Внесено зміни до положення про реєстрацію платників ПДВ
Міністерством фінансів України наказом від 29.01.2020 № 30 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.02.2020 за № 171/34454) (далі – Наказ № 30) внесено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130.
Так, змінами, зокрема:
► удосконалюється алгоритм формування ДПС України індивідуального податкового номера (ІПН) платника ПДВ для фізичної особи з метою ідентифікації її першої та повторної реєстрації як платника ПДВ, у тому числі для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), стосовно яких до ЄДР внесено серію (за наявності) та номер паспорта.
ІПН для фізичних осіб – 12-розрядний числовий номер такої структури:
• 1 – 10-й знаки – реєстраційний номер облікової картки платника податків;
• 11-й та 12-й знаки – контрольні розряди, алгоритм формування яких встановлює ДПС України.
Для ФОП, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, стосовно яких замість реєстраційного номера облікової картки платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) внесено серію (за наявності) та номер паспорта, 1 – 10-й знаки 12-розрядного індивідуального податкового номера включають номер паспорта;
► розширюється коло осіб, уповноважених платником ПДВ на подання до контролюючого органу запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ. Зокрема, передбачено можливість подати такий запит особою, відповідальною за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку суб'єкта господарювання;
► уточнено, що день отримання контролюючим органом з ЄДР відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення), або про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП, або в день внесення до Реєстру платників єдиного податку запису про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, до Реєстру платників податку на додану вартість (далі – Реєстр) вноситься відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню». Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України та дата виникнення такої підстави.
У разі наявності стосовно особи у Реєстрі інформації про те, що її реєстрація платником ПДВ підлягає анулюванню, разом із даними з Реєстру, до дати здійснення анулювання реєстрації оприлюднюються відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню», підстава для анулювання реєстрації платника ПДВ та дата виникнення такої підстави
Крім того, зміни внесено до Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (Форма № 1-ПДВ) та Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (Форма № 6-РПДВ).
Наказ № 30 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» № 16 від 28.02.2020 і він набере чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 09.03.2020.
Фізичні особи мають право на податкову знижку
Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Заробітна плата – це основна та додаткова винагорода, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Слід зазаначити, що є певні обмеження в отриманні податкової знижки, а саме:
- сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
- якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником ПДФО у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Підвищення кваліфікації штатного працівника, який виконує роботи згідно з цивільно-правовим договором: що з єдиним внеском?
Платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці – підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, які використовують працю фізичних осіб за цивільно-правовими договорами (далі – ЦПД) (крім ЦПД, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Норми визначені абзацом другим п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців, є, зокрема сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за ЦПД (абзац перший п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464).
Згідно з п.п. 2.1.8 розділу ІІ Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5), оплата праці (включаючи гонорари) працівників, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що розрахунки проводяться підприємством безпосередньо з працівниками) за виконання робіт згідно з ЦПД, включаючи договір підряду (за винятком фізичних осіб – суб'єктів підприємницької діяльності), належить до фонду оплати праці, на яку нараховується єдиний внесок за виконану роботу.
Одночасно, згідно п. 3.24 Інструкції № 5 витрати підприємства на підготовку та перепідготовку кадрів, зокрема, на навчання працівників в установах підвищення кваліфікації, професійної підготовки та перепідготовки кадрів не віднесені до фонду оплати праці та не включаються до бази нарахування єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів від 22 грудня 2010 року № 1170 із змінами затверджено Перелік видів виплат, що здійснюється за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – Перелік № 1170).
Згідно з п. 9 розділу ІІ Переліку № 1170 до таких витрат відносяться витрати на оплату навчання працівників у вищих навчальних закладах та установах підвищення кваліфікації, професійну підготовку та перепідготовку кадрів.
Отже, сума витрат, понесених підприємством (роботодавцем) у зв'язку з підвищенням кваліфікації працівника, який виконує роботи згідно з ЦПД, нє є базою нарахування єдиного внеску.
ДПС розміщено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу
Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410320.html проінформувала, що з метою реалізації вимог Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), зокрема, в частині забезпечення інтеграції фіскального сервера контролюючого органу з програмними реєстраторами розрахункових операцій (далі – ПРРО) через програмний інтерфейс (АРІ), ДПС розроблено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу.
Цей Опис містить інформацію щодо режимів роботи ПРРО, включаючи офлайн, опис елементів даних, які використовуються в методах АРІ, ХML-формати розрахункового документа та фіскального звітного чека (z-звіту) тощо.
Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу до 19.04.2020 може застосовуватись як тестовий варіант розробниками ПРРО, суб'єктами господарювання, які мають намір використовувати ПРРО після набрання чинності Законом № 128 – з 19.04.2020.
У разі наявності пропозицій, зауважень до опису АРІ фіскального сервера контролюючого органу, просимо їх надсилати на електронну адресу: rro.api@tax.gov.ua .
Зустріч з представниками Європейської Бізнес Асоціації
Актуальні питання реформування податкової служби, адміністрування податків та новації податкового законодавства, які цікавлять бізнес, обговорили під час зустрічі заступник Голови ДПС Дмитро Венцковський, керівники структурних підрозділів ДПС з представниками Європейської Бізнес Асоціації.
«Державна податкова служба відкрита до діалогу з бізнесом. Ми розуміємо, що зміни, які були внесені останнім часом до податкового законодавства, потребують детального роз'яснення. Ми готові до цієї роботи. Більше того, для нас важливий зворотний зв'язок із бізнесом для того, щоб дослухатися до підприємців і, відповідно, працювати ще ефективніше», – наголосив заступник Голови ДПС Дмитро Венцковський.
Дмитро Венцковський також зазначив, що запустити податкову службу вдалося за короткий термін. При цьому Служба забезпечила виконання всіх визначених завдань із надходжень до бюджету та без незручностей для бізнесу.
Крім того, наголосив заступник Голови ДПС, велику увагу було приділено кадровому оновленню Служби. На сьогодні керівний склад центрального апарату Служби оновлено на 90 %. Нині також розроблений детальний план проведення комплексної перевірки відповідності посадових осіб Служби займаним посадам. Зокрема, створюється комісія, до якої залучаються представники Мінфіну, народні депутати та громадськість.
Також удосконалюється механізм проведення оцінювання результатів службової діяльності в органах ДПС та добору персоналу, розробляється план проведення тестування, співбесід тощо.
Під час заходу представники Європейської Бізнес Асоціації виступили з пропозиціями щодо актуальних для бізнесу питань. Також представники бізнесу виявили зацікавленість щодо процесу впровадження новітніх моделей РРО.
За результатами зустрічі представники Європейської Бізнес Асоціації відзначили готовність ДПС до конструктивного діалогу, а також висловили сподівання, що співпраця з ДПС буде продовжуватися і поглиблюватися й надалі.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410264.html
Деклараційна кампанія 2020 на хвилях радіо UA: ДНІПРО
Днями, на хвилях ранкової програми Дніпровської філії ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Дніпровська регіональна дирекція UA: ДНІПРО» фахівець управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадала про кампанію декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.
Вона, зокрема зазначила, що деклараційна кампанія 2020 триває впродовж січня – квітня поточного року. Граничний термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2019 рік для громадян, які зобов'язані задекларувати доходи, – 30 квітня 2020 року.
Держслужбовець також зазначила, що для бажаючих скористатися правом на податкову знижку Податковим кодексом України передбачено річний період для подання Декларації, а саме: з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року включно.
«Особливістю цьогорічної деклараційної кампанії є оновлена форма Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177.
Зокрема, у Декларації окремо виділено такі доходи:
► „Дохід, нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно-правового характеру“;
► „Дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця“.
Декларацію доповнено новим критерієм „особа, яка заявляє право на податкову знижку“. Він застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку.
Крім того оновлену Декларацію доповнено новим додатком Ф3 „Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв'язку з використанням права на податкову знижку“, – наголосила податківець.
Декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси: особисто або уповноваженою на це особою, поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення чи засобами телекомунікаційного зв'язку з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Шановні громадяни!
Отримали доходи, з яких не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, задекларуйте такі доходи вчасно!
АУДІОМАТЕРІАЛИ розміщено за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/inte...
Громадянам, які одноосібно обробляли у минулому році земельні ділянки понад 2 га, до 01.05.2020 необхідно задекларувати доходи
Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до норм якого подавати податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) повинні і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною
площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Крім того, при отриманні у 2019 році доходів від здавання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов'язання за результатами такого року у річній Декларації та сплачує податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з таких доходів за своєю податковою адресою.
Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Звертаємо увагу, що фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб'єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.
Відмова у реєстрації ПН/РК в ЄРПН: термін розгляду скарги комісією центрального рівня на рішення комісії регіонального рівня
Відповідно до п. 12 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 „Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних“ (далі – Порядок), за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), приймає одне з таких рішень:
► задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН);
► залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН без змін.
Підпунктом 56.23.3 п. 56.23 ст. 56 ПКУ визначено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п.п. 56.23.4 п. 56.23 ст. 56 ПКУ).
Платник екоподатку, що не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку
Статтею 243 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначені ставки екологічного податку (далі – екоподаток) за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення.
Суми екоподатку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, обчислюються платниками податку самостійно щокварталу, виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок екоподатку за формулою, наведеною у п. 249.3 ст. 249 ПКУ.
Обсяги викидів стаціонарними джерелами забруднення платники екоподатку визначають самостійно, а для перевірки правильності їх визначення контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища (п. 250.12 ст. 250 ПКУ).
Отже, платник екоподатку, який не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку.
При цьому слід зазначити, що до суб'єкта господарювання застосовуються штрафні (фінансові) санкції, визначені ст. 123 ПКУ, у разі коли дані перевірки свідчать про заниження податкового зобов'язання в результаті невірно застосованої суб'єктом господарювання ставки екоподатку.
Відбувся семінар Дніпропетровського обласного об'єднання профспілок
Днями відбувся семінар головних бухгалтерів для членських організацій Дніпропетровського обласного об'єднання профспілок, зокрема, з питань обліку, звітування, оподаткування та перевірки неприбуткових організацій.
Начальник управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипова під час заходу зупинилась на новаціях законодавства, зокрема податкового законодавства, на основних нововведеннях нормативних актів, зокрема тих, що стосуються діяльності неприбуткових підприємств, установ та організацій (далі – неприбуткові організації).
На семінарі розглядались питання стосовно порядку віднесення організацій до неприбуткових, формування витрат неприбуткових організацій, ведення реєстру таких організацій, порядок їх звітування, оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором деяких виплат, що здійснюються профспілками, тощо.
Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо застосування податкового законодавства.
Податок на додану вартість: результати лютого
Одним з головних чинників виконання Державною податковою службою завдань із наповнення бюджету в лютому стало значне перевиконання індикативу Міністерства фінансів з податку на додану вартість – на 45,4 %.
До державного бюджету надійшло 10,8 млрд грн (сальдо ПДВ), що на 3,4 млрд грн більше запланованого. Таким чином, за січень – лютий вже спостерігається перевиконання індикативу з ПДВ на 5,1 % (+ 0,9 млрд гривень). З початку року до бюджету надійшло 17,8 млрд грн при запланованих 16,9 млрд гривень.
Якщо порівнювати з лютим минулого року, то сальдо ПДВ зросло на 80,3 %, або на 4,8 млрд гривень. Важливо, що при цьому податковою було задоволено всі заявки на відшкодування ПДВ.
Загалом у лютому платниками задекларовано на 9,8 % більше, ніж у лютому минулого року, при цьому оподатковуваний обсяг постачання зріс лише на 2,7 %, тобто зростання надходжень від ПДВ випереджає темпи зростання економіки.
Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410480....
Декларацію про майновий стан і доходи ФОП – „загальносистемник“ має можливість подати в електронному вигляді
Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.
Норми встановлені п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому Декларація подається за звітний (податковий) період, який дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – ФОП, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177).
Згідно з п. 4 розділу І Інструкції Декларація подається до контролюючого органу, зокрема засобами електронного зв'язку в електронній формі.
Для забезпечення можливості реалізації прав та обов'язків платників подавати до контролюючих органів електронні документи засобами телекомунікаційного зв'язку з дотриманням вимог ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 із змінами, ДПС розміщує електронні форми документів (pdf, xsd файли) на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.
ФОП, які знаходяться на загальній системі оподаткування подають через розділ „Введення звітності“ приватної частини Електронного кабінету Декларацію з ідентифікатором форми за реєстром ДПС – F0100111.
Офіційне працевлаштування має певні переваги
До відома роботодавців та найманих осіб: офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.
Звертаємо увагу на переваги офіційного працевлаштування, зокрема:
► економічні й соціальні гарантії.
Це означає, що після офіційного укладання трудового договору працівник користується такими правами:
● правом на гарантований розмір заробітної плати (у тому числі доплати, надбавки й заохочувальні виплати);
● правом на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв'язку з вагітністю та пологами;
● правом на оплату лікарняного;
● правом на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;
● правом на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці;
● правом не працювати у вихідний і святковий день;
● правом не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника;
● правом на допомогу в зв'язку з безробіттям;
● правом на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;
● правом на зарахування виробничого стажу;
● правом на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості;
● правом на гарантії за колективним договором.
Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи зараховується у повному обсязі до трудового стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійних виплат;
► трудові гарантії.
Це означає, що офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника відповідно до чинного трудового законодавства у разі порушення його прав, а саме: якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати; відмовляється оплатити виконану роботу; не додержується інших своїх трудових зобов'язань.
Відсутність офіційно оформлених трудових відносин між роботодавцем і працівником призводить до того, що працівник не матиме всіх перелічених гарантій і права на достойну пенсію у майбутньому.
Розмір стипендії більше 2 940 гривень – перевищення оподатковується ПДФО
Відповідно до п.п. 165.1.26 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад'юнкту, але не вище ніж сума, визначена в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, яка дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Відповідно до ст. 7 Закону України від 14 листопада 2019 року № 294 „Про Державний бюджет України на 2020 рік“ із змінами прожитковий мінімум для працездатної особи в розрахунку на місяць на 01 січня 2020 року складає 2 102 гривень.
Отже гранична сума стипендії, яка не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у 2020 році дорівнює 2 940 грн (2 102 грн х 1,4).
Сума перевищення підлягає оподаткуванню ПДФО під час нарахування (виплати) стипендії за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, а саме – 18 %.
Порядок № 666: заповнення реквізиту „Призначення платежу“ платіжного доручення на сплату єдиного внеску
Вимоги стосовно заповнення платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 666).
Так, відповідно до п. 5 Порядку № 666 при сплаті єдиного внеску поле „Призначення платежу“ розрахункового документа заповнюється таким чином:
у полі № 1 – зазначається службовий код (»*");
у полі № 2 – друкується розділовий знак ";" та код виду сплати («101" – Сплата суми єдиного внеску);
у полі № 3 – друкується розділовий знак ";" та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), який здійснює сплату (далі – код за ЄДРПОУ);
у полі № 4 – друкується розділовий знак ";" та роз'яснювальна інформація про призначення платежу;
у полі № 5 – друкується розділовий знак ";", поле не заповнюється;
у полі № 6 – друкується розділовий знак ";", поле не заповнюється;
у полі № 7 – друкується розділовий знак ";", поле не заповнюється.
Акцизний податок: результати лютого
Надходження акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів до загального фонду державного бюджету у лютому 2020 року становили 4,4 млрд гривень. Темп росту надходжень до минулого року склав 134,1 % (+1,1 млрд гривень).
Завдяки вжитим спільним заходам щодо детінізації ринку підакцизних товарів індикативні показники виконано у повному обсязі із спирту (142,2 %), лікеро-горілчаної продукції (113,3 %), пива (127,0 %), тютюнових виробів (100 %). Причому у лютому індикативний показник Мінфіну з податку з тютюнових виробів визначений з ростом до лютого минулого року у 1,7 раза більше.
У розрізі підакцизних товарів найбільший приріст щодо лютого 2019 року відбувся з тютюнових виробів (+71,3 %, або +1,4 млрд грн), лікеро-горілчаної продукції (+24,4 %, або +0,1 млрд грн), спирту (+61,5 %, або +0,004 млрд грн), пива (+11,0 %, або 0,03 млрд гривень).
"Вперше з моменту визначення Мінфіном індикативів у розрізі підакцизної продукції виконано план за всіма видами, крім електроенергії. Це стало можливим завдяки системним заходам з детінізації, розпочатим Урядом восени. Ми докладемо всіх зусиль, щоб в наступних місяцях цей тренд зберігся", – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410624.html
Ліцензування обігу пального: результати лютого
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410716.html повідомила, що протягом січня – лютого 2020 року Державною податковою службою проведено 472 перевірки мереж АЗС з виявлення порушень податкового законодавства та встановлення місць нелегальних заправок. По 58 об'єктах встановлено низку порушень та вже застосовано штрафних санкцій на суму 6,9 млн грн (0,5 млн грн у процесі застосування). Ще по 40 об'єктах зафіксовано демонтаж обладнання.
За перші два місяці цього року ДПС видано 10 131 ліцензію на провадження господарської діяльності в сфері обігу пального, в т. ч. 135 на оптову торгівлю, 681 на роздрібну торгівлю та 9 317 на зберігання. Якщо в січні було видано 1 700 ліцензій, то у лютому вже 8 431, тобто за цей період кількість виданих ліцензій зросла майже в 5 разів. При цьому припиняється діяльність суб'єктів господарювання, які порушують правила ведення діяльності в сфері обігу пального, – в лютому анульовано 351 ліцензію таких підприємств.
Така динаміка свідчить про ефективність боротьби з тіньовими ринками, яку ведуть податкова та правоохоронні органи під керівництвом Уряду та Прем'єр-міністра.
Державна податкова служба України вдячна платникам податків за почутий меседж щодо спільної взаємодії державного органу з платником в напрямі легалізації і прозорості ведення бізнесу на ринку обігу пального.
ДПС удосконалює електронний сервіс "Пошук акцизної марки"
Державна податкова служба продовжує вдосконалювати електронний сервіс "Пошук акцизної марки", який стартував у лютому 2020 року та доступний за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.
За результатами пошуку у користувачів з'явилась можливість повідомити відповідний територіальний підрозділ ДПС щодо відсутності інформації про марку акцизного податку.
Відправити повідомлення можливо без реєстрації на вебпорталі ДПС з відкритої частини електронного кабінету платника або авторизувавшись у кабінеті платника за допомогою ЕЦП.
Всі отримані повідомлення будуть розглянуті з дотриманням вимог чинного законодавства та нормативних документів.
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410710.html