Сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» начальника управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алли Свірської на тему «Перевага подання звітності в електронному вигляді»

Днями відбувся сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему «Перевага подання звітності в електронному вигляді».

На питання платників відповіла начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алла Свірська.

Питання 1. Які переваги подання податкової звітності в електронному вигляді?

Відповідь: Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:- економію робочого часу;- немає необхідності відвідувати податкову інспекцію;- економію власних коштів на придбання звітних документів;- оперативне оновлення версій документів звітності;- гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;- звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;- підтвердження доставки звітності (податковий орган надсилає квитанції про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);- конфіденційність інформації;- суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку;- можливість проведення звірки щодо платежів та відстеження наявності податкового боргу в електронному вигляді.

Питання 2. Яким чином платник податків набуває статусу суб'єкта електронного документообігу?

Відповідь: Для набрання статусу суб'єкта електронного документообігу та користування сервісами електронного кабінету, платнику податків необхідно:- отримати кваліфікований електронний підпис у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах;- зареєструватися користувачем електронного кабінету, розміщеного на сайті ДПС України, за допомогою отриманого кваліфікованого електронного підпису;- надіслати засобами електронного зв'язку Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів;- після отримання підтвердження про приєднання до системи електронного документообігу – платник податків набуває статусу суб'єкта електронного документообігу та має можливість користуватися сервісами електронного кабінету.

Питання 3. Де можливо отримати кваліфікований електронний підпис?

Відповідь: Отримати кваліфікований електронний підпис можливо у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах.

На теперішній час отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи у Дніпропетровській області можливо у наступних пунктах Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС:- м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд. 95а (Лівобережна ДПІ);- м. Дніпро, просп. Богдана Хмельницького, буд. 25 (Шевченківська ДПІ);- м. Кривий Ріг, просп. Героїв – підпільників, буд. 42 (Криворізька північна ДПІ).

Питання 4. Які умови та режим роботи сервісу «Електронний кабінет»?

Відповідь: Хочу звернути увагу на функціонування сервісу «Електронний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua/), яким можливо скористатись цілодобово як з персональних комп'ютерів так і з смарт-пристроїв, сервіс працює безкоштовно.

Питання 5. Що є підтвердженням про прийняття або відмову у прийнятті електронного документу?

Відповідь: Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача електронного документа та автора квитанції).

Затверджено перелік лікарських засобів, які звільняються від сплати ввізного мита та від оподаткування ПДВ в умовах дії карантину

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 21.03.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 «Про затвердження переліку лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), які звільняються від сплати ввізного мита та операції з ввезення яких на митну територію України звільняються від оподаткування податком на додану вартість» (далі – Постанова № 224).

Постанову № 224 розроблено відповідно до п 71 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 96 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України (далі – МКУ).

Постанова № 224 діє протягом строку дії п. 71 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ та пункту 96 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» МКУ.

Постанову опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 21.03.2020 № 55 та розміщено на сайті єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланнямhttps://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-pereliku-likarskih-zasobiv-medichnih-virobiv-taabo-224200320

Відеоурок від податкової № 2.Податкова декларація платника єдиного податку – ФОПа 3 групи за квартал

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/6018.html розміщено відеоурок № 2.

Так, податкова служба продовжує серію відеоуроків, в яких роз'яснює як правильно користуватися електронними сервісами. Відеоурок № 2 присвячено заповненню квартальної декларації фізичними особами – платниками єдиного податку, які перебувають на ІІІ групі.

Подати таку декларацію ФОПи можуть за допомогою приватної частини Електронного кабінету. Нагадуємо, щоб увійти до приватної частини необхідно скористатися електронним ключем.

У відео ви дізнаєтеся, як укласти з податковою договір про визнання електронних документів, який потрібний для заповнення декларації, та як заповнити саму податкову декларацію.

Закликаємо платників користуватися електронними сервісами та не виходити з дому без зайвої потреби.

Податок на додану вартість: підсумки декларування в березні

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.

Державна податкова служба України, незважаючи на несприятливі зовнішні фактори, продовжує підвищувати ефективність своєї роботи. Найкраще це можна продемонструвати на прикладі найбільш складного та чутливого до якості адміністрування податку – податку на додану вартість.

При зменшенні бази оподаткування (обсягу оподаткованих операцій) у лютому 2020 року до лютого 2019 року на майже 30 млрд грн (– 4,3 %) задекларовані до сплати суми ПДВ зросли на 100 млн грн (+ 0,5 %). Тобто тенденція зростання нарахувань ПДВ випереджаючими темпами, порівняно з темпами зростання економіки, яку демонструвала Державна податкова служба України з перших місяців своєї роботи, зберігається і зараз. Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.

Зростання задекларованих сум ПДВ відбулось попри суттєве зменшення декларування бюджетоформуючими платниками групи НАК «Нафтогаз України». Так, у березні 2019 року (за деклараціями лютого) цими підприємствами було задекларовано ПДВ 4,5 млрд грн, тоді як у березні цього року лише 1,3 млрд гривень. Значне зменшення декларування підприємствами групи НАК «Нафтогаз України» зумовлене низькою ціною на газ та скороченням споживання через аномально теплу зиму.

Без урахування НАК «Нафтогаз України», АТ «Укргазвидобування», АТ «Укртрансгаз», ПАТ «Укрнафта» за підсумками лютого було задекларовано ПДВ на 3,3 млрд грн, або на 22,5 % більше, ніж у лютому минулого року. При цьому за цей самий період обсяг постачання скоротився на 0,7 %.

«Ці кошти надійшли до бюджету завдяки професійній роботі нашої команди. Податкова дякує усім платникам за добровільне декларування у цих складних для функціонування бізнесу умовах. Зі свого боку ми гарантуємо продовження ефективної боротьби з мінімізаційними схемами з ПДВ для того, щоб гроші, які зараз так необхідні нашій державі, у повному обсязі потрапили до бюджету, а чесний бізнес вчасно отримав відшкодування», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/412887.html

До уваги платників!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» встановлено: з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

На виконання зазначеної вище норми Державною податковою службою України та її територіальними органами призупиняється відлік перебігу строків звернення платників податків за наданням, в тому числі, адміністративних послуг, передбачених Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями та, відповідно, призупиняється відлік строків надання цих послуг контролюючим органом.

Нові правила застосування РРО відтерміновано!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 18.03.2020 набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533), яким внесено зміни до законів України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».

Внесеними Законом № 533 змінами для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку другої – четвертої груп відтерміновано застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО, а також застосування трафних санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО), а саме:► до 01 серпня 2020 року відтерміновано впровадження застосування програмних РРО;► до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування РРО та/або програмних РРО для окремих видів діяльності;► до 01 квітня 2021 року відтерміновано запровадження обов'язкового використання РРО та/або програмних РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої групи;► до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону про РРО за порушення порядку проведення розрахункових операцій.

Нагадуємо, що Закон № 533 набрав чинності 18.03.2020.

Звільнення від подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що обов'язок платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з подання декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) вважається виконаним, відповідно до п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо платник ПДФО отримував доходи:► від податкових агентів, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;► лише від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV ПКУ;► від операцій продажу (обміну) майна, дарування в разі нотаріального посвідчення договорів, за якими був сплачений ПДФО відповідно до розділу IV ПКУ;► у вигляді об'єктів спадщини, які згідно з розділом IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО та/або з яких сплачено ПДФО відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Крім того, п. 179.4 ст. 179 ПКУ визначає коло осіб, які звільняються від обов'язку подання податкової Декларації, а саме:а) незалежно від виду й суми отриманих доходів платниками ПДФО, які:● є малолітніми/неповнолітніми чи недієздатними особами й водночас перебувають на повному утриманні інших осіб (у т.ч. батьків) і/або держави станом на кінець звітного податкового року;● перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні чи ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання Декларації;● перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;● перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.

При цьому додатково повідомляємо, що за 2019 рік платниками ПДФО, які зобов'язані подати Декларацію, така Декларація подається до 01 липня 2020 року. Відповідні зміни внесено до ПКУ Законом України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)».

Наполягайте на офіційному працевлаштуванні

Стаття 43 Конституції України передбачає право кожного громадянина на працю, що гарантує офіційне працевлаштування. Так, відповідно до зазначеної статті кожен громадянин має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Отже, нагадуємо роботодавцям про необхідність офіційного оформлення трудових відносин з найманими працівниками та звертаємо увагу, що негативні наслідки застосування неоформленої праці для роботодавців, – це суттєва фінансова та адміністративна відповідальність, а також втрата репутації надійного партнера, яка є необхідною для розвитку й процвітання бізнесу, відчуття комфорту в його веденні.

Для найманих працівників нелегальні трудові відносини – це втрата соціальних виплат, серед яких перш за все – пенсії, виплати по лікарняних листах, виплати допомоги у зв'язку з втратою роботи тощо.

Кожен громадянин нашої країни має усвідомлювати, що офіційні трудові відносини гарантують захищене майбутнє, а офіційна заробітна плата забезпечує наповнення бюджетів та фондів соціального захисту громадян, сприяє формуванню бюджетів громад, на території яких вони здійснюють свою діяльність.

До уваги платникі Дніпропетровщини: з 23.03.2020 ЦОПи надають адміністративні послуги виключно у режимі онлайн

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) доводить до відома платників, що на період дії карантину та в умовах введення на Дніпропетровщині надзвичайної ситуації обслуговування платників у ЦОПах з 23.03.2020 здійснюється у режимі онлайн та за попереднім записом за телефонами виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності.

Звертаємо увагу, що на цей час зупиняється перебіг строків звернень за отриманням адміністративних та інших послуг і строків надання цих послуг. Після припинення надзвичайної ситуації та карантину перебіг цих строків буде продовжено з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

Закликаємо платників: користуйтеся дистанційними формами комунікації, не відвідуйте податкові органи та максимально використовуйте електронні сервіси ДПС, що розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України:- електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua/;-електронна звітність https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/ .

Вхід до Електронного кабінету здійснюється також через офіційний вебпортал ДПС України.

Скориставшись Електронним кабінетом, ви зможете сплатити визначені податкові зобов'язання, подати звітність або отримати інформацію не відвідуючи податкові ограни.

Нагадуємо, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Якщо у вас відсутній електронний цифровий підпис, звертаємо увагу, на можливість отримання його онлайн, зокрема через Приват24.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платникам слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800 501 007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/ .

Користуючись субсайтом ГУ ДПС «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» (далі – субсайт), платники мають можливість отримати необхідну інформацію.

Проконсультуватись з фахівцями податкової служби платники можуть за допомогою Інтернету, надіславши повідомлення на офіційні скриньки ГУ ДПС, та за номерами телефонів, а саме:- перелік контактної інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області розміщений за посиланням https://dp.tax.gov.ua/kontakti/ або на субсайті у рубриці «Контакти»;- контактні дані управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (поштова адреса, контакти, електронна адреса, зокрема для подання запиту на публічну інформацію та письмових звернень громадянами) розміщені за посиланням https://dp.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/.

Надаємо перелік електронних адрес поштових скриньок ГУ ДПС і ДПІ управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів ГУ ДПС, для спілкування в онлайн режимі та номери телефонів для попереднього запису.

ПЕРЕЛІК ЕЛЕКТРОННИХ АДРЕС ПОШТОВИХ СКРИНЬОК ГУ ДПС І ДПІ УПРАВЛІНЬ, ЯКІ УТВОРЕНІ НА ПРАВАХ ВІДОКРЕМЛЕНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ГУ ДПС, ТА НОМЕРИ ТЕЛЕФОНІВ ДЛЯ ПОПЕРЕДНЬОГО ЗАПИСУ

Назва ЦОП

Електронна адреса поштової скриньки

Номери телефонів для попереднього запису

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області

dp.official@tax.gov.ua

056-374-31-20

Правобережне управління ГУ ДПС



ЦОП Центральної ДПІ

dp.dpi5080.official@tax.gov.ua

0562-34-28-70

0562-34-28-79

ЦОП Чечелівської ДПІ

dp.dpi5081.official@tax.gov.ua

0562-34-28-70

056-377-46-18

ЦОП Новокодацької ДПІ

dp.dpi5082.official@tax.gov.ua

0562-34-28-70

056-377-46-14

Соборне управління ГУ ДПС



ЦОП Шевченківської ДПІ

dp.dpi462.official@tax.gov.ua

0562-36-62-54

0562-36-96-44

0562-36-96-81

0562-36-96-74

0562-36-96-53

0562-36-96-56

0562-36-96-40

ЦОП Соборної ДПІ

dp.dpi463.official@tax.gov.ua

056-374-31-80

056-370-10-63

Лівобережне управління ГУ ДПС



ЦОП Лівобережної ДПІ

dp.dpi464.official@tax.gov.ua

056-374-31-78

068-481-05-26

ЦОП Амур-Нижньодніпровської ДПІ

dp.dpi461.official@tax.gov.ua

056-374-86-66

Дніпровсько-Новомосковське управління ГУ ДПС



ЦОП Дніпровської ДПІ

dp.dpi417.official@tax.gov.ua

056-374-31-63

ЦОП Новомосковської ДПІ

dp.dpi408.official@tax.gov.ua

05637-4-31-96

068-619-94-09

ЦОП Магдалинівської ДПІ

dp.dpi420.official@tax.gov.ua

05691-2-86-52

ЦОП Солонянської ДПІ

dp.dpi430.official@tax.gov.ua

05669-2-32-39

Синельниківська ДПІ

dp.dpi412.official@tax.gov.ua

05663-4-39-35

Західно-Донбаське управління ГУ ДПС



ЦОП Павлоградської ДПІ

dp.dpi410.official@tax.gov.ua

066-574-07-78

ЦОП Тернівської ДПІ

dp.dpi413.official@tax.gov.ua

099-415-77-57

ЦОП Юр'ївської ДПІ

dp.dpi435.official@tax.gov.ua

05678-5-09-58

ЦОП Першотравенської ДПІ

dp.dpi411.official@tax.gov.ua

05633-5-13-88

ЦОП Васильківської ДПІ

dp.dpi415.official@tax.gov.ua

05639-9-22-39

ЦОП Межівської ДПІ

dp.dpi421.official@tax.gov.ua

05630-6-05-46

ЦОП Петропавлівської ДПІ

dp.dpi425.official@tax.gov.ua

05631-3-11-24

ЦОП Покровської ДПІ

dp.dpi427.official@tax.gov.ua

05638-2-24-59

Кам'янське управління ГУ ДПС



ЦОП Кам'янської ДПІ

dp.dpi5500.official@tax.gov.ua

056-374-86-47

ЦОП Вільногірської ДПІ

dp.dpi5581.official@tax.gov.ua

05653-3-58-98

ЦОП Жовтоводської ДПІ

dp.dpi5582.official@tax.gov.ua

05652-3-36-91

ЦОП Верхньодніпровської ДПІ

dp.dpi5583.official@tax.gov.ua

05658-3-21-49

ЦОП Криничанської ДПІ

dp.dpi5584.official@tax.gov.ua

05654-9-25-80

ЦОП Петриківської ДПІ

dp.dpi5585.official@tax.gov.ua

05634-2-49-43

ЦОП П'ятихатської ДПІ

dp.dpi5586.official@tax.gov.ua

05651-3-04-50

ЦОП Царичанської ДПІ

dp.dpi5587.official@tax.gov.ua

05690-3-19-60

Криворізьке південне управління ГУ ДПС



ЦОП Криворізької південної ДПІ

dp.dpi482.official@tax.gov.ua

056-374-86-81

ЦОП Широківської ДПІ

dp.dpi434.official@tax.gov.ua

05657-2-91-20

ЦОП Апостолівської ДПІ

dp.dpi414.official@tax.gov.ua

05656-9-51-92

Криворізьке північне управління ГУ ДПС



ЦОП Криворізької північної ДПІ

dp.dpi483.official@tax.gov.ua

056-404-06-67

ЦОП Криворізької ДПІ

dp.dpi418.official@tax.gov.ua

096-704-46-26

067-710-45-14

ЦОП Софіївської ДПІ

dp.dpi431.official@tax.gov.ua

05650-2-93-33

Нікопольське управління ГУ ДПС



ЦОП Нікопольської ДПІ

dp.dpi407.official@tax.gov.ua

056-785-09-64

ЦОП Марганецької ДПІ

dp.dpi406.official@tax.gov.ua

05665-5-16-42

ЦОП ДПІ у м. Покрові

dp.dpi409.official@tax.gov.ua

05667-6-02-90

ЦОП Томаківської ДПІ

dp.dpi432.official@tax.gov.ua

05678-5-09-54

Крім того, звертаємо увагу на наступні електронні адреси поштових скриньок:

► електронна адреса для направлення листів: dp.official@tax.gov.ua;► електронна адреса для направлення запитів на публічну інформацію: dn.publik436@tax.gov.ua ;► електронна адреса, за якою громадянин може викласти своє звернення: dp.zvern436@tax.gov.ua ;► електронна адреса для представників засобів масової інформації: dp.presa@tax.gov.ua.

Ми надаємо послуги виключно дистанційними комунікаційними засобами у зв'язку із запровадженням у регіоні надзвичайної ситуації та введенням карантину.

Сподіваємось на ваше розуміння.

Дотримуючись правил безпеки у непростій ситуації, ви максимально себе захищаєте!

Податківці Дніпропетровщини бажають усім міцного здоров'я!

До уваги платників плати за землю – фізичних та юридичних осіб!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 18.03.2020, підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено, зокрема п. 524.

Відповідно до п. 524 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 30 квітня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію з плати за землю, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов'язання із сплатити плату за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам – платникам плати за землю перерахунок здійснюється контролюючим органом.

Про оскарження рішення про ідповідність/невідповідність платника ПДВ критеріямризиковості платника податку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок зупинення).

Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення питання відповідності/невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ розглядається комісією регіонального рівня.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника ПДВ, що свідчать про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником ПДВ до ДПС в електронній формі засобами електронного зв'язку з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 із змінами.

Інформацію та копії документів, подані платником ПДВ, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку, яке платник ПДВ отримує в Електронному кабінеті у день його прийняття.

Враховуючи викладене вище, для розгляду питання щодо виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, платнику необхідно подати документи, керуючись п. 6 Порядку зупинення.

Пожертвування неприбутковій організації фізична особа має можливість включити до податкової знижки

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), суму коштів або вартість майна, переданих платником ПДФО у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

Норми встановлені п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Згідно із п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами (далі – ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.

Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.

До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, для отримання фізичною особою права на податкову знижку у разі надання нею пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платнику ПДФО контролюючому органу, є копія договору про пожертву.

Філія, що здійснює викиди стаціонарними джерелами забруднення, скиди або розміщення відходів, не є платником екологічного податку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Нормами п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платниками екологічного податку (далі – податок) є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:► викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;► скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;► розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання).

Не є платниками податку за розміщення відходів суб'єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об'єктах) виключно відходи як вторинну сировину (п. 240.5 ст. 240 ПКУ).

Також п. 240.7 ст. 240 ПКУ встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб'єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб'єкти зобов'язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов'язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.

Згідно зі ст. 55 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами та доповненнями (далі – ГКУ) суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.

Зокрема, суб'єктами господарювання є господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Вищевказані суб'єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, проте такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством (частина четверта ст. 64 ГКУ).

Отже, до платників екологічного податку не належать філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, у зв'язку з тим, що вони не мають статусу юридичної особи.

Платниками екологічного податку у разі здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами є підприємства (установи, організації), до складу яких входять такі філії, відділення та інші відокремлені підрозділи.

ДПС оновила Опис АРІ фіскального сервера

Головне упра