Вартість святкового вечора, який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до доходу працівників
Дохід з джерелом їх походження з України – це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.
Норми встановлені п.п. «є» п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов'язаний з виконанням обов'язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ) (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно з п.п. «а» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником ПДФО, крім випадків, визначених ПКУ для оподаткування прибутку підприємств.
Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень ПКУ, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником ПДФО.
Отже, враховуючи вищевикладене, вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників.
Автомобіль, який є об'єктом оподаткування транспортним податком, викрадено: наслідки
Згідно з п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об'єктами оподаткування.
Об'єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ).
Відповідно до п.п. 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПКУ базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.
Підпунктом 267.6.8 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що у разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об'єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.
У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) транспортний податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов'язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.
Інтерв'ю Голови Державної податкової служби України Сергія Верланова інформаційному агентству УНІАН
Голова ДПС України Сергій Верланов в інтерв'ю УНІАН розповів про виконання службою планів з надходження податків до держбюджету, успіхи у боротьбі з тіньовими ринками підакцизних товарів та нелегальною зайнятістю населення, а також про нові електронні сервіси для українців.
Детальніше читайте за посиланням https://www.unian.ua/economics/finance/10909874-golova-podatkovoji-sluzhbi-ukrajini-sergiy-verlanov-nasha-meta-shchob-platniki-zabuli-dorogu-do-podatkovoji-a-zaplatiti-podatki-bulo-tak-samo-legko-yak-viklikati-taksi.html
За січень – лютий 2020 року підрозділами податкових перевірок проведено 299 перевірок бізнесу Дніпропетровщини
За січень – лютий 2020 року підрозділами податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 299 перевірок.
За результатами цих перевірок донараховано 300,9 млн грн, що на 195,8 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Також, одним із напрямків контрольно-перевірочної роботи є викриття схем та порушень податкового законодавства. Податківцями проведена перевірка суб'єкта господарювання, основний вид діяльності якого є ремонтно-будівельні роботи. В ході перевірки встановлені порушення податкового законодавства, ведення бухгалтерського обліку, які призвели до завищення витрат.
За результатами перевірки підприємством до бюджету сплачено понад 500 тис. гривень.
У Будинку мистецтв м. Дніпра про декларування доходів
У художній виставці «Жінки і квіти», що проходить у Будинку мистецтв м. Дніпра та приурочена до 80-річчя від дня народження дніпровської мистецтвознавиці та експозиціонерки Людмили Тверської, представлені роботи 39 художників нашого міста.
Серед представлених в експозиції творів мистецтва – роботи шести народних художників України: Михайла Кокіна, Петра Магра, Володимира Небоженка, Віктора Ковтуна, В'ячеслава Данилова та Андрія Пікуша.
Для активізації подання декларацій про майновий стан і доходи (далі – декларація) особами, які зобов'язані задекларувати доходи, отримані у 2019 році, фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області використали можливість поспілкуватись з громадянами і відвідали мистецький захід.
У рамках акції податківці нагадали відвідувачам виставки, що деклараційна кампанія 2020 продовжується і триватиме до 01 травня 2020 року (останній день подання декларації за 2019 рік – 30 квітня 2020 року).
Фахівці ознайомили громадян з умовами подання декларації, а саме: основними випадками обов'язкового подання декларації, способами її подання, куди подається декларація та про строки сплати зобов'язань за результатам декларування.
Під час спілкування громадяни отримали від податківців власну друковану продукцію на тематику декларування, а також за потреби – усну консультацію.
Слід зазначити, що таке спілкування є дуже корисним, оскільки сприяє податковій обізнаності більшого кола осіб та партнерським відносинам між платниками і представниками податкової служби.
Отже, такі акції необхідно проводити і у подальшому, щоб свідоме декларування доходів та сплата податків стали принципом життя кожного.
Податковий календар на 16 березня 2020 року
Понеділок, 16 березня 2020 року, останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за лютий 2020 року;
- довідки про використані розрахункові книжки за лютий 2020 року;
- заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з II кварталу 2020 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;
- заяви щодо переходу на іншу групу платника єдиного податку.
Інформацію щодо реквізитів електронного рахунку платник ПДВ може отримати через ІТС «Електронний кабінет»
Згідно з вимогами постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами) (далі – Постанова № 162) банки України зобов'язані були з 05.08.2019 до 31.10.2019 самостійно (не за ініціативою клієнта) здійснити зміну діючих рахунків, які відкриті в банках, та відкривати нові рахунки виключно відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454, та додатка 2 до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 11 вересня 2017 року № 89 (зі змінами).
Наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (зі змінами), затверджені нові форми повідомлень (файли повідомлень підтипу V та T, файл-відповідь W) для подання банками інформації про зміну діючих рахунків на номери рахунків за стандартом IBAN.
Відповідно до п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 зі змінами та доповненнями, рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – це рахунок, відкритий платнику ПДВ в Державній казначейській службі (далі – Казначейство), на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов'язань з ПДВ.
Електронний рахунок відкривається платнику ПДВ Казначейством автоматично на безоплатній основі.
На виконання постанови НБУ № 162 відповідно до вимог стандарту IBAN Казначейством з 10.10.2019 по 31.10.2019 самостійно здійснено зміну (не за ініціативою клієнта) діючих рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Інформацію щодо реквізитів електронного рахунку платник ПДВ може отримати через інформаційно-телекомунікаційну систему (ІТС) «Електронний кабінет» меню «Облікові данні»/«Дані про банківські рахунки", а також шляхом подання сервісного запиту J1302301/F1302301 "Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку" за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку.
Сума депозиту, яка повертається банком на розрахунковий рахунок ФОП – "загальносистемника", до доходу не включається
Об'єктом оподаткування у фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) – "загальносистемника" є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Норми визначені п. 177.2 ст.177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п. 1.1 глави 1 Положення про порядок здійснення банками України вкладних (депозитних) операцій з юридичними і фізичними особами, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 03 грудня 2003 року № 516 із змінами та доповненнями, вклад (депозит) – це кошти, які банк прийняв від вкладника або які надійшли для вкладника на договірних засадах на визначений строк зберігання чи без зазначення такого строку (під процент або дохід в іншій формі) і підлягають поверненню згідно із законодавством України та умовами договору.
Слід зазначити, що до складу загального оподатковуваного доходу ФОП зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:
► виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо ФОП чи його працівникам на місці здійснення розрахунків;
► виручка в натуральній (негрошовій) формі;
► суми штрафів і пені, отримані від інших суб'єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов'язані із здійсненням підприємницької діяльності.
У разі, якщо сума депозиту повертається банком і зараховується на розрахунковий рахунок ФОП, то така сума не включається до складу доходу такої ФОП та не відображається у Книзі обліку доходів і витрат (далі – Книга) за умови, що на момент внесення на депозитний рахунок ця сума вже була відображена у Книзі та в платіжному дорученні було зазначено призначення платежу – виручка за певний період. Тобто, повторно зазначена виручка не включається до доходу ФОП.
Плату за проживання отримано в одному кварталі, а тимчасове розміщення осіб буде здійснено в іншому кварталі: коли виникає зобов'язання з турзбору?
Платниками туристичного збору (далі – турзбір) є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про встановлення турзбору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми встановлені п.п. 268.2.1 п. 268.2 ст. 268 ПКУ.
Підпунктом 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 ПКУ визначено, що платники турзбору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом і перспективним планом формування територій громад.
Тобто, сплата турзбору платником здійснюється безпосередньо перед розміщенням у місцях проживання (ночівлі).
При цьому базою справляння турзбору є загальна кількість діб тимчасового розміщення в місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ (п. 268.4 ст. 268 ПКУ).
Згідно з п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ податкові агенти сплачують турзбір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).
Податкові агенти, які сплачують турзбір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
Отже, враховуючи вищевикладене, якщо попередню плату за проживання (бронювання) від платників турзбору отримано в одному кварталі, а їх тимчасове розміщення у місцях проживання (ночівлі) буде здійснено в іншому податковому періоді (кварталі), то зобов'язання з нарахування турзбору у податкового агента виникає в звітному періоді фактичного розміщення таких осіб у зазначених місцях проживання.