію буде майже неможливо, оскільки всі вільні для будівництва нових садочків та шкіл ділянки будуть банально забудовані комерційними об'єктами.

За розрахунками та детальним аналізом, який свідчить про банальне шахрайство від розробників ДПТ можна ознайомитися на ресурсі журналістських розслідувань "Наші гроші" у детальній статті Георгія Могильного.

В проекті ДПТ наявні і ряд інших порушень містобудівного законодавства та чинних Державних будівельних норм. Політична партія "Народовладдя" підготувала ряд фахових детальних зауважень до вищезгаданого проекту ДПТ. На жаль, ми прекрасно розуміємо, що міська влада буде робити все, щоб знайти будь-які причини та не врахувати зауваження громади.

Оскільки, якщо б вони були враховані, той проект ДПТ, який киянам був представлений, можна одразу викидати у смітник. А це ламає плани будівельної мафії, яка вже проплатила в касу Кличка кеш за його розробку та протягування через Київраду.

Наша команда була присутня на так званих "громадських слуханнях" 04 лютого, наш представник Прохор Антоненко, який мешкає на Новобіличах, озвучив детальні зауваження щодо вищезгаданого ДПТ. Прикметно, що вперше за 5 років при розгляді ДПТ по Святошинському районі не було присутньо ЖОДНОГО чинного депутата Київради.

Як вже я зазначав, ми відправили детально розписані зауваження. Тепер маємо отримати відповідь, чи будуть вони враховані. Після стадії громадських обговорень у киян ще є ряд можливостей протидії прийняттю ДПТ — це містобудівна рада, земельна комісія Київради та власне сесія Київради, де буде остаточно затверджуватися вищезгаданий злочинний ДПТ. На всі ці стадії розгляду ДПТ треба приходити та висловлювати свою позицію, бо далі буде пізно. Далі ми будемо жити в заторах та роками шукати місця у садочках та школах. Поки що у нас є реальний шанс цьому запобігти, це можливо якщо ми будемо об'єднані, якщо кожен з нас витратить декілька годин свого часу та буде не байдужим до свого майбутнього!

Олег Симороз – громадський діяч, юрист політичної партії "Народовладдя"